וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: פלשו לקרקע וניסו למכור אותה ללא ידיעת הבעלים

31.7.2018 / 10:30

בעל שטח חקלאי באזור דלית אל כרמל פנה לביהמ"ש בדרישה לפנות פולשים מקרקע שבבעלותו, עליה בנו בתי מגורים, בטענה כי ניסו לגנוב את זכויותיו ולקדם תוכנית לשינוי ייעוד

אתר בנייה בעיר אשקלון. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

תביעה נגד פולשים בלתי חוקיים: לוואלה! נדל"ן נודע כי לבית משפט השלום בחיפה הוגשה באחרונה תביעה על ידי תושב ישראלי, המחזיק גם בדרכונים מארה"ב ואיראן, נגד 16 תושבים מדלית אל כרמל, שלטענתו פלשו לקרקע חקלאית שבבעלותו באזור זה והקימו שישה מתחמי מגורים, גדרות ודרכי גישה על שטח של כ-5,000 מ"ר. כל זאת, נטען בתביעה, ללא רשותו או הסכמתו.

באמצעות עו"ד רן עמיאל מחיפה, מבקש התובע לסלק את הפולשים מהשטח ולהוציא צו מניעה להריסת הבתים שבנו הנתבעים באופן לא חוקי. כמו כן, התובע דורש פיצויים על השימוש בקרקע בגובה של כ-650 אלף שקל. לטענת התביעה, מדובר בשטח של כ-8 דונם שהוא בעליו של מחציתו. "הפלישה למקרקעין, הבנייה והשימושים השונים בוצעו ומבוצעים ללא הסכמת התובע, ללא היתר כדין, תוך גרימת נזק לתובע", נטען בתביעה.

כמו כן, מציין התובע כי מדובר בקרקע בייעוד חקלאי, ועל פי התוכניות התקפות - אין אפשרות לבצע במקום בנייה מכל סוג, ובוודאי שאין אפשרות לעשות שימוש למטרת מגורים. בכתב התביעה אף נטען כי לתובע נודע שככל הנראה גורמים פרטיים שונים מנסים לקדם תוכנית לשינוי הייעוד של החלק עליו בנויים המבנים למטרת מגורים.

התובע: חוב על עסקה שכלל לא בוצעה

אבל בכך לא מסתיימת הפרשה. לטענת עו"ד עמיאל, "באחד מביקורי התובע בארץ התברר לו, לתדהמתו, כי בוצע ניסיון לגניבת זכויותיו בקרקע במרמה, כאשר שלטונות המס הטילו עיקול על חשבון הבנק שבבעלותו, לנוכח מס שבח אשר לא שולם כביכול, אגב 'העסקה' למכירת חלק מזכויותיו בקרקע".

עוד טוען עו"ד עמיאל כי "לתובע המופתע מקיומו של חוב על עסקה שכלל לא ביצע התברר כי לרשות המסים דווחה עסקה, לפיה הוא מכר את חלקו בקרקע בשנת 2012. מדובר בקנוניה בין נוכל שהתיימר להיות מיופה כוח של התובע, לבין שלושה מהנתבעים שזכו לסיועו אקטיבי של עו"ד אשר הגיש את הדיווח הכוזב לרשויות המס".

בעקבות גילוי הפרשה, התובע הגיש תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה שטרם הסתיימה. בתביעה הודגש כי התובע מעולם לא ביקש למכור את הקרקע, ומעולם לא ייפה את כוחו של איש לפעול למכירתם בשמו. לדברי עו"ד עמיאל, בקשר לאירועים אלה מתכוון התובע להגיש תביעה נפרדת בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully