וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הדיור אישר הקמה של 5 יישובים חדשים בנגב ובגליל

13.8.2018 / 13:13

מדובר ביישובים עיר אובות, ניצנית, נווה תמרים ודניאל בנגב ושיבולת בגליל התחתון. שניים מהם ישמשו לשילוב בעלי צרכים מיוחדים, כאשר כ-20% מהתושבים יהיו בעלי מוגבלויות

אגן משאבים - נווה תמרים. מועצה אזורית רמת הנגב,
נווה תמרים/מועצה אזורית רמת הנגב

קבינט הדיור אישר היום (שני) את המלצות המועצה הארצית לתכנון ולבנייה להקים 5 יישובים חדשים בנגב ובגליל. מדובר ביישובים עיר אובות, ניצנית, נווה תמרים, דניאל ושיבולת. היישוב עיר אובות, שקודם על ידי משרד הבינוי והשיכון (יחד עם היישובים דניאל ושיבולת) יוקם במועצה האזורית ערבה תיכונה ומתוכננות בו 500 יחידות דיור. הוא ישמש יישוב קהילתי-תיירותי, בצמוד לעתיקות תמר המקראית, ממערב לצומת חצבה. היישוב ניצנית, שקודם על ידי רשות מקרקעי ישראל על גבול מצרים, יהווה הרחבה לכפר הנוער ניצנה.

יישוב נוסף שאושרה הקמתו וקודם על ידי משרד החקלאות הוא נווה תמרים במועצה האזורית רמת הנגב. מדובר ביישוב חדש שיקום על אדמות פרטיות סמוך לקיבוץ רביבים. ההחלטה על הקמת היישוב התקבלה על ידי ממשלת ישראל כבר ב-1999, ולאחר כמעט 20 שנה יתווספו לרמת הנגב כ-1,500 משפחות.

אשר ליישובים דניאל ושיבולת, אישר קבינט הדיור את הקמתם כ-3 שנים לאחר שאושרו במועצה הארצית. מדובר בשני יישובים ייעודיים לשילוב בעלי צרכים מיוחדים, כאשר כ-20% מהתושבים יהיו בעלי מוגבלויות. היישוב דניאל צפוי לקום בצפון מערב הנגב, בצמוד למוסד "עלה נגב", ולכלול כ-500 דירות שיספקו מענה למשפחות של מטופלים, לאנשי צוות המוסד, לזוגות צעירים מהמועצה האזורית וכן גם לאנשי קבע המשרתים באזור.

היישוב שיבולת צפוי להיבנות על רכס הטורען בצמוד לישוב בית רימון שבמרכז הגליל התחתון. הוא תוכנן כך שלא תהיה הפרדה פיזית בין אזורי המגורים של האוכלוסיות, בדגש על הקמת מרכז ציבורי וקהילתי משותף. היישוב יכלול 350 דירות, בהן 80 יחידות דיור עבור אוכלוסייה המוגדרת כאוכלוסיית חוסים.

שר האוצר משה כחלון, המשמש יו"ר קבינט הדיור, מסר: "הבית של אדם הוא הביטחון שלו. הטיפול במשבר הדיור היא משימה לאומית שאנחנו מוודאים שיגיע לכולם. חובתנו כחברה לטפל בבעלי הצרכים המיוחדים בכל הרבדים האפשריים. הגישות כיום אומרות שהשילוב הוא הדרך הנכונה לחזק את האוכלוסיות הללו בחינוך ובתעסוקה, ואני שמח שעכשיו אנחנו מיישמים את גישת השילוב גם בדיור ובהתיישבות".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שמשרדו קידם הקמה של 3 יישובים, ציין: "הקמת יישובים חדשים בנגב מהווה צעד משמעותי נוסף בתוכנית האסטרטגית כחלק ממימוש חזונו של בן גוריון - ההתיישבות הציונית בנגב. הקמת היישובים תניע תושבים ממרכז הארץ לדרומה, תחזק את כלכלת הנגב ותגביר את הביטחון באזור כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully