וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות ההייטק: שוק המשרדים בתל אביב צמח ברבעון השני של 2018

9.8.2018 / 11:30

בדיקה של חברת CBRE לגבי נדל"ן מניב מצאה כי תפוסת המשרדים בעיר ללא הפסקה עלתה ל-93% בדמי שכירות ממוצעים של 94 שקל למ"ר. ומה המצב באזור השרון?

עזריאלי שרונה. ויו פוינט,
מוביל בתפוסת המשרדים. מגדל עזריאלי שרונה/ויו פוינט

בזמן שהמדינה מנסה להתמודד עם מצוקת הדיור למגורים, ישנו שוק שממשיך לצמוח. בדיקה של חברת CBRE ישראל בתחום הנדל"ן המניב ברבעון השני לשנת 2018 מצא כי שוק המשרדים בתל אביב טיפס בתקופה זו, לאחר שתפוסת המשרדים בעיר ללא הפסקה עלתה ל-93% - בדמי שכירות ממוצעים של 94 שקל למ"ר.

לדברי מנכ"ל החברה, ג'קי מוקמל, שערך את הסקירה, מדובר בעיקר בביקוש למשרדים ברמת גימור גבוהה מצד חברות הייטק, שמגייסות עובדים צעירים המעוניינים להתגורר בתל אביב. על פי הנתונים, ברבעון זה בלט הביקוש למשרדים במגדל עזריאלי שרונה מצד חברות הייטק בינלאומיות, בהן פייסבוק, אמזון, מג'יק ליפ וכן חברות מקומיות כגון איירון סורס. בשלב זה אוכלסו כ-90 אלף מ"ר מתוך 118 אלף מ"ר המיועדים למשרדים.

מוקמל הוסיף כי התחזית היא שעד סוף השנה השכירות למשרדים באזור תגיע לשיא של בין 100-110 שקל למ"ר. מהבדיקה עולה עוד כי במהלך השנה הנוכחית יתווספו כ-60 אלף מ"ר שטחי משרדים למתחמי חללי העבודה המשותפים, בהם ניתן לשכור שטחי עבודה לפי שעות או ימים.

כיום יש באזור תל אביב ומחוז דן כ-250 אלף מ"ר של חללי עבודה משותפים, ועוד כ-50 אלף מ"ר בכל הארץ, בעיקר בירושלים ובבאר שבע. נתונים נוספים מצביעים על ביקושים למשרדים גם ברמת גן, לאחר שבשנה האחרונה עלו מחירי השכירות באזור זה ב-5% והגיעו ל-80 שקל למ"ר, עם תפוסת משרדים של 91%.

דמי השכירות כיום ברוב הערים הגדולות יציב: בהרצליה דמי השכירות למ"ר למשרדים עומד על 86 שקל; ברעננה על 60 שקל למ"ר; בירושלים על 67 שקל למ"ר; בחיפה על 65 שקל למ"ר; בלוד על 43 שקל למ"ר; ברחובות על 52 שקל למ"ר; ובנתניה על 44 שקל למ"ר. נתניה ורחובות הן שתי הערים בהן בשנה האחרונה מחירי השכירות למשרדים ירדו (ב-2% בכל אחת מהן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully