וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי העיר המבוקשת ביותר לרכישת דירה? לא זו לה ציפיתם

1.8.2018 / 11:26

אתר יד2 בדק באילו ערים מספר חיפושי הדירות גדול יותר ביחס למספר התושבים - כך שעיר כמו תל אביב נדחקה לתחתית הרשימה. אז איפה תהיה לכם תחרות רבה על הדירה?

מערכת וואלה!

(בווידאו: בכמה עלו מחירי הדירות מאז קום המדינה?)

כדי לדעת אילו הן הערים המבוקשות בארץ להתגורר בהן, לא די בבדיקה המבוססת על היקף הביקוש, שכן סביר שנראה ביקוש גבוה יותר בערים שמטבען גדולות יותר. בדיקה של אתר יד2 לוואלה! נדל"ן מגלה אילו ערים הן המבוקשות ביותר למגורים - בהשוואה למספר התושבים המתגוררים בשטחן. מהבדיקה עולה שהערים המבוקשות ביחס למספר התושבים לאו דווקא ממוקמות באזורי הביקוש החמים של שוק הנדל"ן.

על פי הבדיקה, אם מחלקים את מספר החיפושים אחר דירה למגורים בנס ציונה, למשל, במספר התושבים שמתגוררים בה - מגלים כי היא העיר המבוקשת ביותר, עם 7.71 חיפושים על כל תושב שגר בעיר. יצוין כי מחיר הדירות הממוצע בנס ציונה עומד על כ-2.11 מיליון שקל ל-4 חדרים. גם בבחינת מספר החיפושים אחר כל מודעה למכירה, נס ציונה מדורגת בראש עם כ-1,180 חיפושים על כל מודעה. נתון זה מדרג אותה בפער משמעותי מאוד מהערים המדורגות אחריה, כמו גבעתיים - שרשמה כ-885 חיפושים "בלבד" על כל מודעה בלוח ומדורגת שנייה אחריה בחיפושים.

אחרי נס ציונה, מדורגת ברשימת הערים המבוקשות ביחס לתושביה העיר יבנה, עם כ-44 אלף תושבים. בחלוקה של מספר החיפושים במספר התושבים - יבנה רושמת נתון של 7.34 חיפושים על כל תושב המתגורר בעיר. מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים בעיר זו עומד על כ-1.33 מיליון שקל; ועל כ-1.74 מיליון שקל לדירת 4 חדרים.

הערים המבוקשות למגורים ביחס למספר התושבים. אתר יד2,
ערים מבוקשות ביחס למספר התושבים/אתר יד2

רחובות במקום השלישי

"הבדיקה ממפה גם עבור מי שבכוונתו לרכוש דירה ראשונה או לשפר דיור באילו ישובים יאלצו להתמודד עם תחרות גבוהה על נכסים שמוצעים למכירה"

שלישית בדירוג הערים המבוקשות ביחס לתושבים נמצאת העיר רחובות, עם נתון של 5.68 חיפושים על כל תושב המתגורר בעיר. אשקלון וחיפה מדורגות רביעית וחמישית עם נתון דומה של כ-5.4 חיפושים על כל תושב. אמנם ערים אלו מדורגות בדירוג במקום דומה, אולם יש לקחת בחשבון שבחיפה נרשמו כ-1.5 מיליון חיפושים - לעומת אוכלוסייה של כ-280 אלף תושבים. זאת לעומת אשקלון עם כ-736 אלף חיפושים וכ-134 אלף תושבים בלבד.

ערים שבדרך כלל פותחות את רשימת הערים המבוקשות נדחקו הפעם לשוליים. כך למשל תל אביב, שרושמת את מספר הביקושים הרב ביותר עם כ-2 מיליון חיפושים - אמורה להיות מדורגת ראשונה. אולם, מספר התושבים בה גדול גם כן ועומד על 438 אלף תושבים. ביחס של מספר הביקושים במספר התושבים, תל אביב מדורגת בתחתית הטבלה עם נתון של 4.6 ביקושים על כל תושב המתגורר בעיר.

גם ירושלים נדחקת הפעם לתחתית הרשימה. העיר רושמת מספר ביקושים רב עם כ-1.45 מיליון חיפושים בלוח יד2, אך מדובר בעיר הגדולה ביותר עם כ-880 אלף תושבים. כך שביחס של מספר החיפושים מול מספר התושבים - על כל תושב בעיר יש כ-1.6 ביקושים בלבד.

"הערים הגדולות בארץ, המאופיינות בהיצע משמעותי של נכסים למגורים, מובילות ככלל בהיקף ביקוש גבוה", מסבירה סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2, גל עופרים, "אולם בדיקה של היקף הביקוש ביחס למספר התושבים בעיר, מסייעת לבעלי דירות בישובים בינוניים וקטנים לקבל אינדיקציה עד כמה הנכס שבבעלותם הוא מבוקש למגורים. הבדיקה ממפה גם עבור מי שבכוונתו לרכוש דירה ראשונה או לשפר דיור באילו ישובים יאלצו להתמודד עם תחרות גבוהה על נכסים שמוצעים למכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully