וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הדיור אישר: מחיר למשתכן - גם למשפרי דיור בפריפריה

7.5.2018 / 12:45

לראשונה הוכרזו מתחמים לאישור מהיר גם על קרקעות פרטיות, ובהם 5,000 דירות במתחם שדה דב שיהיו מיועדות, בין היתר, להשכרה ארוכת טווח ולדיור מוזל; בחדרה יוקמו כ-6,000 דירות על קרקעות פרטיות; 3 מתחמי פינוי בינוי הוכרזו בגבעת שמואל, לוד ובית שמש

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ירידה של כ-20% במכירת דירות בשנה החולפת)

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר משה כחלון, אישר היום (שני) לראשונה תוכנית מתן מענקים למשפרי דיור במסגרת מחיר למשתכן. במסגרת התוכנית החדשה, בפרויקטים שבהם יש זכאות למענק רוכשים, תורחב הזכאות גם למשפרי דיור. אלה יוכלו להשתתף בהגרלה רק לאחר שכלל הזכאים חסרי הדירה ברשימת הממתינים וכל הרשומים בסדרות השונות מיצו את זכאותם.

המענקים יינתנו למשפרי דיור באזורי הפריפריה בלבד, ורק בפרויקטים בהם הקבלנים נותרו עם דירות לא מכורות. זאת לאחר שכאמור, הוצעו הדירות לכלל מחוסרי הדיור בכל הסדרות, ויעמדו על סך של 40 עד 60 אלף שקל.

בנוסף, הוחלט על הקמת צוות בין-משרדי לתיאום והסרת חסמים בתחום מכוני טיהור שפכים. בראש הצוות יעמוד ראש מטה הדיור הלאומי, זאב בילסקי, ובו נציגים ממשרד האוצר, מנהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון, רשות המים, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה וגורמים נוספים. הצוות יפעל כדי לייעל את עבודתם של הגורמים השונים ותיאומם לצרכי קידום מיזמי דיור ויטפל במקרים שבהם מכוני טיהור שפכים מהווים חסם לפיתוח שכונות מגורים, בהתאם למדיניות היעדים שנקבעו על ידי הממשלה.

גבעת שמואל. google street view, צילום מסך
גבעת שמואל/צילום מסך, google street view

3 מתחמי פינוי בינוי על קרקע משלימה

החלטה נוספת של קבינט הדיור נוגעת ל-7,360 יחידות דיור לפינוי ובינוי, אשר הוכרזו כמתחמים מועדפים ביישובים גבעת שמואל, לוד ובית שמש. מדובר בתוכנית שקידם משרד הבינוי והשיכון, בהובלת השר יואב גלנט, ובשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לקידומם של 3 מתחמי פינוי-בינוי למסלול הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור).

במתחם העיר העתיקה בלוד עתידות להיבנות 4,717 דירות שיחליפו 1,777 יחידות דיור קיימות במקום. דירות אלה ייבנו על קרקע משלימה, שתוקצה במסגרת הסכם הגג של העיר לוד, בהיקף של כ-1,000 יחידות דיור בשכונות החדשות בעיר.

בשכונת גיורא בגבעת שמואל יוקמו 1,500 יחידות דיור על שטח בו עומדות כיום 552 דירות ישנות. המתחם יכלול הן קרקע פנויה והן קרקע משלימה בהיקף של כ-300 דירות.

בשכונת רמת לח"י בבית שמש יוקמו 1,143 דירות במקום 176 יחידות דיור, מחציתן מיועדות לדיירי הדיור הציבורי אשר מתגוררים כעת במקום. הדיירים זכאים לחזור לדירה החדשה שתיבנה, לאחר סיום הפרויקט.

עד כה אישר קבינט הדיור מתחמי פינוי בינוי גם בנתניה, יהוד, אור יהודה, בת ים ורחובות. יצוין כי בכוונת החברה הממשלתית דירה להשכיר לקדם ברחובות 3 מתחמי מגורים להשכרה ארוכת טווח שיכללו כ-20 אלף דירות, לצד שטחי מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ותשתיות לתחבורה ציבורית.

עוד באותו נושא

לראשונה: קרקע משלימה לפרויקט פינוי-בינוי ברחובות

לכתבה המלאה
מנחת מטוסים בבסיס שדה דב, תל אביב. ראובן קסטרו
שדה דב בתל אביב/ראובן קסטרו

מתחמים מועדפים לדיור על קרקע פרטית

קבינט הדיור אף הכריז לראשונה על מתחמים מועדפים לדיור (המקודמים בותמ"ל) על קרקעות פרטיות - ובהם 5,000 יחידות דיור בשדה דב. מדובר בתוכנית שמהווה חלק מתוכנית כוללת להקמה של כ-16 אלף דירות במקום שדה התעופה דב הוז, המקודמת בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב.

עוד כוללת התוכנית פארק חופי בהיקף של 300 דונם ואלפי יחידות דיור במסגרת מחיר למשתכן וכן להשכרה; וכן עירוב שימושים של מסחר, תעסוקה ומלונאות אשר יוסיפו לתל אביב 2,000 חדרי מלון. בקבינט הדיור הזכירו כי לצד תוכנית זאת, מקודמת בתל אביב תוכנית 3700 ופי גלילות, אשר יחד יכללו בסך הכול תוספת של לא פחות מ-24 אלף יחידות דיור חדשות.

תוכנית נוספת על קרקעות פרטיות שאושרה להכרזה בותמ"ל כוללת 6,000 יחידות דיור ונמצאת על קרקעות בהיקף של 2,700 דונם בשכונת בית אליעזר בחדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully