וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנופש בספרד בו בילה פיקאסו עומד למכירה פומבית

הוא נחשב לאחד הספוטים הייחודיים בדרום ספרד וכולל 9 חדרי שינה מפוארים עם בריכת שחייה יחידה מסוגה בעולם - שחתומה על ידי פבלו פיקאסו. הצצה לאחוזת "אל מרטינט"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: שיא למכירה פומבית בהיסטוריה: ציור של פיקאסו נמכר ב-180 מיליון דולר ב-2015)

הצייר והפסל האגדי נהג לבלות בווילה הספרדית הזאת תקופות ארוכות. הוא אהב לנוח בה, להתאוורר מהלחץ היומיומי, לקבל אולי השראות ובמיוחד ליהנות מהנוף הפסטורלי. פאבלו פיקאסו אמנם לא היה בעליה של האחוזה המפוארת, אך נוכחותו במקום הייתה ועודנה מורגשת. בסוף החודש, ב-31 במאי, תעמוד האחוזה למכירה פומבית - ותחשוף סיפור מעניין על אמנות, נדל"ן ומה שביניהם.

הווילה שנבנתה בסגנון ספרדי וזכתה לכינוי וילה "El Martinete" נמצאת במרבייה, עיירת נופש יוקרתית השוכנת לחופי הים התיכון באזור קוסטה דל סול (דרום ספרד). היא הייתה שייכת לכוריאוגרף הפלמנקו והשחקן הספרדי המפורסם בשנות ה-40 וה-50 של המאה הקודמת, אנטוניו ביילרין - שהיה חברו הטוב של פיקאסו. ביילרין זכה בפרסים רבים ברחבי אירופה וארה"ב על תרומתו לתרבות והאמנות, והפך לפיגורה מוכרת ונערצת בחוגים האמנותיים. בבית הקיט הפומפוזי הזה נהג לארח את מעגל החברים הקרוב, פיקאסו היה אחד מהם.

פיקאסו נהג לפקוד את המקום בתדירות גבוהה ואף השאיר באחוזה מזכרת שהוקדשה באופן אישי לבעל הבית. בקרקעית הבריכה, שנמצאת בחלקה האחורי של האחוזה, נמצאת חתימתו של פיקאסו - מה שהפך את הבריכה ליצירת אמנות של ממש, יחידה מסוגה, חד פעמית.

לקריאה נוספת:
הארווי ויינשטיין הצליח למכור את הבית במנהטן ב-25 מיליון דולר
מפרץ החלום המוזהב: הפרויקט השאפתני של האדריכל הישראלי בסין
הבית היקר ביותר בעולם מוצע למכירה בדרום צרפת - מה המחיר?

הבית של פיקאסו עומד למכירה פומבית. splash
1,900 מ"ר של שטח בנוי צופה לנוף כחול/splash

סוכני הנדל"ן מתארים את החוויה באחוזה כמו קיסרות רומי

הווילה חולשת על 1,904 מ"ר (שטח בנוי) וכוללת 9 חדרי שינה מרווחים במיוחד, אשר כל אחד מהם מחופה באבן שיש קררה יוקרתי ו-9 חדרי רחצה. אזורי האירוח, חדרי הלאונג' והמבואות, שמובילות לאזורים השונים בנכס, מאופיינים בלוק דקדנטי רומי-רנסנסי, עם ציטוטים מוזהבים המופיעים כמעט בכל פינה אליה מפנים את המבט.

ברחבי הווילה ניצבים עמודי שיש; התקרות מעוצבות עם פיתוחים מעניינים, ושאר העיצוב המקושט והמגונדר גורם לנכנסים פנימה להרגיש כמו בקיסרות רומי - או כך לפחות סוכני הנדל"ן מעדיפים לתאר את החוויה במקום. אך לא רק מוטיבים קלאסיים ישנים יש בווילה הזאת, גם מתקנים מודרניים כמו חימום תת רצפתי, סאונה, חדר קולנוע ומטבח שכולל את כל המכשירים החדישים.

הווילה, ששימשה בשנים האחרונות בית נופש לאלפיון העליון בתעריף שנע בין 7,000-7500 דולר ללילה, עומדת למכירה במחיר ההתחלתי ש 18 מיליון דולר. הקונה המאושר יזכה באותה הזדמנות ביצירה של אחד מגדולי האמנות המודרנית של המאה ה-20.

עוד באותו נושא

בלי מטבח או חדר שינה: הלופט המטורף שהיידי קלום רכשה במנהטן

לכתבה המלאה
בריכת שחייה בחתימתו של פבלו פיקאסו. יחצ,
גולת הכותרת של הבית - בריכת השחייה בחצר האחוזה עם חתימה של פיקאסו/יחצ
הבית של פיקאסו עומד למכירה פומבית. splash
מבואת הכניסה לווילה/splash
הבית של פיקאסו עומד למכירה פומבית. splash
לוק דקדנטי/splash
הבית של פיקאסו עומד למכירה פומבית. splash
עיטורים מוזהבים/splash
הבית של פיקאסו עומד למכירה פומבית. splash
אחד מחדרי האוכל הרשמיים/splash
הבית של פיקאסו עומד למכירה פומבית. splash
אחד מחדרי אירוח/splash
הבית של פיקאסו עומד למכירה פומבית. splash
אחד מ-9 חדרי השינה/splash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully