וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בענף הבנייה: ההרוג ה-24 מתחילת השנה

8.8.2018 / 13:36

פועל כבן 65 נפל מגובה באתר בנייה בתל אביב ומותו נקבע במקום. פועל נוסף בן 29 פונה לבית החולים איכילוב במצב בינוני עד קשה עם פגיעה רב מערכתית

פועל בניין נהרג בחדרה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
תאונה באתר בנייה/שלומי גבאי

אדם נהרג ואדם נוסף נפצע קשה בשתי תאונות עבודה שהתרחשו הבוקר (רביעי) באתרי בנייה שונים בתל אביב. הפועל שנהרג הוא ההרוג ה-24 מתחילת השנה כתוצאה מתאונות בענף הבניין בישראל.

בשעות הבוקר התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב דן על פועל שננפגע מחפץ כבד שנפל מגובה באתר בנייה השייך לחברת אשכול פרויקטים (ש.ר.ד) בע"מ ברחוב פרופ' יובל נאמן בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו את הפועל, כבן 65, עם פגיעה רב מערכתית קשה וללא סימני חיים וקבעו את מותו.

המשטרה, יחד עם מפקח בטיחות, הגיעה למקום ופתחה בבירור האירוע. מפרטים ראשונים עולה כי העובד, תושב השטחים, נפגע משק שהכיל שאריות של יציקות בטון. השק נפל מעגורן הצריח ופגע בעובד על הקרקע. בנובמבר 2017 אירעה תאונה קטלנית נוספת באתר זה, כאשר מנהל עבודה טיפס על סולם ונפל אל מותו.

האתר נסגר בצו בטיחות עקב התאונה ועקב ליקויי בטיחות נוספים שנמצאו בו. המשטרה חוקרת את המקרה.

שעה לאחר דיווח זה התקבל דיווח נוסף במוקד מד"א במרחב דן על פועל שנפצע באתר בנייה ברחוב המחוגה בתל אביב. חובשים ופרמדיקאים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב,. מצבו של הפועל, בן ה-29 מוגדר בינוני קשה, עם פגיעה רב מערכתית.

בשבוע שעבר נהרג באתר בנייה בחריש פועל בניין בן 23 כאשר נפל מגובה ונהרג במקום. ראובן בן שמעון מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה אמר בתגובה כי "על קבלנים לקחת אחריות על הנעשה באתרי הבנייה ולדאוג להחזיר את העובדים בשלום למשפחותיהם ולא בארונות מתים. הם האחראים חוקית על הנעשה באתר הבנייה ומתפקידם לדאוג שהעובדים יקפידו על כללי בטיחות ועל שלום הפועלים, משרד העבודה שאמון על אכיפת חוקי העבודה חייב לנקוט בפעולות אגרסיביות כנגד הקבלנים שאצלם נהרגו פועלי בניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully