וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קבוצת רכישה שנתקעה יוכלו לקנות עוד נכס בלי מס מוגדל

8.5.2018 / 12:30

ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה אדם שרכש דירה בקבוצת רכישה, וחלפו 4 שנים בטרם החלה הבנייה, יכול לקנות דירה נוספת מבלי שיחויב במס רכישה מוגדל

הילה ציאון מדברת על התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי/עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: כל מה שרציתם לדעת על התחדשות עירונית)

ועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר. מדובר באישור שני של הצעת החוק לקריאה ראשונה, לנוכח הסכמות עם רשות המסים ומשרד האוצר.

היו"ר גפני פתח את הדיון ואמר כי "אישרנו כאן כבר את החוק לקריאה ראשונה, ולא היה צריך חוק אם רשות המסים הייתה יותר חברתית ויותר נמצאת בעניין - ניתן היה להסתפק בחוות דעת. כעת הגענו להסכמות מסוימות עם רשות המסים ומשרד האוצר, ובמידה שנסכים היום - נצביע על הדברים שוב. לכן אני מבקש להחזיר את הדיון מחדש, על אף שהצבענו כבר".

לאחר דין ודברים אושרה הצעת החוק מחדש עם מספר שינויים. על פי הצעת החוק שאושרה, אדם שרכש דירה מקבוצת רכישה, ובתום תקופה של 4 שנים מרכישת הקרקע לא החלה הבנייה או שישנו עיכוב מהותי בהשלמת הבנייה; או אם חלפו 6.5 שנים מרכישת הקרקע ולא נמסרה הדירה לידי הרוכש - הוא יכול לקנות דירת מגורים נוספת ולא יחויב בגינה במס רכישה מוגדל (בגין רכישת דירה שנייה). במקום זאת הוא ישלם מס רכישה מוקטן בדומה לרוכש דירה ראשונה.

פרויקט בנייה בעיר תל אביב. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

הפטור מותנה בכל שהעיכוב בבנייה אינו בשליטת רוכש הדירה

החוק מגדיר כי הפטור מתשלום מס רכישה מוגדל, מותנה בכך שהעיכוב בבנייה אינו בשליטת רוכש הדירה, שאין לו דירה נוספת מעבר ל-2 דירות אלה; ובכך שאותו אדם מכר את אחת מ-2 הדירות בתקופה של עד 12 חודשים מהמועד בו נמסרה לו הדירה שרכש מקבוצת הרכישה.

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון כי "יכולים להיות מקרים, שבהם עוד בטרם חלפו 4 שנים ברור לכל הדעות שהפרויקט יתקע לעוד שנים ארוכות - אז יש צורך להפעיל שיקול דעת".

שי אהרונוביץ', סמנכ"ל בכיר ברשות המסים, הוסיף כי "עניינים מובהקים אנחנו כבר עושים היום, זה קיים במסגרת החוק, מעבר ל-4 שנים זה יהיה בחקיקה". בעקבות הדברים סוכם כי בטרם יאושר החוק לקריאה שנייה ושלישית, תציג רשות המסים רשימה של המצבים השונים האפשריים במסגרת החוק החדש, על מנת שהדברים יוסכמו לשביעות רצון הצדדים ויתנו מענה למציאות בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully