וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט פינוי בינוי של כ-500 דירות ייצא לדרך בנווה שאנן בחיפה

1.10.2017 / 10:28

ועדת הערר דחתה את ההתנגדויות לתוכנית הפינוי בינוי במתחם ברל כצנלסון ונתנה אור ירוק להוצאתה לפועל. במסגרת התוכנית ייהרסו 7 בנייני רכבת בני 126 דירות וייבנה מתחם מגורים חדש בן 484 דירות

נווה שאנן חיפה. google street view, צילום מסך
נווה שאנן חיפה/צילום מסך, google street view

פרויקט פינוי בינוי גדול במתחם ברל כצלנסון בחיפה, במסגרתו ייהרסו 7 בנייני רכבת בני 126 דירות וייבנה מתחם מגורים חדש בן 484 דירות, ייצא לדרך בקרוב. זאת, לאחר שהתוכנית קיבלה אור ירוק מוועדת הערר המחוזית. בימים האחרונים דחתה הוועדה את הערר שהוגש על ידי שני חברי מועצת העיר ואישרה את קבלת היתר הבנייה בפרויקט. הדירות החדשות יכללו ממ"דים, חניה, מחסן ומרפסת. במסגרת זו צפויה החברה להכשיר גם שטחים ירוקים ופארק לרווחת הציבור.

הפרויקט, המבוצע על ידי חברת פרשקובסקי, יכלול על פי התכנון גם חניונים תת קרקעיים וחניונים ציבוריים והוא פרי יוזמה משותפת של בעלי הנכסים במקום, שפנו לעיריית חיפה ולמשרד הבינוי השיכון על מנת שהמתחם יוכר כתוכנית התחדשות עירונית.

ההחלטה מגיעה לאחר שהפרויקט התעכב נוכח התנגדותם של שניים מחברי מועצת העיר שטענו כי באזור קיימת מצוקת חניה קשה שתחריף כתוצאה מהפרויקט וכן שהתשתיות הקיימות באזור אינן יכולות לשאת את תוספת יחידות הדיור. בנוסף טענו המתנגדים, כי הליך אישורה של הבקשה לקה בפגמים.

חברת פרשקובסקי, באמצעות עורכי הדין אלי וילצ'יק וכרמית רבי ממשרד כהן, וילצ'יק ושות', טענה כי בפני חברי הוועדה המקומית הונח כל המידע התכנוני הרלוונטי וכן הוגש מסמך המרכז את נתוני הפרויקט, הכולל חוות דעת של מהנדס העיר, המאשרת כי מוסדות הציבור, היצע השטחים הפתוחים, התשתיות ושטחי החניה המוצעים מספקים מענה לתוספת הדירות שהתבקשה.

עוד טענה החברה כי הוכנה תוכנית כוללת ומקיפה בתמיכת העירייה כי חוות דעת של יועץ תנועה קבעה כי הקמתם של החניונים התת-קרקעיים ישפרו משמעותית את מצב התנועה והחניה ברחוב לעומת המצב הקיים, בו אין לדירות כלל חניות.

עוד בנדל"ן

הסכם הגג באשדוד יוצא לדרך: יוקם מתחם עם 850 דירות, תעסוקה ומסחר

לכתבה המלאה

"הפרוייקט ייטיב את מצב תושבי השכונה"

ועדת הערר המחוזית החליטה לקבל את טענות החברה ולדחות את הערר וקבעה כי לא נפל כל פגם בהליך אישורה של הבקשה להיתר. הוועדה, בראשות עו"ד דקלה מוסרי טל, ציינה כי הבקשה להיתר פורסמה לעיון הציבור באופן שאפשר לכל אחד להגיש התנגדות וכי הוראת השעה הידועה כ"הקלת כחלון" מהווה הצדקה תכנונית לתוספת שהתבקשה. "השתכנענו שהוועדה המקומית בחנה את ההקלות לפני ולפנים, וכי שקלה את כל השיקולים הנדרשים לאישורן, בטרם החליטה לאשר את ההקלות", נכתב בהחלטה.

בכל הנוגע לנושא התחבורתי קבעה ועדת הערר כי "הפרויקט, לא זו בלבד שלא יפגע בתושבי השכונה, אלא אף ייטיב את מצבם. התשתיות והתנועה יעברו שיפור ניכר לעומת הקיים, וגם חזות הרחוב ובטיחות המגורים במבנים החדשים, אשר היום אינה בין המשופרים, תעבור שדרוג משמעותי. מנגד, לא השתכנענו כי תוספת יחידות הדיור תייצר פגיעה כלשהי בתושבי השכונה. משכך, לא זו בלבד שתושבי הבתים הכלולים בתכנית ייהנו מן הפרויקט, גם יתר דיירי הרחוב והשכונה ייהנו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully