וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגור ליד קו אוטובוס? רוב הציבור היה מוכן לשלם על זה יותר

2.10.2017 / 8:00

עד כמה מהווה התחבורה הציבורית שיקול חשוב בבחירת מקום מגורים? על פי סקר שערכה חברת מטרופולין, עבור קרוב ל-80% מרוכשי הדירות מדובר באחד השיקולים המרכזיים

תחנות אוטובוס לא מוצלות בירושלים  יולי  2017. נועם מושקוביץ
תחנת אוטובוס/נועם מושקוביץ

מצבה של התחבורה הציבורית בישראל רחוק מלהיות משביע רצון, אך גם בתקופה של משבר דיור נראה כי חלקים גדולים מהציבור בארץ היו מוכנים לשלם יותר עבור דירה - בתנאי שהיא נהנית מקירבה לתחבורה ציבורית.

סקר חדש שביצעה חברת מטרופולין בנושא, חושף כי כשני שליש מהציבור בוחרים את מקום המגורים על פי נגישות לתחבורה ציבורית, כי 78% ישלמו יותר עבור מקום מגורים קרוב לתחבורה ציבורית מתאימה וכי 70% מהאוכלוסייה היו מוכנים לוותר על רכב פרטי שני במידה ותהיה תחבורה ציבורית יעילה קרוב למקום מגוריהם.

הסקר שביצעה חברת מטרופולין, המפעילה תחבורה ציבורית באזור השרון והנגב, נערך באמצעות חברת סאפיו בקרב מדגם מייצג של 501 נשאלים בגילאי 18 ומעלה ונועד לבחון עד כמה משפיעה הקרבה לתחבורה ציבורית על השיקולים ברכישת דירה, או במציאת עבודה.

כאמור, מהסקר עולה שמרבית האוכלוסייה (78%) מוכנה לשלם יותר עבור מקום מגורים קרוב לתחבורה ציבורית המתאימה לצרכיה (38% מוכנים במידה רבה ו-40% במידה בינונית) ואילו רק פלח קטן מהנשאלים - פחות מ-10% - הצהירו כי לא היו מוכנים לשלם יותר. מידת הנכונות בקרב הנשאלים היתה שכיחה בעיקר בקרב משפחות צעירות עם ילדים עד גיל 12.

עוד עולה מהסקר כי עבור כשני שליש (63%) מהציבור, נגישות לתחבורה ציבורית מהווה כבר היום שיקול בבחירת מקום מגורים. עם זאת, באופן לא מפתיע, אם בוחנים את התפלגות התשובות, נראה כי יש קשר בין עמדות הנשאלים לבין רמות השכר שלהם: על פי הסקר, בעלי שכר ממוצע ומטה נתנו לנושא חשיבות רבה יותר מאשר החשיבות שמייחסים לו בעלי שכר גבוה.

עוד בנדל"ן

בג"ץ עצר תוכנית ל-10,000 דירות בשטחים חקלאיים ליד אופקים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא לעכב בנייה

יותר ממחצית הנשאלים ציינו כי זמן הנסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית מהווה במידה רבה שיקול מרכזי עבורם בבחירת מקום עבודה

עם זאת, על אף הממצאים המצביעים על הרצון החד משמעי של הציבור להנות מתשתיות של תחבורה ציבורית יעילה, הרי שמרבית המשיבים השיבו כי אין צורך להמתין עם בנייה חדשה בעיר מגוריהם עד לגיבוש פתרונות תחבורה ציבורית. כלומר, קרוב למחצית (47%) השיבו כי הם סבורים שאין צורך לעצור את תנופת הבניה ביישובם עד להתאמת התחבורה הציבורית לצרכי השכונה, בעוד ש-38% סבורים שכן.

נתון נוסף בסקר מראה כי תחבורה ציבורית משפיעה מאוד גם בבחירת מקום העבודה. יותר ממחצית הנשאלים ציינו כי זמן הנסיעה לעבודה בתחבורה ציבורית מהווה במידה רבה שיקול מרכזי עבורם בבחירת מקום עבודה (55%) ורק כעשירית ציינו שזהו כלל אינו שיקול. גם בנושא זה מטבע הדברים, ככל שרמת השכר עולה - כך משקלה של התחבורה הציבורית כשיקול בבחירת מקום עבודה ירד.

בכל הנוגע למידת שביעות הרצון של הציבור מהתחבורה הציבורית, מראה הסקר כי כ-70% חשים כי לאחרונה חל שיפור בתחבורה הציבורית קרוב למקום מגוריהם, באופן כזה או אחר. 20% אף ציינו כי השיפור ניכר במידה רבה או רבה מאוד.

תחנות אוטובוס לא מוצלות באשקלון  יוני 2017. שי מכלוף
כ-70% חשים כי לאחרונה חל שיפור בתחבורה הציבורית קרוב למקום מגוריהם/שי מכלוף

בכל הנוגע לתדירות השימוש בתחבורה ציבורית ניכר כי בתל אביב ובירושלים משתמשים בתדירות הגבוהה ביותר בארץ. נתונים ארציים מראים כי 18% מהציבור נוהגים להשתמש בתחבורה ציבורית בתדירות יומית, 31% בתדירות שבועית ו-19% אינם משתמשים כלל.

ליבנת כהן דן, מנהלת שיווק וקשרי לקוחות במטרופולין, התייחסה לתוצאות הסקר וציינה כי "בימים אלה החברה פועלת להטמעת שינויים ושיפור השירות. תוצאות הסקר מוכיחות שהתחבורה הציבורית תופסת מקום של כבוד הולך וגובר בחיי הציבור והיא בעלת חשיבות גבוהה בתהליכי קבלת ההחלטות. אנו שמחים לראות כי על אף האתגרים, מרבית התושבים בישראל חשים כי מצב התחבורה השתפר ולכן לא מפתיע שרבים רואים בה אלטרנטיבה לנסיעה ברכב פרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully