וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: מדד מחירי הדיור טיפס בכאחוז בחודשים מאי-יוני השנה

15.8.2018 / 18:30

זאת לעומת החודשיים שקדמו להם. בחישוב שנתי לא נרשם שינוי. עלייה במדד המחירים נרשמה בכל המחוזות למעט חיפה, שם חלה ירידה בשיעור של 0.8%. מחיר עסקה ממוצע - 1.53 מיליון שקל

אתר בנייה בתל אביב. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

שוק הנדל"ן קפוא או מתעורר? תלוי את מי שואלים: על פי מדד מחירי הדיור של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסם הערב (רביעי), בחודשים מאי-יוני השנה חלה עלייה של 0.9% במדד מחירי הדיור, המורכב ממחירי דירות חדשות ודירות מיד שנייה, לעומת החודשיים שקדמו להם (אפריל-מאי 2018). בקצב שנתי לא חל כל שינוי (בחודשיים שנבדקו לעומת חודשיים אלה בתקופה המקבילה אשתקד). נזכיר כי מדד מחירי הדיור מתפרסם יחד עם מדד המחירים לצרכן, שנותר בחודש יולי ללא שינוי - אך אינו חלק ממנו.

בחלוקה למחוזות ניתן לראות את העליות היטב: במחוז ירושלים חלה עלייה בשיעור של 0.8% במדד מחירי הדיור בחודשים מאי-יוני 2018. במחוז צפון חלה עלייה של 0.2%; במחוז מרכז נרשמה עלייה של 0.6% במדד מחירי הדיור; במחוז תל אביב זינק המדד ב-2.2%; ובמחוז דרום חלה עלייה של 0.7%. רק במחוז חיפה נרשמה ירידה במדד מחירי הדיור בחודשים אלה - בשיעור של 0.8%.

אשר למדד מחירי הדירות החדשות, על פי נתוני הלמ"ס הוא טיפס ב-0.8% בחודשיים האחרונים לעומת החודשיים שקדמו להם. בלמ"ס מציינים כי מתוך סך עסקאות המקרקעין שנבדקו - אחוז העסקאות בתמיכה ממשלתית עמד על 22% (כלומר עסקאות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן). מחיר ממוצע של עסקת נדל"ן בישראל בחודשים מאי-יוני השנה עמד על 1.53 מיליון שקל.

הבוקר פורסם בוואלה! נדל"ן כי מחירי הדירות בישראל ירדו בשיעור של 0.9% ברבעון השני של שנת 2018 לעומת הרבעון הראשון של השנה והשלימו ירידת מחירים שנתית בשיעור של 0.3% (ביחס לרבעון המקביל אשתקד) - זאת לראשונה מזה למעלה מעשור. מדובר בסקירה רבעונית שמפרסם השמאי אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין.

את הסקירה החל לפרסם דנוס לאחר שהוחלט לבטל את מדד מחירי הדירות שנהג לפרסם השמאי הממשלתי הראשי במשרד המשפטים, והיא מבוססת על שיטת העבודה שהייתה נהוגה באגף שומה במשרד. כיום מפרסמת המדינה רק את מדד מחירי הדיור של הלמ"ס. בניגוד לפרסום הלמ"ס, שמצביע, כאמור, על עלייה של כמעט אחוז במדד מחירי הדיור, הסקירה של דנוס מתייחסת לרבעון השני של השנה לעומת הרבעון המקביל לו בשנה שעברה. בלמ"ס, לעומת זאת, חישבו את מדד מחירי הדיור בחודשים מאי-יוני השנה לעומת חודשים אפריל-מאי השנה ולכן ניתן לראות עלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully