וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בשכונת מרכז העיר בעפולה?

12.8.2018 / 7:00

מדובר בדירת 108 מ"ר עם 2 כיווני אוויר שנמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית, אך עדיין גבוה מהממוצע בשכונה. האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן לוואלה! נדל"ן

מערכת וואלה!

(בווידאו: בעלי דירה - טיפים לחתימה על חוזה שכירות)

לפני כ-3 חודשים נמכרה דירת 4 חדרים ברחוב חטיבה תשע בשכונת מרכז העיר עפולה ב-910 אלף שקל, כאשר המחיר המבוקש עמד על 950 אלף שקל. מדובר בדירה בשטח של 108 מ"ר עם מרפסת בשטח של 11 מ"ר, בעלת 2 כיווני אוויר הממוקמת בקומה 5 מתוך 7 קומות עם חניה בבניין שנבנה בשנות ה-2000.

לפי ניתוח של רונן רוזנטל, מנהל מערך מידענות והתחדשות עירונית באתר מדלן, המחיר הממוצע בשכונת מרכז העיר לדירת 4 חדרים יד שנייה עומד על כ-761 אלף שקל. זהו סכום המשקף שווי למ"ר דירתי של 7,700 שקל. ניתוח העסקה מעלה שווי למ"ר דירתי של 8,500 שקל, שהוא, לכאורה, גבוה מהממוצע השכונתי בכ-10%; אולם ישנם הבדלי מחירים ניכרים בין מרכז השכונה לקצוות.

לפיכך, מסביר רוזנטל, כאשר בוחנים רק את הדירות שנמכרו בלב העיר בסמוך לדירה שנמכרה, המהווה אזור מסחר מרכזי עם צירי תחבורה ציבורית נוחים ופארק ציבורי, ניתן לראות כי השווי למ"ר דירתי לדירות יד שנייה דומות באזור משתנה ל-8,200 שקל למ"ר. כלומר, מחירה של הדירה נובע בעיקר ממיקומה המרכזי. את ההפרש הנותר ניתן לייחס לעובדה שהנכס הנמכר נמצא בבניין חדש שנבנה רק לפני 10 שנים.

צפו במפה האינטראקטיבית של השכונה

על הסביבה

לדברי יוסי לופו ממשרד התיווך רימקס 770 עפולה, שסגר את העסקה, "הנכס ממוקם במיקום מעולה בלב העיר באזור נגיש. אין צורך ברכב באזור - הכול נמצא מתחת לבניין: דואר, בנקים, קופת חולים, היכל התרבות, בית ספר יסודי וגני ילדים במרחק הליכה".

לופו מוסיף כי "מדובר בדירה חדשה בבניין של 14 דיירים בלבד. הדירות פונות לנוף פתוח לשכונה המערבית המבוקשת ובעלת כיווני אוויר מצוינים. בימים אלה הוקם מתחם התחנה במרכז העיר, אשר נמצא ברחוב הצמוד לנכס - מה שהוסיף לערך הדירה". אשר למתעניינים ברכישת הדירה, לופו מציין כי קהל היעד היה מגוון: "בעיקר משפרי דיור שרצו להשתדרג מדירה ישנה ללא מרפסת שמש. בסופו של דבר הדירה נמכרה למשקיעים משום שיש ביקוש לשכירות באזור".

חן עובד, חוקרת שכונות במחלקת המחקר של אתר מדלן, מוסיפה כי "שכונת מרכז העיר בעפולה היא שכונה ותיקה, אשר תושביה הם בעיקר משפחות וצעירים, חילונים ומסורתיים. האוכלוסייה בעלת הכנסה ממוצעת והרבה דיירים גרים בשכירות. הדירה ממוקמת באחד הרחובות המסחריים בלב השכונה, הכוללים בעיקר מסעדות, חנויות ועסקים מקומיים".

לדבריה, מצפון למרכז העיר נבנית שכונה חדשה, בסמוך לתחנת הרכבת, שתכלול בנייני מגורים רובם בני עד 6 קומות ואזור נוסף של בתים צמודי קרקע. עוד פרויקט שהחל מצפון-מזרח לשכונה כולל הקמת פארק הייטק, שיציע משרדים לחברות העוסקות בתחומים כמו חקלאות, מזון וביו-רפואה.

מצב הנדל"ן בשכונת מרכז העיר בעפולה. מערכת וואלה!
מצב הנדל"ן בשכונת מרכז העיר בעפולה/מערכת וואלה!

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב עומר 10 דירת 2 חדרים משופצת מיד שנייה בשטח 40 מ"ר תמורת 450 אלף שקל.
ברחוב קציר 6 מוצעת למכירה דירת 4 חדרים מיד שנייה (אבל שנרכשה מקבלן רק לאחרונה) בשטח 120 מ"ר תמורת 990 אלף שקל. הדירה הכוללת מרפסת שמש, ממ"ד, מעלית וחניה.

ברחוב העבודה 21 מוצע למכירה קוטג' עם 4 חדרים מיד שנייה בשטח 110 מ"ר תמורת 1.8 מיליון שקל. הקוטג' כולל חצר בשטח של 600 מ"ר, מרפסת שמש, מיזוג, מחסן וחניה.
אשר לעסקאות אחרונות בשכונה, לפי לוח מדלן, לפני כחודש נמכרה ברחוב קנמון יעקב דירת 2 חדרים מיד שנייה בשטח של 38 מ"ר בלבד תמורת 460 אלף שקל. הדירה בקומה 1 מתוך 2 קומות בבניין שנבנה בשנת 1960.

לפני כחודשיים נמכרה ברחוב הגלבוע דירת 4 חדרים מיד שנייה בשטח של 101 מ"ר תמורת 860 אלף שקל. הדירה בקומה 4 מתוך 4 קומות בבניין שנבנה בשנת 2003.

לפני כחודש נמכרה ברחוב אורנים דירת 4 חדרים חדשה מפרויקט בשטח של 103 מ"ר תמורת 1.83 מיליון שקל. הדירה בקומה 3 מתוך 6 קומות בבניין שנמצא עדיין בתהליך בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully