וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה או משפצים? דעו את זכויותיכם

שרון הורנשטיין

2.8.2018 / 11:30

מתי לבצע שיפוצים, כמה אמורה לעלות התקנת תשתיות ומי אחראי על פינוי מכשירי החשמל? מעבר דירה או שיפוצים כרוכים בטרחה רבה אך יש לכם גם זכויות לא מעטות. מדריך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיפוצים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תהליך השיפוץ או מעבר הדירה, כרוך בהרבה סידורים וכאבי ראש - הובלה, אריזות, העברת כתובות ותשתיות, כל אלו הן רק חלק קטן ממה שצפוי לכם. עם זאת, ישנן זכויות שחשוב שתכירו כי הן עשויות ברוב המקרים לחסוך לכם זמן, כסף ובלאגן מיותר. ריכזנו עבורכם את מגוון הזכויות בנושא.

הגבלת הרעש

לרוב, תקופת השיפוצים מאוד מתישה ואנשים רבים ירצו לקצר אותה על ידי הארכת שעות השיפוץ. מתוך התחשבות בשכנים שלכם, קבע המחוקק איסור לבצע עבודות תיקון, שיפוץ, בנייה והתקנת מתקנים הגורמות לרעש בבניין מגורים בין השעה 8 בערב לשעה 7 ביום המחרת בימי חול. בימי מנוחה, האיסור מתארך לבין שעה 5 בערב יום המנוחה עד לשעה 7 בבוקר שלמחרת יום המנוחה. בעת תכנון השיפוץ, קחו את הזמנים הללו בחשבון ונסו למצות את הזמן המותר ביעילות.

פינוי מכשירים חשמליים ואלקטרונים ישנים

רכשתם מכשיר אלקטרוני חדש ואתם תוהים איך להיפטר מהישן? חשוב שתדעו כי על בית העסק שממנו רכשתם את המכשיר החדש, לפנות מביתכם ללא תשלום את המכשיר הישן במועד האספקה של המכשיר החדש. כמו כן, על המשווק לעדכן אתכם במעמד המכירה על אפשרות הפינוי ועל העלויות במקרה של פינוי חריג, כדוגמת פינוי הציוד הישן מקומה שלישית ומעלה בבניין ללא מעלית. שימו לב, כי לפני פינוי המכשיר הישן, יש לנתקו מהחשמל, גז או מים, רהיט או כל חיבור לתשתיות הבית.

הזמנתם ריהוט או מכשיר חשמלי חדש ואתם לא מרוצים? בדקו אופציה לביטול

בתקופות השיפוץ או מעבר דירה, אנחנו בדרך כלל מחדשים את הבית בריהוט ומכשירי חשמל חדשים. אך לפעמים אנו מגלים שהמוצר החדש לא מתאים, או שסתם פתאום התחרטנו. במידה וזה המצב, אתם רשאים לבטל את העסקה באופן חד צדדי ללא מתן סיבה. עם זאת, ישנם מקרים שבהם לא ניתן לבטל את העסקה כמו ריהוט שהורכב בביתכם, או מוצרים שיוצרו במיוחד עבורכם לפי מידות או דרישות מיוחדות. תקנת הגנת הצרכן לביטול עסקה, קובעת אמנם כי יש לבטל את העסקה תוך 14 יום, אך אם לא קיבלתם את הסחורה, או שהוטעיתם על ידי בית העסק או שהחוזה שלכם איתו הופר, ייתכן שיתאפשר לבטל את העסקה גם לאחר 14 יום.

התקנת תשתיות

בעת מעבר דירה אתם נדרשים לעיתים להתקין תשתיות של ממירים, מודמים, צלחות לוויין וכדומה. בעת תיאום ההתקנה, שימו לב כי אותו עסק רשאי לגבות מכם דמי התקנה בסך של עד 100 שקל. חשוב לדעת כי במידה ולא גבו מכם דמי התקנה, בית העסק רשאי לגבות מכם בדיעבד סכום שגם הוא לא יעלה על 100 שקל בעבור ההתקנה. במידה וגבו מכם פחות מ-100 שקל, בית העסק אינו רשאי לדרוש תשלום נוסף. אם גבו מכם יותר, בית העסק מחויב להחזיר לכם את ההפרש בין התשלום ששולם לו עבור ההתקנה לבין 100 שקל. בדקו ועקבו אחר החשבונות החודשיים, שם תמצאו את החיובים בגין דמי ההתקנה של נותני השירות השונים ותוכלו לפעול בהתאם.

בניין בעיר תל אביב. ShutterStock
הקבלן אחראי על תיקון ליקויי בנייה/ShutterStock

אחריות קבלן לליקויים בדירה החדשה

קניתם דירה חדשה מקבלן, השקעתם בה את מירב כספכם ולבסוף, אחרי שנכנסתם גיליתם בה ליקוי כמו סדקים בקיר, דליפת מים ועוד? חשוב שתדעו כי על הקבלן לשאת באחריות לתיקון הליקויים בדירה לאחר שנמסרה לכם. שימו לב כי משך האחריות משתנה בהתאם לסוג הליקוי. אם הקבלן לא מתקן את הליקויים בעקבות בקשתם, תוכלו להגיש נגדו תלונה לרשם הקבלנים.

העברת הילדים מסגרות

לעיתים, כשעוברים דירה יש גם צורך בהעברת הילדים לבית ספר אחר או לגן אחר בסביבת הבית החדש. לצורך העברת הילדים למסגרת החדשה יש להגיש בקשה לרשות המקומית. במידה והבקשה הוגשה אחרי ה-15 ביולי, הרשות המקומית צריכה להשיב לבקשה עד ל-10 בספטמבר.

קיבלתם תשובה כי הרשות המקומית דחתה את בקשתכם? אתם רשאים להגיש ערעור למנהל המחוז בתוך שבעה ימים. אם מנהל המחוז לא אישר את ההעברה, אתם רשאים בתוך שבעה ימים מהרגע שקיבלתם את ההודעה על ההחלטה להגיש ערעור בכתב למנהל הכללי, שהחלטתו היא הסופית.

עוד באותו נושא

תביעה: פלשו לקרקע וניסו למכור אותה ללא ידיעת הבעלים

לכתבה המלאה

התפטרתם עקב מעבר דירה? אתם עשויים להיות זכאים לפיצויי פיטורים

בתנאים מסוימים, כמו גירושין, מעבר ליישוב חקלאי, אזור פיתוח או התנחלות ומעבר בעקבות בן הזוג, אתם עשויים להיות זכאים לפיצויי פיטורים במידה והתפטרתם עקב המעבר. במרבית המקרים, אתם עשויים להיות זכאים לפיצויים, במידה והמקום החדש אליו עברתם רחוק 40 קילומטר לפחות ממקום מגוריכם הקודם ומקום מגוריכם החדש רחוק יותר ממקום עבודתכם מאשר מקום המגורים הקודם. כמו כן, בחלק מן המקרים עליכם לגור לפחות 6 חודשים במקום המגורים החדש על מנת להיות זכאים לפיצויים.

הכותב הוא עו"ד, העורך הראשי של אתר 'כל זכות'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully