וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה: התחדשות עירונית בשכונת נורדאו ל-870 דירות חדשות

25.7.2018 / 11:52

ועדות התכנון אישרה תוכנית פינוי בינוי בשכונת קריית נורדאו, במסגרתה יהרסו 8 בניינים ישנים עם 208 דירות מוזנחות, לטובת 14 מגדלים בני 9-24 קומות. עוד כוללת התוכנית אלפי מ"ר לשטחי ציבור

הדמיה - שכונת נורדאו נתניה. אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים,
שכונת קריית נורדאו בנתניה/אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים

התחדשות עירונית בנתניה: הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות מגורים רחבות היקף בהליך מזורז, החליטה היום (רביעי) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית פינוי בינוי בשכונת נורדאו בעיר. התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-27 דונם בחלק הדרומי של נתניה וכוללת 870 יחידות דיור שיוקמו ב-14 מבני מגורים בגובה של בין 9 עד 24 קומות.

על פי התוכנית, 174 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות לטובת צעירים ומשפחות בתחילת דרכן. מבני המגורים החדשים יוקמו במקום 8 מבני רכבת (טוריים) במצב פיזי ותחזוקתי ירוד, ובהם 208 יחידות דיור קיימות שיפונו. תמהיל הדירות בתוכנית מגוון, וזאת כדי לתת מענה לאוכלוסייה רחבה.

בנוסף כוללת התוכנית 4,294 מ"ר עבור שטחי ציבור, שישולבו במבני במגורים לצורך שימושים קהילתיים, תרבותיים וחינוכיים. במנהל התכנון מציינים כי במהלך עבודת התכנון נערכו מספר כנסים לשיתוף הציבור, ואף נערך סקר ללימוד מאפייני האוכלוסייה במתחם.

מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו, ציינה כי "לאחר תיקון החוק והרחבת סמכויותיה של הותמ"ל, היא פועלת במרץ לקידום תוכניות להתחדשות עירונית המוגשות לה, זאת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות בהן נמצאות התוכניות. התוכנית בקריית נורדאו בנתניה חשובה ומהווה קטר אשר ימשוך אחריו את יתר התוכניות המפורטות במתחם, ובכך יובילו להתחדשות האזור כולו. התוכנית הוגשה על ידי עיריית נתניה באמצעות אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים ובניהול אדריכלית גלי דולב מחברת וקסמן גוברין גבע".

הדמיה - שכונת נורדאו נתניה. אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים,
שכונת קריית נורדאו בנתניה/אלונים-גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים

הסדרת רצועת החוף בנתניה וקידום תוכנית לעורף נמל חיפה

במקביל, אישרה היום הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחוף) בראשות מנהלת מנהל התכנון, דלית זילבר, שינוי לתוכנית מתאר ארצית לחופי העיר נתניה. התוכנית מאזנת בין פיתוח חופי רחצה חדשים ומוקדי חוף, לצד השימור האקולוגי בשמורת פולג ובחוף האירוסים. כמו כן, התוכנית מתייחסת לתנאי החוף הייחודיים של נתניה, המאופיינים כחופים צרים תחת מצוק כורכר.

זילבר הסבירה כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות לעיר נתניה, לאחר שעברה שלב סטטוטורי משמעותי, והיא בוחנת בראייה כוללת את רצועת החוף של העיר. התוכנית עושה את האיזון הראוי בין השמירה על החוף והערכים האקולוגיים בו, זאת לצד הצורך לאפשר לתושבים ליהנות מחוף ים מסודר".

בתוך כך, הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) אישרה את קידום תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל חיפה. מדובר בתוכנית שתסדיר לראשונה את השימושים המותרים בשטחי התפעול והלוגיסטיקה שבעורף נמל חיפה, זאת כדי לאפשר את פיתוח המגורים והתעסוקה באזור.

התוכנית מהווה מסגרת תכנונית כוללת לפיתוח נמל חיפה והקשר בינו לבין המרחב העירוני הסובב אותו. כמו כן, היא נותנת מענה לשינויים שחלו בתחום הספנות והנמלים, ובהם גידול בהיקף המטענים והצורך בפיתוח שירותים לוגיסטיים הקשורים בפעילות הנמל. בין היתר, קובעת התוכנית את האפשרות לקיומם של שדה תעופה חיפה, נמל צבאי אשר עתיד להחליף את הנמל הצבאי הקיים, וכן מבטיחה את שימור נחל הקישון ופיתוח פארק לאורכו, אזור שעד היום ייעוד הקרקע בו היה עבור תעשייה.

ועדת העורכים של התוכנית, בראשות מינהל התכנון, ובהשתתפות עיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה וגורמים נוספים, קידמו את התוכנית יחד עם חברת נמלי ישראל. לאחר דיונים רבים, מגיעה התוכנית לדיון בהערות הוועדות המחוזיות, לאחר שתואמה עם הגורמים, כולל בנושא פארק הקישון, שם הועברו שטחים של חברת נמלי ישראל לטובת הפארק.

ראש העיר חיפה, יונה יהב, בירך על ההחלטה ואמר כי "הוועדה אימצה את עמדת העירייה וקבעה, בין היתר, כי חוות המכלים תפונה ובמקומה תקום שכונת מגורים; וכן פארק מורד נחל הקישון יוקם בכל היקפו על שטח של 580 דונם לכל אורך מורד הנחל. מדובר בהישג, המשקף את המהפך אותו מובילה העירייה לשינוי פני המפרץ, אשר משנה את פניו והופך ממתחם של תעשייה כבדה ומזהמת למתחם של הייטק, לוגיסטיקה ותעשייה ירוקה ונקייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully