וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית מתאר לכפר יונה: תוספת של 13 אלף יחידות דיור

9.5.2018 / 12:03

התוכנית החדשה תאפשר ליישוב לגדול ולאוכלוסייה להגיע לכ-80 אלף תושבים. התוכנית כוללת אזור תעסוקה, שטחי מסחר סמוך לרחוב העצמאות ושטחים פתוחים במערב היישוב

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על ירידה במחירי הדירות)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון אישרה להפקדה את תוכנית המתאר לכפר יונה. התוכנית, שיזמה עיריית כפר יונה ונערכה על ידי מזור פירשט אדריכלים, כוללת תוספת של כ-13 אלף יחידות דיור. תוספת זו יחד עם השכונות החדשות שכבר נבנו ביישוב וטרם אוכלסו תיתן מענה לגידול של אוכלוסיית היישוב. מספר התושבים ביישוב צופי להגיע לכ-80 אלף תושבים.

בנוסף כוללת התוכנית הקמת אזור תעסוקה בהיקף של מיליון מ"ר, סמוך לכביש 4. אזור התעסוקה ישען על מערך תחבורה ציבורית ויסייע ביצירת מקומות עבודה חדשים. במקביל, משמרת התוכנית שטח פתוח נרחב במערב היישוב שמתפרס על פני כ-360 דונם וישמש הן כפארק עירוני לפעילות נופש, ספורט ופנאי, והן כמעבר אקולוגי טבעי שיתחבר לשטחים החקלאיים הגובלים ביישוב מצפון ומדרום.

עוד קובעת התוכנית כי רחוב העצמאות יהפוך לציר מרכזי ביישוב ולאורכו יפותחו תעסוקה, מסחר ומגורים. בשכונות החדשות תותר צפיפות עירונית ממוצעת של 18 יחידות דיור לדונם ובנייה עד 15 קומות. במתחמי מגורים אלו יינתן מענה לצרכים של מגוון אוכלוסיות, לרבות זוגות צעירים, באמצעות תמהיל דירות הכולל גם דירות קטנות. התוכנית כוללת גם מענה לצורכי הגיל השלישי ומקצה 500 יחידות לדיור מוגן במזרח העיר.

כפר יונה. google street view, צילום מסך
כפר יונה/צילום מסך, google street view

התוכנית מתווה מערך תנועה ותחבורה חדש, הכולל הקמת שבילי אופניים המתחברים לנחל אלכסנדר, דרכים חדשות שיחברו בין האזורים הוותיקים של העיר לחדשים, ציר הסעת המונים על רחוב העצמאות, שבילי הליכה, מסופי תחבורה ציבורית ומרכז תחבורה עתירת נוסעים (מתח"מ מחלף השרון) בצמוד לכביש 4, הכולל גם חניון לילה לכלי רכב. שלבי הפיתוח של אזורי התעסוקה והמגורים החדשים, יותלו בביצוע הפתרונות התחבורתיים המתבקשים.

"תוכנית המתאר תתרום להתפתחותה של כפר יונה כעיר מרכזית בשרון, ותהווה מוקד משיכה לאוכלוסייה חדשה", אמרה שירה ברנד, יו"ר הוועדה המחוזית. "התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על ערכי נוף וטבע וזאת כדי לשמור על ייחודיותה של העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully