וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד החם הבא? תוכנית למאות דירות, אזור תעסוקה ותחנת רכבת בערד

27.8.2018 / 12:00

הוועדה המחוזית דרום החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית בכניסה לעיר הדרומית, הכוללת 230 דירות, שטחי מסחר ותעסוקה, מתחם תחבורה משולב ופארק של 63 דונם

העיר ערד. אלה יופה, אתר פיקיוויקי, מערכת וואלה! NEWS
מתרחבת. העיר ערד/מערכת וואלה! NEWS, אלה יופה, אתר פיקיוויקי

האם העיר שבעבר נחשבה החזקה ביותר ביישובי הנגב תצליח להחזיר עטרה ליושנה? לוואלה! נדל"ן נודע כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום שבמנהל התכנון החליטה השבוע להפקיד תוכנית חדשה בכניסה לעיר ערד. התוכנית משתרעת על שטח של 664 דונם וממוקמת בכניסה הדרומית לעיר מדרום לכביש מספר 31. כיום מצויים במתחם מבנים בודדים, ובהם מבנה עיריית ערד ומסוף תחבורה קטן.

התוכנית, שמטרתה שדרוג מתחם הכניסה לעיר ערד, כוללת הקמת מתחם מגורים ובו 230 יחידות דיור שייבנו ב-10 מבני מגורים בגובה של 7 עד 9 קומות. כמו כן, כ-39 אלף מ"ר משטח התוכנית יוקצו עבור שטחי מסחר, כ-179 אלף מ"ר יוקצו עבור שטחי תעסוקה וכ-11,300 מ"ר עבור מבני ציבור.

בנוסף, התוכנית כוללת הקמת פארק של כ-63 דונם ומרכז תחבורתי שישלב תחנת רכבת חדשה ותחנה לתחבורה ציבורית עבור מסופי אוטובוסים ומוניות. לצורך הסדרת התנועה והפעילות המסחרית במתחם, התוכנית מסיטה דרומה את תוואי כביש מס' 31.

מתחם זה כונה בעבר "המחנה הקדמי" ושימש את מקימי העיר ערד בראשית שנות ה-60 של המאה הקודמת כמחנה זמני למגורים. לפיכך מייעדת התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד דב קורן אדריכלים, גם חלק מהמבנים לשימור. זאת בהתאם לסקר איתור נכסי מורשת והנחיות יועצת השימור של לשכת התכנון.

העיר ערד. google street view, צילום מסך
בנייה לגובה בערד/צילום מסך, google street view

זינוק של 150% במחירי הדירות בתוך עשור

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), נכון לסוף 2016 מתגוררים בעיר הדרומית 24,713 תושבים (מקום 76 בדירוג רשויות מקומיות בישראל)

ערד שוכנת על גבול מדבר יהודה בגובה של כ-600 מטר מעל פני הים. שטח השיפוט שלה הוא 105,000 דונם, והיא העיר השלישית בגודל שטח שיפוטה בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1995, אולם עוד בימי הקמתה נחשבה לחזקה מבין יישובי הנגב, בעיקר בזכות היותה אזור תיירות מרפא בשל הקרבה לים המלח.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), נכון לסוף 2016 מתגוררים בעיר הדרומית 24,713 תושבים (מקום 76 בדירוג רשויות מקומיות בישראל). האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של ‎1.1%‏ והיישוב מדורג במקום 4 מתוך 10 במדד החברתי-כלכלי.

הדירוג נמוך של העיר מוסבר לא רק במרחק שלה ממרכז הארץ. אם בשנות ה-60 של המאה הקודמת הוקמה ועדת קבלה דקדקנית לתושבים, בשנים האחרונות המצב השתנה - עם כניסתה של האוכלוסייה החרדית לעיר בעקבות מצוקת הדיור שהיא חווה; לצד הגעת עולים חדשים, פליטים ותושבים בדואים המתגוררים בסמוך.

על פי אתר מדלן, בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במחירי הדירות בערד. אם בסוף 2008 מחיר ממוצע לדירה עמד על כ-200 אלף שקל, כיום הוא עומד על כ-500 אלף שקל - זינוק של 150%. על פי מדד מדלן, מחיר ממוצע למ"ר עומד על 6,874 שקל למ"ר והתשואה הממוצעת מהשכרת הנכסים נאמדת ב-4.7%. דירות 2 חדרים יכולות לעלות פחות מ-300 אלף שקל, ואילו מחירים של בתים צמודי קרקע יטפסו לכמעט מיליון שקל. דירות חדשות בעיר כיום עולות החל מ-800 אלף שקל ל-4 חדרים ועד ל-1.12 מיליון שקל ל-5 חדרים - תלוי באזור ובקבלן.

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, מסר: "מדובר בתוכנית שאמורה להסדיר את תחנת הרכבת העתידית ואת מסוף ההיסעים, ולהוסיף מגורים על גבעת העירייה, יחד עם שימור המתחם הוותיק של רחבת העירייה שיהפוך למתחם בילוי. זהו פרויקט שיזמה רשות מקרקעי ישראל לפני יותר מעשור והוא לא יצא לפועל. כעת, לאחר עליית הביקוש לנדל"ן ומסחר בעיר, מקדמת העירייה את הנושא במסגרת פעילותה להתחדשות עירונית וביסוס הכלכלה והתעסוקה. לאחר שלב ההפקדה וההתנגדויות ייצא הפרויקט למכרזים ולשיווק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully