וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתל אביב הנשיא שווה יותר: כמה יעלה לכם לגור ברחוב ויצמן?

19.7.2018 / 8:00

מדד וואלה! נדל"ן ויד2 בדק כמה עולה לגור ברחוב על שמו של הנשיא הראשון ברחבי הארץ. באיזו עיר יותר משתלם לקנות דירת 4 חדרים ואיפה יהיה לכם סיכוי טוב למצוא בן זוג? בדקנו

מערכת וואלה!

(בווידאו: בכמה עלו מחירי הדירות בישראל מאז קום המדינה)

הנשיא הראשון של מדינת ישראל, הנשיא הרביעי של ההסתדרות הציונית וכימאי במקצועו. במסגרת מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2, החלטנו לבדוק את מחירי הדירות ברחוב על שם חיים ויצמן ברחבי הארץ. המטרה היא לבחון את השוני במחירים, בזהות השכנים ובסביבה, ברחוב שהוקדש לזכרו. אז כמה עולה דירה ברחוב המוכר? השאלה היא איפה בארץ.

רחוב ויצמן תל אביב כפר סבא. יד2,
רחוב ויצמן בתל אביב וכפר סבא/יד2

דירה בתל אביב במחיר של כ-5 דירות בקריית מלאכי

מהבדיקה עולה כי המחירים ברחוב ויצמן ברחבי הארץ משתנים בהתאם לעיר בה ממוקם הרחוב. הסקירה, המבוססת על מודעות למכירה המתפרסמות בלוח יד2, מצביעה על כך שהמחירים ברחוב ויצמן בישראל נעים בין כ-700 אלף שקל לדירת 3 חדרים בקריית ים; לכ-3.87 מיליון שקל לדירת 5 חדרים בתל אביב. למעשה, במחיר דירת 5 חדרים ברחוב ויצמן בתל אביב - ניתן לרכוש כ- 5 דירות בנות 3 חדרים בקריית מלאכי.

מחירי הדיור ברחוב ויצמן בעיר ללא הפסקה הם הגבוהים ביותר מבין כל הערים שנבדקו. הרחוב ממוקם בצפון העיר, בסמוך לכיכר המדינה, ומחיר דירת 3 חדרים באזור מתחיל בכ-2.83 מיליון שקל. מחיר דירת 4 חדרים עומד על כ-3.325 מיליון שקל.

מי שהתקציב העומד לרשותו נמוך בהרבה, אך עדיין מעוניין להתגורר במרכז הארץ, יכול לחפש דירה בכפר סבא או ברחובות. בהשוואה לתל אביב, מחירי דירות 3 חדרים ברחוב ויצמן ברחובות, הממוקם במרכז העיר, נמוכים בעשרות אחוזים ועומדים על כ-1.23 מיליון שקל בממוצע.

גם בכפר סבא ממוקם רחוב ויצמן במרכז העיר, ומחירי הדירות בו גבוהים יותר. מחיר דירת 4 חדרים ברחוב ויצמן בכפר סבא עומד על כ-2 מיליון שקל בממוצע. מי שמחפש דירת מגורים גדולה יותר באותו רחוב, יאלץ להוסיף עוד כ-600 אלף שקל כדי לרכוש דירת 5 חדרים, שמחירה הממוצע עומד על כ-2.6 מיליון שקל. עדיין, מחיר זה נמוך בכ-50% לעומת אלו שנמדדו באותו רחוב בתל אביב.

מי שמוכן להתרחק ממרכז הארץ, יכול למצוא ברחוב ויצמן בשכונה א' בבאר שבע דירות 3 חדרים במחיר של כ-778 אלף שקל בממוצע; ודירות 4 חדרים במחיר של קצת פחות ממיליון שקל בממוצע. גם בנהריה ובקריית מלאכי הדירות ברחוב ויצמן זולות יחסית. מחיר דירת 4 חדרים בנהריה ובקריית מלאכי עומד בממוצע על כמיליון שקל.

עוד באותו נושא

3 חדרים בת"א או 4 דירות בחיפה: כמה עולה לגור ברחוב רוטשילד

לכתבה המלאה
רחוב ויצמן קריית מוצקין נהריה. יד2,
רחוב ויצמן בקריית מוצקין ונהריה/יד2

הנאים השכנים ברחוב ויצמן בעיניך?

באשקלון, בקריית מלאכי ובנהריה שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם ברחוב ויצמן הוא מהגבוהים שנרשמו. באשקלון שיעור של 90% מתגוררים ברחוב ויצמן בבעלות

גם מי שמעוניין לשכור דירה ברחוב ויצמן במרכז הארץ צריך לשים לב לפערי המחירים. שכר דירה חודשי לדירת 3 חדרים בתל אביב מתחיל בכ-6,700 שקל - לעומת מחיר של 2,240 שקל לדירת 3 חדרים בקריית מלאכי; או 2,500 שקל לדירת 3 חדרים בבאר שבע.

כאשר מדובר בדירות גדולות יותר, בנות 4 חדרים, מחירי השכירות עדיין נמוכים מאלו שנמדדו בתל אביב. כך למשל, בעוד שמחיר שכירות דירת 4 חדרים בתל אביב עומד על כ-8,350 שקל בחודש, ברחוב ויצמן בבאר שבע עומד המחיר על 3,420 שקל בחודש; ועל כ-3,400 שקל בחודש בנהריה ובקריית מוצקין.

מהבדיקה עולה עוד כי באשקלון, בקריית מלאכי ובנהריה שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם ברחוב ויצמן הוא מהגבוהים שנרשמו. באשקלון שיעור של 90% מתגוררים ברחוב ויצמן בבעלות. בנהריה ובקריית מלאכי השיעור עומד על 70%. גם בבאר שבע שיעור התושבים המתגוררים בבעלות ברחוב ויצמן בעיר גבוה יחסית, ועומד על כ-62%. בתל אביב, לעומת זאת, שיעור של 45% מהתושבים באזור רחוב ויצמן מתגוררים בשכירות. מדובר בשיעור הנמוך ביותר בקרב הערים שנבחנו.

רחוב ויצמן באר שבע רחובות. יד2,
רחוב ויצמן ברחובות ובאר שבע/יד2

על פי הבדיקה, 58% מהתושבים המתגוררים באזור רחוב ויצמן בקריית מלאכי הם רווקים. גם ברחוב ויצמן בקריית מוצקין יש סיכוי של כ-53% למציאת שידוך. לעומת זאת, בתל אביב, באשקלון, בכפר סבא, בנהריה, בבאר שבע וברחובות נרשם רוב לנשואים ברחוב ויצמן - שיעורם נע בממוצע בין כ-50% נשואים בנהריה לכ-65% נשואים בתל אביב.

ברחוב ויצמן באשקלון מהוות משפחות עם ילדים עד גיל 17 כ-60% ממשקי הבית. לעומת זאת, בתל אביב כ-80% ממשקי הבית באזור רחוב ויצמן הם ללא ילדים. שיעור גבוה של משקי בית ללא ילדים נמדד גם ברחובות עם 72%, ובנהריה עם שיעור של 58%.

רחוב ויצמן אשקלון קריית מלאכי. יד2,
רחוב ויצמן באשקלון וקריית מלאכי/יד2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully