וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה אם קצת רחוק: הצצה לשכונת ענק חדשה בקריות

29.7.2018 / 10:30

מחירי הדיור באזורי הביקוש במרכז הארץ לא כל כך נגישים למי שאינו זכאי לתוכניות דיור מוזל. אז התרחקנו עד קריית אתא כדי לבדוק אם המחירים בשכונת גבעת אלונים, המתאכלסת בימים אלה, שווים שעה ורבע נסיעה בלי פקקים. לפחות היא קרובה לאיקאה

עידו שחם

(בווידאו: שכונת גבעת האלונים בקריית אתא)

משבר הדיור בישראל ממש לא מאחורינו, ואחת הדרכים להפחית מחירים היא באמצעות הדבקת ההיצע מול הביקוש. הממשלה עושה זאת, בין היתר, באמצעות קידום פרויקטים של דיור מוזל על אדמות מדינה; ואילו בשוק הפרטי הקבלנים בעיקר מלינים על היעדר קרקעות לבנייה פרטית.

אלא שבעוד זה המצב באזורי הביקוש - במרכז הארץ יציאה החוצה לערי הפריפריה מציגה תמונה מעט שונה. החלטנו להתרחק עד לקריות כדי לראות מקרוב את שכונת המגורים החדשה המתאכלסת בימים אלה, שעה ורבע מתל אביב בלי פקקים אבל לפחות עם קרבה לאיקאה.

מדובר בשכונת גבעת אלונים בקריית אתא, הממוקמת מצפון לשכונת גבעת טל, מצפון-מערב למחלף סומך וכ-10 דקות נסיעה מקניון "הקריון". השכונה צפויה לכלול כ-2,000 דירות בסך הכול, עם צפיפות בנייה של 3.5 יחידות דיור לדונם (זאת לעומת ממוצע ארצי של 12-15 יחידות דיור לדונם).

חלק ניכר מהבנייה כולל בתים צמודי קרקע ובניינים בבנייה נמוכה, וזאת לצד כמה מגדלים בני כ-20 קומות. שוחחנו עם אנשי נדל"ן הפועלים במקום ועם שתי משפחות שרכשו דירות בשכונה ובדקנו - מה מחירי הדירות בקריית אתא כולה ובשכונה בפרט, האם המחירים צפויים לעלות ומה הם חושבים על משבר הדיור? מוזמנים לצפות בכתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכונת גבעת אלונים בקריית אתא/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully