וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדשים את הבית: כך תדאגו שהשיפוץ יעבור בשלום

קרן שפע דגני

15.8.2018 / 8:44

שיפוצים או מעבר דירה דורשים התמודדות ותיאום בין מספר רב של בעלי מקצוע, ולא אחת נתקלים המשפצים במקרים של הברזות או תוספות למחיר. כך תמנעו מהפתעות. מדריך

שיפוץ חדר אמבטיה. ShutterStock
שיפוצים/ShutterStock

למצוא שיפוצניק או חברת הובלה שתעביר אתכם הדירה זה קל, אבל פעמים רבות לגרום להם לסיים את העבודה בזמן, להגיע בשעות שהבטיחו ולבצע את הכל צורה שירותית ונעימה זו משימה מסובכת בהרבה. במשק קיימות חברות המציעות שירות המרכז את הטיפול במעבר הדירה או בשיפוץ על כל הכרוך בו ומספקות ללקוחות כתובת אחת המטפלת בכל הדרוש לו, קובעות את המחיר הסופי ומונעות הפתעות לא נעימות.

אך גם אם אתם מעוניינים לטפל בכל התהליך בעצמכם, מעקב אחרי מספר עצות מקצועיות בתחום השיפוץ ומעברי הדירות יסייע לכם לעבור אותו בהצלחה.

הכנה מקדימה

1. בצעו סקר שוק בקרב בעלי מקצוע - אל תהססו לבקש תעודות והמלצות. אתם הולכים לבלות המון זמן בתקשורת מול בעלי המקצוע השונים ולכן אל תתפשרו על טיבם.

2. סקר שוק מחירים - הידעתם כי הצעות המחיר לשיפוץ נמוכות יותר בחורף מאשר בקיץ וגם מלאי קבלני השיפוץ זמין יותר? קחו זה בחשבון. אל תתביישו לבצע סקר מחירים ולבקש ממספר בעלי מקצוע הצעת מחיר בכדי לבדוק את הטובה ביותר עבורכם.

3. תכנון זמן לכל דבר - שיפוץ בית יכול לקחת שבועות ספורים או חודשים שלמים. תלוי מה היקף השיפוץ שאתם מבקשים. אז נכון שזה משתנה ולעיתים ישנם בלת"מים אך עדיין רצוי שתתכננו את זמן השיפוץ המשוער לכל שלב וכך תזכו בכמה שיותר וודאות. חשבו את הזמן יחד עם בעל המקצוע כמובן - בדקו כמה זמן ייארך השיפוץ בכל חדר (מטבח, אמבטיה, חדרים וכו') וקבלו מושג למה אתם צפויים בקרוב.

4. היערכות לפינוי - האם שיפוץ שלכם דורש מכם פינוי? זה פרט חשוב שחובה לקחת בחשבון גם מבחינת תקציבית. האם אתם זקוקים לפתרון מגורים זמני, שכירות לטווח קצר? קחו זאת בחשבון.

5. ניהול התקציב - פתחו חשבון ייעודי לזמן השיפוץ וכך תקבלו מושג טוב יותר על הוצאות השיפוץ ללא הפרעות של הניהול וההוצאות השוטפות של הבית.

• מקדמות - הקפידו לא לשלם את כל התשלום עבור השיפוץ בפעם אחת אלא לעבוד בצורה כזאת שתבטח אתכם ותגן עליכם ממפח נפש. שלמו מקדמות והקפידו לשלם את יתרת התשלום על פי קצת ההתקדמות של בעלי המקצוע שלכם.

• מעקב תקציב - הגדרתם תקציב לפני התחלת השיפוץ? השאירו לכם 20% מרווח נשימה .

6. איש קשר - דאגו למנות איש קשר מטעמכם ומטעם הקבלן המשפץ - כך תמנעו מאי הבנות ותמיד תהיה לכם כתובת לשאלות והתייעצות.

7. אחריות - בדקו מה תחום האחריות של בעלי המקצוע ששכרתם ומה הם כן יכולים להבטיח לכם בנוגע ללוחות הזמנים, איכות החומרים והתוצאה.

בזמן השיפוץ:

1. יומן התקדמות - דאגו לתעד את השיפוץ וללוות את שלבי ההתקדמות, כך תוכלו לדעת האם אתם עומדים במסגרת התקציב ובהספק העבודה שתכננתם. כך תמנעו מהוצאות מיותרות ותשיגו שליטה ובקרה על התהליך.

2. אוכל וכיבוד - דאגו שהעובדים ששוהים אצלכם ירגישו טוב, אל תתביישו לכבד אותם בקפה חם ועוגה ואפילו בארוחת צהריים מעשה ידיכם. אל תשכחו שאתם הולכים לבלות איתם לא מעט שעות של זמן איכות ושיפוץ ועדיף לכם שירגישו טוב בקרבתכם.

3. מעורבות - דאגו תמיד להיות בבקרה ולהיות מעורבים אך הקפידו שלא להתערב יתר על המידה. סמכו על עצמכם שבחרתם טוב ותנו לבעלי המקצוע שזוהי עבודתם לעשות אותה על הצד הטוב ביותר ללא הפרעות.

4. שכנים - לא משנה אם השכנים שלכם חדשים או לא, היחסים איתם וודאי חשובים לכם. לכו הקפידו על שעות עבודה הגיוניות, הכינו אותם לתקופה הקרובה. דאגו לנקות את השטח המשותף בתום השיפוץ ובכלל להקל כמה שיותר על שכניכם בתקופת השיפוץ המאתגרת לכולם.

עוד באותו נושא

בגלל ויכוח על כסף: המוביל זעם - ועזב את ההובלה באמצע

לכתבה המלאה

הכותבת היא בעלת חברת הנדימן יכול הכל - קבוצת אנשי מקצוע באחריות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully