וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פועל בניין בהרצליה מתקין מרפסת כשהוא תלוי באוויר

8.8.2018 / 7:00

פועל בפרויקט תמ"א 38 ברחוב נורדאו בעיר התקין מעקה במרפסת ללא ציוד בטיחות. בעקבות פניית וואלה! נדל"ן צו הפסקת עבודה הוגש באתר. הקבלן: "העובד קשור ברגליו"

ליקויי בטיחות של פועלי בניין בפרויקט תמ"א 38 בהרצליה. מערכת וואלה!
הפועל מתקין את המעקה בפרויקט בהרצליה/מערכת וואלה!

תיעוד שהגיע לידי וואלה! נדל"ן מציג פועל בניין מתקין מעקה מרפסת, כשחברו מחזיק אותו וגופו תלוי מעבר למעקה. בדיקת וואלה! נדל"ן העלתה כי פועל הבניין התקינו מרפסת כאשר אחד מחזיק את חברו, כדי שזה יתקין את מעקה המרפסת כשהוא ללא רתמה, קסדה ועזרי בטיחות. מדובר בפרויקט תמ"א 38 ברחוב נורדאו בהרצליה של היזם שאול לגזיאל, כאשר החברה הקבלנית שבונה את הפרויקט היא חברת ינוב בנייה ופיתוח.

"הלכתי ברחוב בשעות היום, אני גרה לא רחוק מרחוב נורדאו 10 בהרצליה ב'", סיפרה הצעירה שתיעדה את האירוע, "יש שם פרויקט תמ"א חדש שמקימים. אני רואה בניין חדש שבונים והוא בשלבי סיום, ואז אני רואה עובד שתלוי על המרפסת והשותף לעבודה שלו מחזיק אותו במכנסיים, והוא דופק שם מסמרים במלוא המרץ. הקבלן כנראה ראה אותי מצלמת אז הוא הסתכל עליי, אמרתי לו 'זה מצחיק שהוא תופס אותו במכנסיים עם הראש למטה', אז הוא אמר לי - 'רוצה גם לעלות?'. אמרתי לו - 'לא, אני רק לא רוצה שאף אחד יפול'".

לדבריה, "אחרי כל מה ששומעים בחדשות, אני ממש לא מתפלאת שקורות תאונות כאלו אם ככה עובדים בישראל", הוסיפה הצעירה, "ועוד בבתים שהדירות שם נמכרות במיליוני שקלים, מה הם חוסכים על פיגומים? על בטיחות? על דירות שנמכרות ב-5 מיליון שקל, 6 מיליון שקל? פשוט ראו שהם עובדים ללא ציוד, ללא קסדה. הם היו אמורים להיות מאובטחים. לא עובדים ככה. כששלחתי את התמונה לבעלי הוא היה בטוח ששלחתי לו תמונה מהודו או מסין, ממדינת עולם שלישית, ואז הוא ראה את הבניין ואמר 'רגע אני מכיר את הבניין הזה'".

צו הפסקת העבודה שהוצא לאתר בהרצלייה. משרד העבודה והרווחה,
צו הפסקת העבודה/משרד העבודה והרווחה

קבלן הביצוע: "העובד קשור בחבל לרגליו, החבל מאובטח"

משרד העבודה והרווחה: "הצילום מראה בבירור שמדובר באירוע חמור ומסוכן. הוצא צו בטיחות להפסקת העבודות עד לבירור המקרה וחקירתו"

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר כי "התיעוד מעלה חשש ממשי להתנהלות רשלנית ומסוכנת באתר הבנייה. בנס העובד לא מצא את מותו. זה נראה כאילו ניסו לחסוך בתהליך העבודה בשימוש בפיגום חיצוני או בבמה חיצונית או בביצוע עבודות באמצעות גלישה בסנפלינג. 70% מתאונות הבניין שהובילו לפגיעה חמורה בעובדים, מדרגה בינונית עד מוות, התרחשו כתוצאה מנפילה מגובה. רק לפני כשבוע נהרג באתר בנייה בחריש פועל בנייה בן 23, ההרוג ה-23 מתחילת שנת 2018, כאשר נפל מגובה ונהרג במקום".

בן שמעון מוסיף כי "על הקבלנים לקחת אחריות על הנעשה באתרי בנייה ולדאוג לבטיחות העובדים - הם האחראים חוקית על הנעשה באתר הבנייה, ומתפקידם לדאוג שהעובדים יקפידו על כללי הבטיחות בעבודה בגובה, לרבות שימוש בציוד מגן אישי מלא לעבודה. משרד העבודה, שאמון על אכיפת חוקי העבודה, חייב לנקוט בפעולות אגרסיביות כנגד הקבלנים שאצלם נתגלו ליקוי בטיחות חמורים".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "מיד עם קבלת ההודעה, מפקח ממנהל הבטיחות הגיע לרחוב נורדאו 10 בהרצליה. הצילום מראה בבירור שמדובר באירוע חמור ומסוכן. הוצא צו בטיחות להפסקת העבודות עד לבירור המקרה וחקירתו. אנו שבים וקוראים לקבלנים לקחת אחריות ולשמור על חיי אדם באתרי הבנייה".

שאול סטיבי לגזיאל מסר בתגובה כי "אני לא הקבלן, אני רק בעל המגרש. אין לי חברת בנייה, אני רק התחברתי עם הקבלן".

מחברת ינוב בנייה ופיתוח נמסר כי "העובד קשור בחבל לרגליו, החבל מאובטח לוו המצוי בתוך הדירה. כפי שניתן לראות בקלות בתמונה, המנהל של העובד לא מחזיק במכנסיו אלא רק מניח את ידיו על גבו. חברת ינוב חורטת על דגלה את השמירה על כללי הבטיחות וחיי העובדים על פי חוק ולעולם לא תפעל בניגוד לכללים כאמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully