וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת קדימה-צורן: "אין היתרי בנייה עד שיתקנו את תוכנית המתאר"

8.8.2018 / 10:50

במכתב ששלח לראש מטה הדיור, זאב ביילסקי, כתב שביט מס על תוכנית הבנייה שאושרה ביישוב בשרון: "לא ניתן לטרקטורים לעלות על הקרקע עד שלא יפתרו את הבעיות בתוכנית"

קדימה צורן. google street view, צילום מסך
קדימה צורן/צילום מסך, google street view

תוכנית המתאר ביישוב הכפרי קדימה-צורן שבאזור השרון, שאושרה לפני כשבוע וחצי, ממשיכה לעורר התנגדות עזה. לאחר שאתמול פורסם לראשונה בוואלה! נדל"ן על מחאת התושבים על התוכנית, כעת נודע כי ראש המועצה המקומית, שביט מס, שלח מכתב לראש מטה הדיור במשרד האוצר, זאב ביילסקי, ובו פירט את "הטעויות הקשות", לדבריו, שמצויות בתוכנית אשר אושרה על ידי מנהל התכנון.

"לתת למנהל התכנון לתכנן עבור רשות מקומית מוביל לכך שהרשות מאבדת את השליטה - וזה מה שקרה", הוא אומר בשיחה עם וואלה! נדל"ן, "המועצה המקומית מתנגדת נחרצות לתוכנית המתאר, אמרנו את זה בכל הליך שהיה ב-5 שנים האחרונות. אי אפשר לייצר כסף יש מאין, ארנונה למגורים היא ארנונה גירעונית, ותוספת אוכלוסייה ללא פתרונות תחבורה ותשתיות תביא להתמוטטות - אני לא אתן לזה יד".

לדברי מס, "כל יזם שישים כסף על תוכניות בנייה בקדימה-צורן ישים את כספו על קרן הצבי. אנחנו לא ניתן היתרי בנייה ולא ניתן לטרקטורים לעלות על הקרקע - עד שלא יפתרו את הבעיות בתוכנית של קדימה-צורן. המדינה מבטיחה ומבטיחה, אבל כשמגיע הזמן לפרוע את השטרות - המדינה לא נמצאת. ואני לא אתן להם להתחיל".

"גופי התכנון רמסו ברגל גסה את הניסיונות שלנו לשמור על אחת הריאות הירוקות היחידות במרכז המדינה"

במכתב ביקש מס לשתף את בילסקי בעמדת המועצה המקומית והתחושה הקשה, לדבריו, מהתנהלות גופי התכנון במדינת ישראל "שרומסים את כל הערכים עליהם אנו מנסים לשמור, תוך פרשנות הזויה ולחומרה של כל חוקי התכנון והבנייה". עוד כתב לגבי תוכנית המתאר שאושרה כי "גופי התכנון רמסו ברגל גסה את הניסיונות שלנו לשמור על אחת הריאות הירוקות היחידות במרכז המדינה, להסכים על פיתוח מבוקר תוך שמירה על צביון הישוב ובהתאמה לדעת התושבים בהליך שיתוף הציבור".

לדבריו, "מנהל התכנון/הוועדות לתכנון ובנייה עושות ככל העולה על רוחן ללא התחשבות, אפילו בבקשות של מתכננת המחוז לשעבר, בניגוד לעמדת המתכננים (תוך כדי הדיונים בתוכנית המתאר), ובעיקר תוך ניסיון בלתי מובן ובלתי מקובל, לשנות את אופיו של הישוב קדימה-צורן, ונראה כאילו ההיסטריה/הפאניקה משבשת את שיקול הדעת של הגופים המחליטים ולכך כמובן לא נוכל להסכים".

לפיכך ציין כי "אין לנו ברירה אלא לעצור את כל תוכניות המתאר ושיווקי המקרקעין ביישוב, עד אשר ימצא פתרון הולם לפיתוח העתידי והנכון של קדימה-צורן, עד אשר רשויות התכנון והביצוע ישתפו פעולה עם המועצה המקומית לפתרון הולם של המצוקות הרבות איתם אנו מתמודדים".

עוד באותו נושא

תושבים: "מקדמים את תוכנית המתאר ביישוב קדימה-צורן במחשכים"

לכתבה המלאה

הוועדה המחוזית: "תוכנית המתאר שומרת על אופי הבנייה הכפרי"

ממטה הדיור נמסר בתגובה: "מכתבו של שביט מס התקבל במטה הדיור ובימים הקרובים תתקיים פגישה נוספת אצל זאב בילסקי ראש מטה הדיור על מנת ללבן את הסוגיות".

מהוועדה המחוזית מרכז נמסר בתגובה: "הטענות המובאות הן שגויות ומטעות. תוכנית המתאר התקבלה בהליך התכנוני המקובל, והיא שמה בראש ובראשונה את איכות החיים של התושב במרכז. מדינת ישראל נמצאת במשבר דיור והצורך בציפוף היישובים והבנייה לגובה, הכרחי על מנת לשמור על השטחים הפתוחים.

"בניגוד לנטען, תוכנית המתאר מתחשבת בצביון היישוב ושומרת על אופי הבנייה הכפרי בשכונות הקיימות, והיא תואמת את עקרונות תוכנית המתאר הארצית, תמ"א 35. הוועדה קבעה כי הבינוי יעשה בצורה הדרגתית, כך שהבינוי החדש ישתלב עם הבינוי הקיים, והבנייה הגבוהה יותר תתרחק ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully