וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהריסות: פינוי בינוי ראשון בבת ים יוצא לדרך

25.7.2018 / 10:09

במסגרת הפרויקט ייהרס בניין משנות ה-60 ותחתיו ייבנה מגדל בן 35 קומות עם 135 דירות חדשות ומלון בוטיק עם 64 סוויטות. דירה בפרויקט תימכר בסכום של 40 אלף שקל למ"ר

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הריסת הבניין בבת ים)

לראשונה פרויקט פינוי בינוי יוצא לדרך בעיר בת ים: חברות הנדל"ן פסו רומי ובראון הרסו אתמול (שלישי) מבנה ישן משנות ה-60 של המאה הקודמת ובו 24 דירות, לטובת הקמת מגדל מגורים בן 35 קומות עם 135 דירות חדשות וכן מלון בוטיק עם 64 סוויטות. בת ים צפויה להוסיף עוד 18 אלף דירות במסגרת התחדשות עירונית עד שנת 2035. הפרויקט, המכונה "DREAM TOWER", ממוקם בסמוך לטיילת בת ים.

על פי התוכנית, שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון, החברות יקימו וישווקו מבנה בעירוב שימושים, כאשר גובה ההשקעה בפרויקט כ-220 מיליון שקל. יצוין כי עריית בת ים מקדמת יותר מ-100 תוכניות פינוי בינוי ותמ"א 38, מרביתן בהליכי אישור.

בשל מצבו הרעוע של המבנה, פונו הדיירים לדיור חלופי בטרם קבלת ההיתר. 24 הדיירים הוותיקים יקבלו דירות תמורה בנות 4 ו-5 חדרים שיהיו גדולות בכ-30 מ"ר ברוטו מהדירה הרשומה על שמם כיום בטאבו בקומות 6-13 במגדל החדש. תמהיל המגדל יהיה מגוון ויכלול דירות בנות 2.5, 3, 4 ו-5 חדרים בגדלים שונים וכן פנטהאוזים. דירה בפרויקט תימכר לפי מחיר של כ-40 אלף שקל למ"ר. במלון הבוטיק, שטח הסוויטות יעמוד על 24-37 מ"ר בקומות 1-5.

הריסת בניין רחוב רוטשילד בת ים פינוי בינוי. יח"צ,
הריסת הבניין בבת ים/יח"צ

באירוע ההריסה לקחו חלק שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; ראש הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן; יו"ר ארגון הקבלנים והבונים של תל אביב-יפו-בת ים, יהודה כתב, והמנכ"ל אלי רוזנטל; וראש העיר בת ים , יוסי בכר. השר גלנט ציין כי "התחדשות עירונית היא המפתח לבנייה חדשה במדינת ישראל. בשנת המאה למדינה יחיו כאן כ-15 מיליון איש שיצטרכו מקום לגור. ישראל היא מדינה קטנה, שצריכה לשמור על השטחים הפתוחים לחקלאות, לשמירה על סביבה ירוקה וגם כשטח אימון לצה"ל, כך שאי אפשר לחרוג מתחומי הערים באופן מופרז. בהתחדשות עירונית אנחנו לוקחים את המקומות הישנים ביותר והקשים ביותר, והופכים אותם למקומות האטרקטיביים והמבוקשים ביותר. לעיר בת ים יש פוטנציאל אדיר בכך שהיא יושבת לחוף הים וקרובה למרכזי תעסוקה גדולים. אני פונה מכאן לכל העוסקים במלאכה, לקבלנים, ליזמים ולרשויות - כולנו צריכים להירתם לנושא כי העתיד הבנייה חדשה בישראל טמון בהשבחת הקיים על ידי התחדשות עירונית".

הריסת בניין רחוב רוטשילד בת ים פינוי בינוי. יח"צ,
הריסת הבניין בבת ים/יח"צ

ראש העיר בכר הוסיף: "מדובר ברגע היסטורי בתהליכי ההתחדשות של בת ים. בשנים הקרובות אנחנו עתידים לראות פרויקטים נוספים של פינוי בינוי יוצאים לדרך. ההתחדשות העירונית היא הפתרון הטוב ביותר לעמידותם של המבנים מפני פגעי טבע ולמצוקת הדיור שקיימת בישראל".

אביטן ציין כי "ההתחדשות העירונית היא הדרך שלנו להבטיח ודאות וחיים מכובדים לאזרחי ישראל. בת ים היא עיר בעלת פוטנציאל גבוה להתחדשות עירונית". מיכה בראון, מיזמי הפרויקט, הוסיף: "מצאנו במקום הזה יהלום לא מלוטש, ויחד עם השותפים שלנו לפרויקט התחלנו במלאכת הליטוש. לקחנו את טובי המתכננים ואנחנו מבטיחים שנעבוד כדי להשאיר לעיר בת ים תכשיט מדהים על חוף הים היפה שלה".

הריסת המבנה ברוטשילד 2 בת ים. יואב פלי,
הריסת הבניין בבת ים/יואב פלי
הריסת המבנה ברחוב רוטשילד 2 בת ים. יח"צ,
הריסת הבניין בבת ים/יח"צ
הריסת המבנה ברחוב רוטשילד 2 בת ים. יח"צ,
הריסת הבניין בבת ים/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully