וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת פנטהאוז 5 חדרים בשכונת המשתלה בתל אביב?

4.9.2018 / 8:00

מדובר בדירת 158 מ"ר עם 4 כיווני אוויר, שנמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית - אך עדיין גבוה מהממוצע בשכונה. האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן לוואלה! נדל"ן

מערכת וואלה!

(בווידיאו: בכמה עלו מחירי הדירות מקום המדינה ועד היום)

לפני כחודש נמכרה דירת פנטהאוז עם 5 חדרים ברחוב וילנסקי משה 35 שבשכונת המשתלה בתל אביב תמורת 5.625 מיליון שקל, כאשר המחיר המבוקש עמד על 5.75 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח של 158 מ"ר עם מרפסת בשטח של 50 מ"ר, בעלת 4 כיווני אוויר הממוקמת בקומה 3 מתוך 4 קומות עם 2 חניות בבניין חדש שנבנה בשנה האחרונה.

לדברי רונן רוזנטל, מנהל מערך מידענות והתחדשות עירונית באתר מדלן, הדירה נמכרה במחיר של 35,600 שקל למ"ר בנוי - בעוד שהמחיר הממוצע לדירות סטנדרטיות בשכונה עומד על כ-33 אלף שקל למ"ר. המשמעות: למרות שהדירה נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית, מדובר עדיין במחיר הגבוה ב-8% משווי השוק בשכונה. "לכאורה מדובר בהפרש משמעותי, אבל אפשר להסביר את ההפרש בכך שמדובר בדירת פנטאהאוז עם מרפסת צמודה גדולה ו-2 חניות", הוא מסביר.

עוד מוסיף רוזנטל כי "דירות פנטהאוז יכולות להגיע לשווי הגבוה מהממוצע הסטנדרטי בכ-20%. בתחילת 2018 נמכרה דירת פנטהאוז בשטח של 128 מ"ר בשכונה תמורת 5.3 מיליון שקל - מחיר גבוה בכ-20% ביחס למ"ר בנוי הממוצע בשכונה".

עמוס צמח ממשרד אופק נדל"ן סניף המשתלה, שסגר את העסקה, מספר כי "מדובר בנכס חדש בבניין בוטיק עם מרפסת גדולה ומוארת ונוף ירוק. בתחילת התהליך הוא עמד למכירה מעל שנה במחיר מבוקש גבוה בהרבה - והתקשה למצוא קונים. לצורך סגירת העסקה היה צורך בביצוע התאמה בין הקונים למוכרים, גם ברמת הגיל וגם באופי".

לקריאה נוספת:
מכרזים לכ-2,000 דירות בשיטת תכנן ובנה גם בבית שמש ושדרות
2,100 דירות חדשות: אושרה תוכנית התחדשות עירונית באור יהודה
עמידר תבנה פרויקט תמ"א 38 בר"ג: "הרווח יופנה לדיור ציבורי"

על הסביבה

למעלה ממחצית התושבים מחזיקים בתואר אקדמי אחד לפחות ורק אחוזים בודדים לא סיימו תיכון. המדד החברתי-כלכלי של השכונה גבוה מאוד (9 מ-10), ותושביה מתאפיינים לרוב בשכר גבוה ובעבודת צווארון לבן

רותם ארז, חוקר שכונות במחלקת המחקר של אתר מדלן, מזכיר כי שכונת המשתלה הוקמה בשנות ה-90 של המאה הקודמת, אולם מרבית הבנייה בה היא משנות ה-2000. לדבריו, בשנים האחרונות מתקיימת בה בנייה מרובה ממזרח ומצפון. "זו השכונה הצפונית ביותר בעיר, שגובלת מצפון וממזרח בשטחים פתוחים השייכים לשטח השיפוט של רמת השרון. במרכז השכונה עומד מגרש גדול שבו מיועדים לבנייה רוויה למגורים, כך שצפויים בעתיד מטרדי בנייה לא מעטים באזור", הוא מוסיף.

ארז מתאר כי "השכונה מאופיינת בבנייה רוויה וצפופה, אך מסביב יש מדרחוב ופארק גדולים, שמספקים לילדים מרחבי משחק בטוחים יחסית, ולמבוגרים מרחב שהייה ובילוי. במרחק הליכה נמצאים המרכז הקהילתי והקאנטרי של שכונת צהלה, ומסביב למדרחוב יש מספר חנויות שמספקות מענה מקומי לצרכי התושבים. עם זאת, היצע הקניות בשכונה מוגבל, ולרכישות משמעותיות ולרוב הסידורים נדרש לצאת מהשכונה".

בשכונה יש תלות גבוהה ברכב: כמעט לכל משקי הבית יש לפחות רכב אחד ולכ-70% יש שניים או יותר. אין קו אוטובוס שעובר בשכונה, ורק קו בודד עובר במרחק הליכה (לא קצר) ממנה. גם הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי להגיע לצפון מזרח העיר, יהיה במרחק רב מהשכונה. ואם זה לא מספיק, הגעה למרכז העיר ברכב יכולה לארוך בין 20-55 דקות, תלוי בעומס. אוכלוסיית השכונה היא אמידה ומשכילה - למעלה ממחצית התושבים מחזיקים בתואר אקדמי אחד לפחות ורק אחוזים בודדים לא סיימו תיכון. המדד החברתי-כלכלי של השכונה גבוה מאוד (9 מ-10), ותושביה מתאפיינים לרוב בשכר גבוה ובעבודת צווארון לבן.

עוד באותו נושא

דירת 2.5 חדרים בחולון נמכרה ב-990 אלף שקל

לכתבה המלאה
מצב הנדל"ן בשכונת המשתלה. מדלן,
מצב הנדל"ן בשכונת המשתלה/מדלן

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב וילנסקי משה דירת גן חדשה מקבלן עם 4 חדרים, בשטח של 124 מ"ר, תמורת 5.45 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומת קרקע ובעלת גינה בגודל 188 מ"ר. יש לה גם מעלית וחניה.

ברחוב סשה ארגוב מוצעת למכירה דירת דופלקס חדשה מקבלן עם 4 חדרים, בשטח 150 מ"ר, תמורת 6.9 מיליון שקל. הדירה כוללת מרפסת בשטח 50 מ"ר, 2 חניות ומעלית.

אשר לעסקאות אחרונות בשכונה, לפי לוח מדלן, לפני כ-3 חודשים נמכרה ברחוב סשה ארגוב דירת 3 חדרים יד שנייה, בשטח 80 מ"ר, תמורת 2.65 מיליון שקל. הדירה בקומה 2 מתוך 4 קומות עם חניה בבניין שנבנה בשנת 2003.

בחודש אפריל נמכרה באותו הרחוב דירת 4 חדרים יד שנייה, בשטח 101 מ"ר, תמורת 3.92 מיליון שקל. הדירה בקומה 1 מתוך 3 קומות עם 2 חניות בבניין שנבנה בשנת 2006.

בחודש ינואר נמכרה ברחוב וילנסקי משה דירת 5 חדרים בשטח 170 מ"ר תמורת 5.65 מיליון שקל. הדירה בקומה 3 מתוך 3 קומות עם 2 חניות, בבניין שנבנה בשנת 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully