וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג מרכזי קניות רוכשת מרכז מסחרי בסרביה מחברת אביב ארלון

4.9.2018 / 14:03

מדובר בקניון "אביב פארק פנצ'בו", המשתרע על כ-7 דונם וממוקם בעיירה שנמצאת במרחק נסיעה מהבירה בלגרד. במסגרת עסקת הרכישה תשלם ביג 39 מיליון אירו לקבוצת אביב

המרכז המסחרי אביב פארק פנצ'בו סרביה. חברת אביב,
המרכז המסחרי "אביב פארק פנצ'בו" בסרביה/חברת אביב

חברת אביב ארלון מקבוצת הנדל"ן אביב בבעלות דורון אביב, דפנה הרלב, יפתח אלוני ואיל לב ארי, וחברת ביג מרכזי קניות הודיעו היום (רביעי) כי חתמו על הסכם מכירה ורכישה של המרכז המסחרי "אביב פארק פנצ'בו" בסרביה תמורת 39 מיליון אירו. המכירה תניב לאביב ארלון תזרים נטו של כ-19 מיליון אירו. ביג רכשה את המתחם באמצעות חברת הבת CEE-BIG B.V (בה מחזיקה ביג 78.52%).

המרכז משתרע על שטח של כ-7.3 דונם (כ-28 אלף מ"ר על פני מספר מבנים) ועומד על תפוסה של כ-100%. בקניון מספר שוכרי עוגן מרכזיים דוגמת רשת המרכולים DIS, מקדונלד'ס ומותגי האופנה כמו C&A ו-H&M.

בבעלות חברת ביג 2 נכנסים פעילים בסרביה - ביג נובי-סאד וביג פאשן בלגרד; וכן מרכז נוסף הנמצא בשלבי פיתוח ראשונים ויכלול מגוון שימושים. בבעלות חברת אביב ארלון 2 פארקים נוספים: אביב פארק זרנינאן, הכולל כ-22 אלף מ"ר שטחי מסחר; ואביב פארק זווזדרה בשכונה מרכזית בעיר הבירה בלגרד, הכולל כ-12 אלף מ"ר שטחי מסחר. כמו כן, בימים אלו יוזמת החברה מתחמי מגורים בבלגרד.

יו"ר קבוצת אביב, דורון אביב, ציין כי "בשנת 2008 רכשה החברה קרקע נטושה בעיירה פנצ'בו שבסרביה. החברה זיהתה את פוטנציאל ההשבחה של המיקום, הנמצא מרחק נסיעה קצר מעיר הבירה בלגרד. החל משנת 2010 הוקם, בהובלת יפתח אלוני (מנכ"ל משותף) וניר סער (מנהל הפעילות בסרביה) פארק מסחרי פתוח, הראשון מסוגו בסרביה, המותאם לסגנון החיים המקומי, שהפך לאחד המרכזים המסחריים המוצלחים ביותר במדינה. המרכז פעיל מזה כעשור, נהנה מתפוסה מלאה והפך למרכז חיי המסחר והקהילה של האזור".

חי גאליס, משנה למנכ"ל ביג, הוסיף כי "מדובר בנכס אסטרטגי, המשלב את כל האלמנטים הדרושים למרכז מסחרי מוצלח, וכולל בתוכו מתחם בתי קולנוע, מסעדות ובתי קפה, סופרמרקט גדול וחזק, רשתות אופנה מובילות ועוד. המרכז נהנה מדומיננטיות מסחרית ומהווה מרכז ההתרחשות העירונית והאזורית. עם השלמת העסקה תהפוך ביג לחברת מרכזי הקניות הגדולה והמובילה בסרביה".

הוא הוסיף כי "החברה רואה בסרביה שוק אטרקטיבי שמאפשר לביג לבטא את היכולות שלה. סרביה היא כיום אחד השווקים הצומחים ביותר באירופה. במדינה קיים חוסר משמעותי בשטחים מסחריים. לצורך ההשוואה, כמות המ"ר המסחרי לנפש היא פחות מרבע ביחס לישראל. לעומת זאת, הלקוחות מאד אוהבים קניות ומותגים - ועם הצמיחה של הכלכלה ומעמד הביניים הצריכה גוברת. נתוני המאקרו של המדינה בשנים האחרונות בגידול מתמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully