וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפולה: כ-8,000 דירות חדשות ייבנו בדרום העיר

1.8.2018 / 16:00

ועדות התכנון אישרו סופית את התוכנית, שכוללת בנוסף ליחידות הדיור גם סלילת כביש היקפי חדש. בנתיבות הוחלט להפקיד תוכנית לשכונה חדשה עם 2,000 דירות

הדמיה תוכנית בנייה בעפולה. לרמן אדריכלים,
הדמיית התוכנית בעפולה/לרמן אדריכלים

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), החליטה היום (רביעי) לקדם שתי תוכניות - בנתיבות ובעפולה.

בעפולה אישרה הוועדה תוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים בדרום העיר הכוללת כ-7,800 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 11-14 קומות עם חזיתות מסחריות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-1,500 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות ו-400 יחידות יוקצו לדיור מוגן. כמו כן, התוכנית כוללת הקמת מתחם תעסוקה ומסחר בכניסה המערבית לעיר וכן הרחבת אזור התעשייה הקיים שבמזרח העיר. עוד כוללת התוכנית, שטחים עבור מבני ציבור וכן פארק עירוני שיתפרס על שטח של 120 דונם.

בהיבט התחבורתי, כוללת התוכנית סלילת כביש היקפי נוסף לעיר אשר יחבר בין אזור התעסוקה העירוני ובין שכונת המגורים ויהווה עוגן לתכנון עתידי של שכונות בדרום עפולה ולחיבורן כרחוב עירוני פעיל. התוכנית נערכה על ידי אדריכל רפי לרמן.

נתיבות: 1,950 יחידות דיור והנגשת "תל בוהו" לציבור

במערבה גובלת התוכנית בפארק "נחל בוהו" שצפוי להפוך לפארק עירוני מרכזי אשר יחבר את חלקי העיר וישרת את כלל תושבי העיר והאזור

בנתיבות החליטה הוועדה להפקיד תוכנית שקודמה על ידי עיריית נתיבות ונערכה על ידי משרד אסיף-גוטמן. התוכנית הכוללת 1,950 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בגובה 7-9 קומות עם חזיתות מסחריות בקומות הראשונות. מתוך כלל יחידות הדיור, 150 יוקצו עבור דירות קטנות ודיור מוגן.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-113 אלף מ"ר עבור מבני ציבור אשר ישמשו את תושבי השכונה וכן גינות ציבוריות ושטחים פתוחים הכוללים את אתר העתיקות "תל בוהו" והנגשתו לציבור הרחב.

התוכנית מוסיפה רשת ירוקה של שבילי הולכי רגל ושבילי אופניים, המבטיחה המשכיות וגישה רציפה לטיילת העירונית שתפותח לאורך נחל בוהו. במערבה גובלת התוכנית בפארק "נחל בוהו" שצפוי להפוך לפארק עירוני מרכזי אשר יחבר את חלקי העיר וישרת את כלל תושבי העיר והאזור. תכנון ופיתוח הפארק נעשה בשיתוף עם קק"ל ורשות הניקוז האזורית. בסמוך לפארק בוהו, התוכנית מקצה שטח עבור הקמת מבני מלונאות שישרתו את באי הפארק ואת באי "מתחם הבאבא סאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully