וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באזורי הביקוש: איפה יש דירות בפחות ממיליון שקל?

9.9.2018 / 0:00

פרט למשקיעים וזוגות צעירים, מעגל הביקוש לדירות קטנות עד 3 חדרים התרחב בשנים האחרונות וכולל סוגים רבים של משקי בית. באילו ערים יש יותר שכונות שמאפשרות רכישת נכס במחיר יחסית נוח לכיס ואיפה העיר שלכם ברשימה? מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2

רחוב חטיבה 9 עפולה. google street view, צילום מסך
מחצית מהדירות בעיר עולות פחות ממיליון שקל. עפולה/צילום מסך, google street view

פרט למשקיעים וזוגות צעירים בתחילת הדרך, מעגל הביקוש לדירות קטנות עד 3 חדרים התרחב בשנים האחרונות - והוא כולל משפחות קטנות, משפחות חד-הוריות, רווקים וגרושים. הביקוש הגובר לדירות קטנות, לצד היצע מצומצם יחסית, הוביל לעליית מחירים; אולם בערים מסוימות ניתן למצוא דירות זולות, המתומחרות בפחות ממיליון שקל.

על פי מדד הנדל"ן של אתר יד2 בשיתוף עם וואלה! נדל"ן, העיר המובילה בישראל עם דירות למכירה ברמת המחירים הזו היא עפולה, שבה כ-50% מהנכסים שמתפרסמים בלוח יד2 בעיר מתומחרות במחיר של עד מיליון שקל. כך לדוגמא, דירת 3 חדרים בשכונת דרום עפולה מוצעת למכירה ב-620 אלף שקל בממוצע.

ערים עם היצע של דירות בפחות ממיליון. אתר יד 2,
ערים עם היצע דירות בפחות ממיליון שקל/אתר יד 2

גם בבאר שבע כ-48% מהדירות שמתפרסמות בלוח מוצעות למכירה במחיר הנמוך ממיליון שקל. דירות ברמת מחירים כזו מרוכזות בשכונות ד', ו' ו-ג'. בנהריה מדובר על כ-38% מהמודעות שמוצעות למכירה ברמת מחירים הנמוכה ממיליון שקל, כאשר חלק משמעותי מהן מרוכז בשכונת עיר דרום.

שכונות זולות בבאר שבע. אתר יד 2,
שכונות זולות בבאר שבע/אתר יד 2

בחיפה מדובר בשיעור של כ-36%, כאשר עם השכונות הזולות ניתן למנות את הדר, קריית חיים מזרחית ויזרעאליה. באשקלון, 25% מהדירות מוצעות למכירה במחיר הנמוך ממיליון שקל. דירות אלה ניתן למצוא לדוגמא בשכונת שמשון צפון/גן הוורדים.

שכונות זולות בחיפה. אתר יד 2,
שכונות זולות בחיפה/אתר יד 2

דירה בסכום של עד מיליון שקל - גם באזורי הביקוש

בניגוד לערי הפריפריה, בערי הביקוש לא ניתן למצוא שכונות בהן קיים היצע משמעותי של דירות עד מיליון שקל - אולם עדיין ניתן לרכוש דירות ברמת מחירים נמוכה. בדרך כלל מדובר בדירות קטנות בנות 1-2 חדרים, הממוקמות בשכונות שמדורגות נמוך יחסית מבחינה הסוציו-אקונומית. כך לדוגמא, בתל אביב מוצעת למכירה דירת 2 חדרים בשטח של 40 מ"ר בשכונת התקווה תמורת 890 אלף שקל.

ניתן למצוא דירות קטנות במחירים של פחות ממיליון שקל גם בערים בת ים, חולון, פתח תקווה, ראשון לציון ורמת גן. על פי נתוני אתר יד2, דירה בשכונת ותיקים בבת ים, בשטח של 47 מ"ר הכוללת 2 חדרים, מוצעת למכירה תמורת 990 אלף שקל. דירות נוספות בשטח דומה נמכרות סביב מיליון שקלים בעיר בשכונות רמת יוסף, מרכז העיר ודרום מערב העיר.

טיילת בת ים, 23 במאי 2018. ראובן קסטרו
דירות בפחות ממיליון שקל באזור הביקוש. טיילת בת ים/ראובן קסטרו

בחולון ניתן למצוא דירות למכירה סביב מיליון שקל בשכונות נאות רחל, שיכון חדש וג'סי כהן. בפתח תקווה מוצעת למכירה דירת 3 חדרים בשטח של 60 מ"ר בקומה שלישית במחיר של 920 אלף שקל. דירות במחיר דומה ניתן למצוא גם במרכז העיר צפון. דירות ב-990 אלף שקל מוצעות גם בשכונת רמת ורבר בעיר.

גם בירושלים ישנן דירות המוצעות למכירה בפחות ממיליון שקל: בארמון הנציב תלפיות מזרח בעיר נמכרת דירת 2 חדרים בשטח של 50 מ"ר במחיר של 890 אלף שקל. כמו כן, דירת 2 חדרים בשטח 60 מ"ר נמכרת בשכונת קריית היובל במחיר של 920 אלף שקל. כמו כן ניתן למצוא דירות למכירה סביב מיליון שקל בשכונות גילה, פסגת זאב ונוה יעקב.

אחוז המודעות עם  דירות בפחות ממיליון שקל. אתר יד 2,
שיעור המודעות לדירות מתחת למיליון שקל/אתר יד 2

פחות דירות זולות

עליית מחירי הדיור בשנים האחרונות מתבטאת בכמות הדירות הזולות המוצעות למכירה, שהולכת ומצטמצמת עם השנים. אם ב-2014 כמחצית מדירות 3 חדרים שפורסמו בלוח יד2 בכל הארץ תומחרו בפחות ממיליון שקל, נכון להיום מדובר על פחות משליש. בנוגע ל-4 חדרים - מדובר על 27% בשנת 2014 לעומת 13% בשנת 2018.

לדברי גל עופרים, סמנכ"לית השיווק ביד2, "הנתונים מראים שהירידה במספר הדירות הזולות שמתפרסמות בלוח היא חדה יותר, כאשר מדובר בדירות קטנות. את הסיבה לעלייה במחירי הדירות הקטנות ניתן לייחס, בין היתר, לביקוש שהלך וגדל עם השנים, ללא התאמה להיצע. בשוק הנדל"ן, הרוב המוחלט של התחלות הבנייה הן של דירות בנות 4-5 חדרים, כך שהביקוש לדירות קטנות נותר ללא מענה מספק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully