וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרזים לכ-2,000 דירות בשיטת תכנן ובנה גם בבית שמש ושדרות

30.8.2018 / 12:28

במסגרת השיטה, יזם שיזכה במכרז יחויב להקים שכונה חדשה במלואה - על כלל התשתיות, מבני הציבור ומבני החינוך הדרושים לה בלו"ז מקוצר. חלק מהדירות יוקצו למחיר למשתכן

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: תזכורת - פרויקט תכנן ובנה ראשון בחריש

משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פרסמו היום (חמישי) שני מכרזים נוספים בשיטת "תכנן ובנה" בערים בית שמש ושדרות. חוברות המכרז יפורסמו בחודש הבא. בבית שמש, המכרז מיועד לבניית כ-1,030 יחידות דיור, חלקן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בשכונה ד-5 ברמת בית שמש. בעיר שדרות, המכרז מיועד לבניית 1,010 יחידות דיור, גם הן בחלקן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בשכונת הבוסתנים, המהווה הרחבה באזור הצפון-מערבי של העיר.

המכרזים כוללים פיתוח תשתיות וכבישים, פיתוח מגרשי מסחר ותעסוקה, בניית מוסדות חינוך וציבור וכן בניית בנייני המגורים. מכרזים אלה פונים ליזמים אשר מסוגלים לבצע את כלל תוכניות הבניה והפיתוח של השכונה, במטרה לייעל את הליך בניית השכונה כולה, כך שלוחות הזמנים יקוצרו משמעותית.

שיטת תכנן ובנה מבקשת לזרז ולייעל בנייה מסיבית של יחידות דיור, תוך ביצוע עבודות הפיתוח על ידי גורם אחד, אשר יקדם את הליכי התכנון והבינוי של חטיבות קרקע משמעותיות. מטרת התוכנית היא לאפשר עבודה רציפה על פיתוח שכונה באמצעות יזם אחד, כך שבסופו של תהליך יגיע התושב לשכונת מגורים מוכנה, לרבות השטחים הציבוריים ומוסדות הציבור, אשר מוכנים לשימוש מיד עם מסירת הדירה לבעלותו ואכלוסה.

נדל"ן בבית שמש. ראובן קסטרו
תוספת של כ-1,000 דירות בבית שמש/ראובן קסטרו

השבוע התקיים טקס הנחת אבן פינה במתחם שלבים שבו תיבנה שכונת אור המזרח החדשה בחריש. מדובר בפרויקט תכנן ובנה הראשון שכולל 1,200 יחידות דיור, מוסדות החינוך, מוסדות הציבור ושטחי המסחר במתחם אחד.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מסר: "פיתחנו את שיטת תכנן ובנה מתוך הבנה שנדרש לקצר משמעותית את משך זמן הבנייה בישראל, ומתוך תפיסה שלא ייתכן שהתושבים יחיו באתרי בנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully