וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חדרים בת"א או 4 דירות בחיפה: כמה עולה לגור ברחוב רוטשילד

3.6.2018 / 8:02

מדד וואלה! נדל"ן ויד2 בדק כמה עולה לגור ברחוב על שמו של הנדיב הידוע בכל רחבי הארץ. באיזו עיר יותר משתלם לקנות דירת 4 חדרים ואיפה יהיה לכם סיכוי טוב למצוא בן זוג? בדקנו

מערכת וואלה!

(בווידאו: בכמה עלו מחירי הדירות מאז קום המדינה)

הוא תרם כסף רב ליישוב בארץ וזכרו מונצח בערים רבות בישראל. במסגרת מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2, החלטנו לבדוק את מחירי הדירות ברחובות הנקראים על שם הנדיב הידוע, אבי היישוב, אדמונד ג'יימס דה רוטשילד. המטרה היא לבחון את השוני במחירים, בזהות השכנים ובסביבה, ברחוב שהוקדש לזכרו. אז כמה עולה דירה ברחוב המוכר בכל רחבי הארץ?

דירות ברחוב רוטשילד תל אביב בת ים. יד2,
מחירי דירות ברחוב רוטשילד תל אביב ובבת ים/יד2

דירה בתל אביב במחיר של כ-4 דירות בחיפה

בראשון לציון מחירי הדירות משתנים בהתאם לשכונות אליהן מגיע רחוב רוטשילד בעיר. כך למשל, דירת 3 חדרים ברחוב רוטשילד באזור שכונת אברמוביץ עומד על כ-1.36 מיליון שקל בממוצע; זאת לעומת מחיר של כ-1.7 מיליון שקל בממוצע בחלקו של הרחוב הממוקם בשכונת רמז בעיר

מהבדיקה עולה כי פערי המחירים ברחוב רוטשילד ברחבי הארץ משתנים בהתאם לעיר בה ממוקם הרחוב. הסקירה, המבוססת על מודעות למכירה המתפרסמות בלוח, מצביעה על כך שהמחירים ברחוב רוטשילד בישראל נעים בין כ-780 אלף שקל לדירת 3 חדרים בחיפה לכ-3.2 מיליון שקלים לדירת 3 חדרים בתל אביב. למעשה, במחיר דירה ברחוב רוטשילד בתל אביב ניתן לרכוש כ-4 דירות ברחוב רוטשילד בחיפה.

שלא במפתיע, מחירי הדיור בשדרות רוטשילד בעיר ללא הפסקה הם הגבוהים ביותר מבין כל הערים שנבדקו. הרחוב ממוקם בשכונת לב תל אביב, ולפי בדיקת יד2, מחיר דירת 3 חדרים באזור מתחיל, כאמור, בכ-3.2 מיליון שקל. מי שעדיין מעוניין לרכוש דירת 3 חדרים במרכז הארץ, אך התקציב העומד לרשותו נמוך בהרבה, יכול לחפש דירה בראשון לציון, נס ציונה או בת ים. מחירי דירות 3 חדרים ברחוב רוטשילד בבת ים נמוכים בשיעור של כ-58% מבתל אביב ועומדים על כ-1.3 מיליון שקל בממוצע.

מי שמחפש דירה גדולה יותר - ברחוב רוטשילד בבת ים, הממוקם בשכונת עמידר בצפון-מערב העיר, יכול למצוא דירות 4 חדרים תמורת כ-1.7 מיליון שקל בממוצע. בראשון לציון מחירי הדירות משתנים בהתאם לשכונות אליהן מגיע רחוב רוטשילד בעיר. כך למשל, דירת 3 חדרים ברחוב רוטשילד באזור שכונת אברמוביץ עומד על כ-1.36 מיליון שקל בממוצע; זאת לעומת מחיר של כ-1.7 מיליון שקל בממוצע בחלקו של הרחוב הממוקם בשכונת רמז בעיר. מחירים אלו זולים בשיעור של כ-50% לעומת אלו שנמדדו באותו רחוב בתל אביב.

מי שמוכן להתרחק ממרכז הארץ יכול למצוא ברחוב רוטשילד בחדרה, הממוקם במרכז העיר, דירות 3 חדרים במחיר של כ-945 אלף שקל בממוצע. מדובר במחיר הנמוך בכ-70% לעומת אלו שנמדדו בתל אביב ובכ-50% לעומת אלו שנמדדו בנס ציונה.

דירות ברחוב רוטשילד ראשון לציון כפר סבא. יד2,
מחירי דירות ברחוב רוטשילד בראשון לציון ובכפר סבא/יד2

רוצים לשכור דירה? בכפר סבא ובנס ציונה זול יותר

מי שמעוניין לשכור דירה ברחוב רוטשילד במרכז הארץ, כדאי שישים לב לפערי המחירים גם בסקטור זה. שכר דירה חודשי בדירת 3 בתל אביב-יפו מתחיל ב-7,000 שקל; לעומת 2,600 שקל בחודש לדירת 3 חדרים בחיפה או 4,000 שקל בחודש לדירת 3 חדרים במזכרת בתיה. גם כשמדובר בדירות גדולות יותר בנות 4 חדרים, מחירי השכירות עדיין נמוכים מאלו שנמדדו בתל אביב. כך למשל, ברחוב רוטשילד בכפר סבא מחיר שכירות של דירת 4 חדרים עומד על 3,900 שקל בחודש ועל 4,500 שקל בחודש בנס ציונה.

במזכרת בתיה, נס ציונה, כפר סבא וחדרה שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם הוא מהגבוהים שנרשמו ברחוב זה. במזכרת בתיה שיעור של 82% מתגוררים ברחוב רוטשילד בדירה בבעלותם; בכפר סבא מדובר בשיעור של 74%; בנס ציונה בשיעור של 73%; ובחדרה בשיעור של 70%. בהתאם, שיעור התושבים המתגוררים בשכירות באזורים אלו נמוך.

לעומת זאת, בתל אביב כ-60% מהתושבים באזור רחוב רוטשילד מתגוררים בשכירות. מדובר בשיעור הגבוה ביותר בקרב הערים שנבחנו. גם בבת ים מספר התושבים המתגוררים בשכירות ברחוב רוטשילד בעיר גבוה יחסית ועומד על שיעור של כ-44%.

דירות ברחוב רוטשילד חדרה ראשון לציון. יד2,
מחירי דירות ברחוב רוטשילד בחדרה ובראשון לציון/יד2

הנאים השכנים ברחוב רוטשילד בעיניך?

מנתוני מדד הנדל"ן של וואלה! נדל"ן ואתר יד2 עולה כי כ-70% מהתושבים המתגוררים באזור הם רווקים. גם ברחוב רוטשילד בראשון לציון ובבת ים כ-50% מהתושבים הם רווקים. לעומת זאת, במזכרת בתיה, נס ציונה, חיפה, כפר סבא וחדרה שיעור הנשואים ברחוב רוטשילד גבוה משיעור הרווקים - ונע בממוצע בין כ-63% נשואים במזכרת בתיה לכ-55% נשואים בחיפה ונס ציונה.

במזכרת בתיה יש יותר משפחות עם ילדים מאשר רווקים - כ-60% ממשקי הבית באזור עם ילדים עד גיל 17, מתוכם כ-65% עם ילד אחד או שניים. לעומת זאת, בתל אביב כ-83% ממשקי הבית באזור רחוב רוטשילד הם ללא ילדים. שיעור גבוה של משקי בית ללא ילדים נמדד גם בבת ים עם 76%, בכפר סבא עם 66% ובחיפה עם 65%.

דירות ברחוב רוטשילד חיפה נס ציונה. יד2,
מחירי דירות ברחוב רוטשילד בחיפה ובנס ציונה/יד2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully