וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלבטים איזו דירה לקנות? אלה הדברים שעליהם תוכלו להתפשר

מיקי גליה

30.8.2018 / 8:00

מצאתם דירה טובה אבל המטבח קטן, היא פונה לכיוון צפון וחיפשתם דווקא דרומית, הכביש הראשי נראה לכם קרוב מדי - מהו הקו אדום שצריך לגרום לכם להמשיך לחפש? מדריך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית למכירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלטתם לקנות דירה ואתם מתחילים לכתת רגליים ולראות את הדירות המוצעות למכירה באזור. מסתבר שבכל דירה יש משהו שצריך להתפשר עליו - כיווני אוויר, קומה, מרפסת-שמש, סביבת מגורים ועוד. לכל דירה היתרונות והחסרונות שלה. אז אילו שיקולים הכי חשובים ועל מה אפשר וכדאי להתפשר?

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

לקריאה נוספת:
היעד החם הבא? תוכנית למאות דירות, אזור תעסוקה ותחנת רכבת בערד
אחרי יותר מעשור: 437 דירות חדשות בפרויקט פינוי בינוי בחיפה
דירת 2.5 חדרים בחולון נמכרה ב-990 אלף שקל

כיווני אוויר

כיווני האוויר הם תנאי חשוב בחיפוש דירה. את הנתון הזה אי אפשר לשנות לאחר שקניתם את הדירה. אם אתם אוהבי שמש וחום, חפשו דירות הפונות לצד דרום. הדירות הדרומיות באופן כללי הן דירות מוארות וחמות יותר. בקיץ הדירות הפונות לצד דרום חמות מאוד ויצטרכו שעות מזגן רבות יותר אך בחורף הדירות האלו מוארות וחמימות יותר.

אם לא מצאתם דירות דרומיות אפשר להתפשר על צד מערב. החל משעות אחר הצהריים ועד שקיעתה של השמש הדירה סופגת את כל חומה ואורה של השמש. לפעמים האור מאוד חם ומסנוור, אך בערב אפשר ליהנות מבריזה נעימה.

לעומת דירות אלה, הדירות הפונות לצד מזרח מקבלות את מלוא האור והחום של השמש רק בשעות הבוקר ועד שעות הצהריים המוקדמות. הדירות הפונות לצד צפון זוכות להכי מעט שעות שמש ואור. בדרך כלל הדירות האלו קרות יותר וחשוכות יותר. בחורף יש לחמם את הבית כמעט כל שעות היום. אך בקיץ הבית נעים וקריר.

לכל אחד מהכיוונים יש יתרונות וחסרונות והכל תלוי בהעדפותיכם. אפשר להתפשר על כיווני אוויר אם הבחירה האלטרנטיבית היא לא בניגוד גמור להעדפה שלכם. לדוגמא להתפשר על צד מערב במקום על דרום. או על צד מזרח במקום צפון. זאת במידה ויש רק כיוון אויר אחד. אם יש שני כיווני אוויר ההחלטה תהיה קלה יותר.

מטבח

גם אם אתם לא בשלנים מדופלמים המטבח הוא המרכז של הבית. אם אתם רוצים לרכוש דירה והמטבח לא לטעמכם קחו בחשבון שיש הרבה אפשרויות בשוק וניתן לרכוש מטבח יפה גם במחירים סבירים של 15-20 אלף שקל. לפעמים אנשים פוסלים דירה בגלל מטבח שלא לטעמם. מטבח אפשר להחליף ביתר קלות. ויש פתרונות יצירתיים כמעט לכל גודל וצורה.

עוד באותו נושא

זינוק בעלייה: מחירי הדירות ירדו? לא ממש

לכתבה המלאה

חדרים קטנים

כשמדובר בחדרי ילדים כדאי לזכור שבדרך כלל ילד לא צריך חדר גדול וזה דבר שאפשר בהחלט להתפשר עליו. כשמדובר בחדר ההורים עלינו לזכור שכעיקרון רוב הזמן אנחנו לא מבלים בחדר השינה שלנו. אז עדיף חדר שינה קטן על מטבח קטן או על פני סלון קטן או פינת אוכל קטנה. הכל חשוב וברגע האמת קשה מאוד להתפשר, אבל עליכם לחשוב באופן רציונלי. יש הרבה פתרונות יצירתיים לעיצוב חדרים. כולל פתרונות אחסון.

שולחן מטבח. ShutterStock
מטבח/ShutterStock

כבישים

קרבה לצירי תנועה מרכזיים מקלה על הניידות שלכם ושל ילדיכם. אם ברכב הפרטי או בתחבורה ציבורית. אך קרבה יתרה לתחנת אוטובוס או כביש ראשי היא כבר סיפור אחר. הרעש וזיהום האוויר עלולים לפגוע באיכות החיים שלכם.

בניין עם מרפסות שמש בתל אביב. ShutterStock
מרפסות/ShutterStock

מרפסת שמש

האם כדאי להתפשר על דירה ללא מרפסת שמש? מרפסת שמש היא מקום לגידול עציצים, מנגל, עישון וכו'. מרפסת השמש היא גם מקום בו אנשים אוהבים לשבת לקרוא, להתאוורר, להרגיש קצת שהם מחוץ לארבע הקירות. לא כולם מנצלים את מרפסת השמש שלהם אך מרפסת השמש היא בהחלט בונוס. ניתן להתפשר עליה אם מצאתם את דירת חלומותיכם והיא ללא מרפסת.

סביבת מגורים

מומלץ לא להתפשר על הדברים המהותיים שלא ניתן לשנותם כמו סביבת מגורים או קרבה לכבישים סואנים

אחד הדברים החשובים ביותר לפני חיפוש דירה הוא להחליט באיזו סביבת מגורים אתם רוצים לגור. הצרכים של אנשים מבוגרים שונים מהצרכים של זוגות צעירים עם ילדים, ואופי סביבת המגורים יקבע במידה ניכרת את איכות החיים שלכם. יש לקחת בחשבון את גידול וחינוך הילדים, נגישות למרכזי חינוך, קניות, עבודה, פארקים ועוד.

הכל נראה חשוב. אז על מה כן כדאי להתפשר? מומלץ לא להתפשר על הדברים המהותיים שלא ניתן לשנותם כמו סביבת מגורים או קרבה לכבישים סואנים. הדירות בצירי התנועה המרכזיים מאוכלסות, לפעמים על ידי אנשים מבוגרים שנהנים להיות במרכז העניינים, לפעמים על ידי זוגות צעירים שזו דירה ראשונה שלהם והם יודעים שיעברו אחרי מספר שנים והמחיר מתאים להם.

גודל החדר של הילד, מטבח פחות מושקע או מרפסת שמש הן נקודות שאפשר להתפשר עליהן אם שאר הדברים עונים על הציפיות שלכם. מומלץ להתגמש על כל נקודה שניתנת לשינויו בדירה, להיות גמישים ולהסתכל על הטווח הארוך.

הכותב הוא מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully