וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 הרוגים השנה בענף: נסגרו 3 אתרי בנייה בירושלים

26.7.2018 / 15:10

צוות בראשות מפקחי בטיחות של משרד העבודה והרווחה חילק צווי הפסקת עבודה ל-3 אתרים בהם נמצאו ליקויי בטיחות. שני פועלי בניין נהרגו ביומיים האחרונים בפרויקטים לבנייה

אתר בנייה. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, בשיתוף פרקליטות ירושלים, מינהל הסדרה ואכיפה, חוקרי יחידת ההונאה של הביטוח הלאומי ונציג רשם הקבלנים במשרד השיכון, פשטו השבוע על 3 אתרי בנייה בירושלים, במתכונת של אכיפה משולבת, בהובלת משרד העבודה והרווחה. במסגרת המבצע, הוטלו צווי בטיחות גורפים על שלושת האתרים שמשמעותם הפסקת עבודות הבנייה עד לתיקון כלל הליקויים.

במקביל, במסגרת פעולות האכיפה נאספו מסמכים, שהועברו הן לרשם הקבלנים במשרד השיכון והן למינהל הסדרה ואכיפה וחוקרי הביטוח הלאומי לשם בחינת פתיחת הליכי אכיפה נוספים. בעקבות צווי הבטיחות הגורפים, נעצרה בנייתם של 350 יחידות דיור בעיר. מבצע זה מצטרף למבצעים משולבים בערים נוספות בישראל בחודשים האחרונים.

באתר הראשון, ברחוב מלכי ישראל בעיר אותו מפעילה חברת הקבלן בירפקט הנדסה בע"מ, נמצאו פערים רבים בהדרכות העובדים, משטחי עבודה לא מוגדרים, עגורנאים אשר עבדו בגובה ללא ציוד מגן אישי ולוחות חשמל לא מאושרים על ידי חשמלאים בודקים.

משטחים לא מגודרים, מתקני חשמל לא מאושרים

כאשר הגיעו מפקחי משרד העבודה והרווחה. מפעיל זה מוכר למינהל וייפתחו כנגדו הליכי שימוע

באתר השני, ברחוב שטראוס ובהפעלת הקבלן "נבאל פרנאס" נמצאו פערים בהדרכות העובדים ומשטחי עבודה לא מגודרים אשר עלולים לסכן את הציבור. בנוסף, מתקני החשמל באתר לא אושרו על ידי חשמלאי. כמו כן, באתר לא נמצא מנהל עבודה שאושר מינויו על ידי מינהל הבטיחות ונמצאו ראיות להפרת צו בטיחות תקף. בנוסף לצו הבטיחות שהוטל על האתר פנו מפקחי הבטיחות במשרד העבודה והרווחה למשטרת ישראל על מנת שזו תבחן שימוש בכלי אכיפה נוספים.

באתר השלישי ברחוב טולדנו ובהפעלת הקבלן "דליה אליאספור" נמצאו ליקויי בטיחות רבים של לוחות החשמל, כולל חוסר באישורים של חשמלאי בודק, פערים משמעותיים בהדרכת עובדים, משטחי עבודה לא מגודרים ופיגומים שלא נבדקו בתדירות הנדרשת על ידי מנהל העבודה במקום. כמו כן, אותרו מפעילי עגורני צריח אשר פעלו ללא ציוד מגן אישי. אחד מהמפעילים נמלט רגלית מהמקום כאשר הגיעו מפקחי משרד העבודה והרווחה. מפעיל זה מוכר למינהל וייפתחו כנגדו הליכי שימוע.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, אמר בעקבות המבצע כי "נמשיך להעמיק את שיתופי הפעולה עם רגולטורים נוספים במטרה לבלום את הקטל באתרי הבנייה. האחריות לשמירה על חיי אדם נמצאת בידיים של הקבלנים וצר לי שהם לא הפנימו עד הסוף את החשיבות שבהקפדה על תקנות הבטיחות. היזמים ימשיכו לשלם עד שיפסיקו להתרשל".

עוד באותו נושא

מת מפצעיו הצעיר שנפגע מנפילת קרש סמוך לאתר בנייה בחולון

לכתבה המלאה

"ישראל הפכה למובילה במדינות ה-oecd בכמות תאונות העבודה בענף הבנייה"

הלילה הלך לעולמו אמיר מוחמד אחמד זבן, בן 23, מכפר קפין, מערבית לטול כרם, לאחר שנפל לפיר מעלית באתר בנייה בחריש. אתמול נלכד פועל מתחת לערמת עפר באתר בנייה באזור השרון ומת. תלולית העפר קרסה באתר בנייה בשכונה הצפון-מזרחית בעארה, ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הפועל בן ה-40 שנקבר תחתיה. מאז תחילת השנה נהרגו 23 איש בתאונות באתרי בנייה.

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה אמר כי "אדישות המדינה בכל הנוגע לאתרי בנייה מקוממת לנוכח העובדה שמדינת ישראל הפכה למובילה במדינות ה-oecd בכמות תאונות העבודה בענף הבנייה. באחריות רשם הקבלנים לממש את סמכתו החוקית ולפעול לשלילת רישיונות של קבלנים בגין הפרות בטיחות ובכלל זה בגין מוות של פועלי בניין".

בן שמעון הוסיף כי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון לא שלל אף לא רישיון של קבלן אחד מאז קום המדינה. "למרות שאלפי הרוגים קיפחו את חייהם, הקבלנים יודעים שאין ענישה ולכן גם אין להם אינטרס להשקיע בבטיחות", הוא ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully