וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוקי דעות קשים בין השיכון לאוצר לגבי תוכנית הדיור הציבורי

4.9.2018 / 10:00

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, שלח מכתב חריף לממונה על אגף התקציבים ובו דרש להדיח את נציגי האוצר מהדיונים לגבי התוכנית הממשלתית להגדלת מאגר הדיור הציבורי. האוצר בתגובה: "לרזניק יש תוכנית שנקבעה מראש"

ח"כ ז'קי לוי שר השיכון יואב גלנט וחגי רזניק במסיבת עיתונאים תוכנית דיור ציבורי 12 ביוני 2018. ששון תירם,
מסיבת עיתונאים של תוכנית "לגור בכבוד" להגדלת הדיור הציבורי/ששון תירם

חילוקי דעות בין משרדי השיכון והאוצר לגבי תוכנית להגדלת ההיצע של מאגר הדיור הציבורי. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, שלח אמש (שני) מכתב לממונה על אגף התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר, ובו דרש להדיח את נציגי האוצר מצוות ההיגוי שהוקם כדי לדון בתוכנית שמקדם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט. במכתב כתב רזניק כי הבקשה מגיעה לנוכח "התייחסות מזלזלת במהלך הדיונים, המעידה על ניסיון לסכל מראש את יישומה של תוכנית לגור בכבוד (שם התוכנית המדוברת - ה.צ)".

רזניק כתב כי יש צורך בנוכחות בכירה של נציגי האוצר, זאת בניסיון להגיע "להסכמות אמיתיות לתחום הדיור הציבורי". הוא הוסיף כי אם הדרישה לא תכובד, הוא ישקול את פיזור הצוות והבאת הממצאים לשר השיכון כהצעת מחליטים נפרדת, או המשך עבודת הצוות ללא נוכחות נציג אוצר.

נזכיר כי במסגרת החלטת ממשלה מחודש יולי השנה, שעניינה תוכנית חירום לאומית לדיור הציבורי, הוקם צוות בין משרדי שאמור להמליץ לממשלה על תוכנית פעולה להגדלת מלאי הדיור הציבורי, הכולל את הממונה על התקציבים באוצר או סגנו. על פי התוכנית, יתווספו כ-7,200 דירות לדיור הציבורי בכל שנה בעשור הקרוב ובסך הכול 72 אלף דירות. צוות ההיגוי אמור להגיש מסקנות אופרטיביות ליישום ההחלטה תוך 60 יום מרגע הקמתו.

פורום הדיור הציבורי: "הממתינים לדיור מרגישים מרומים"

במשרד השיכון מסרו כי נוכח לוחות הזמנים הצפופים של הצוות, ועל מנת שלא לעכב את עבודתו, אישר רזניק את בקשתם של סגן הממונה על התקציבים, אריאל יוצר, וסגן החשכ"ל, ויקטור וויס, להסמיך את יובל טלר וארבל אלטשולר להיות נציגי האוצר בדיונים.

אלא שבמכתבו הוסיף רזניק כי "במהלך הדיונים שכבר התקיימו, לא היה ניתן להתעלם מהתייחסותם המזלזלת של נציגי משרד האוצר לבעיית הדיור הציבורי ולצורך הדחוף בהגעה לפתרונות מוסכמים עבורה. לאורך הדיונים נראה כי נציגי האוצר מחפשים כל דרך לפסול את שלל ההצעות והפתרונות המוצעים על ידי חברי הצוות, במסגרת כלל הפעולות המצוינות בהחלטה". עוד ציין כי "יחסם המזלזל של נציגי האוצר בדיונים מציירים תמונה עגומה ביותר של מדיניות אטומה ועיוורת למצוקת החלש במסדרונות משרד האוצר".

גם בפורום הדיור הציבורי התייחסו למכתב וציינו כי "הממתינים לדיור ציבורי מרגישים מרומים. פורום הדיור הציבורי לא ייתן לאף פקיד את הפריבילגיה לרמוס את המשילות והדמוקרטיה הישראלית, בשם העיקרון המעוות שהפקידים רשאים לא לציית להלחטת ממשלה אם היא לא מתאימה לאידיאולוגיה שלהם".

עוד באותו נושא

תוכנית גלנט לדיור הציבורי: 72 אלף דירות חדשות

לכתבה המלאה

במשרד האוצר דחו את הטענות: "פיצוץ מתוך אינטרס אישי"

במשרד האוצר דחו את הטענות ומסרו בתגובה: "מי שהפגין לאורך כל הדרך חוסר רצינות, חובבנות וחוסר מקצועיות ביחסו לנושא היה רזניק עצמו. מדובר בתוכנית שרזניק כתב עם עצמו, שאינה מתמודדת עם אף אחת מבעיות היסוד של הדיור הציבורי. רמת הדיונים בוועדה הייתה מביכה, וכשנשאלו שאלות ענייניות שלא תאמו את הכוונות של רזניק, הן נענו בצורה אגרסיבית ולא מכבדת ובמגוון תשובות פופוליסטיות. מצורת ניהול הצוות החובבנית והלא מקצועית ניתן להסיק רק שלרזניק יש תוכנית שנקבעה מראש, הקמת הצוות נעשתה בידיים לא נקיות ומתוך ניסיון להגיע לפיצוץ מתוך אינטרס אישי והכל על גב דיירי הדיור הציבורי".

במכתב ששלח בחזרה לרזניק שאול מרידור, הממונה על התקציבים באוצר, הוא פירט כי נדהם לקרוא את דבריו. "מנכ"ל משרד ממשלתי המתבטא באופן שבו נכתבו הדברים במכתבך פוגע קשות במעמד הממשלה בעיני הציבור ועדיף לו לא היה נכתב. אני דוחה בשאט נפש את הטענות האמורות כנגד התנהלותם של נציגי האוצר בוועדה, ומאוכזב שוועדות ממשלתיות בנושאים חשובים כגון אלו משמשים פלטפורמה לתקיפה אישית כנגד פקידי ציבור. מבירור מעמיק שערכתי עם נציגים אלו, ואף עם חברים נוספים בצוות, עלו טענות הפוכות על יחס מזלזל מצידך כלפי כל טיעון או שאלה שהועלתה במסגרת הדיונים, ואף יחס אישי פוגעני כלפי נציגים אלו", כתב מרידור.

הוא הוסיף כי "לאור האמור לעיל, אני דורש שתוציא התנצלות חד משמעית למכותבים למכתב זה ותחזור בך מדבריך המופרכים. עד שתעשה כן, כל השירותים המבוקשים על ידי משרדך מאגף התקציבים יתבצעו בכתב ומולי, ואינני מאשר לצוות לטפל בפניות המשרד באופן ישיר. הם יכולים למחול על כבודם. אני אינני מוחל".

מרידור סיכם: לאור חוסר הרצינות והחובבנות של עבודת הועדה, ולאור יחסך המזלזל לפקידי ציבור החברים בוועדה, אני סבור כי עליך לשנות בתכלית את התנהלותך ולקיים דיונים רציניים ומעמיקים בוועדה כדי להביא לפתרונות רציניים וישימים לטובת החברה והמשק. נציגי משרד האוצר בוועדה ימשיכו בעבודתם המקצועית לצורך יצירת פתרונות עומק, אשר יסייעו ביצירת פתרונות נוספים בעולם הדיור הציבורי".

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully