וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: העיר החרדית אלעד תקלוט 4,000 דירות שאמורות להיבנות בפ"ת

23.7.2018 / 14:35

על רקע התנגדויות התושבים והעירייה, במנהל התכנון תומכים בהצעה להעביר את התוכנית להקמת אלפי דירות בכפר סירקין שבשטח השיפוט של פתח תקווה לתחומי העיר אלעד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיר החרדית אלעד. תקלוט עוד אלפי דירות?/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע ההתנגדויות של התושבים והעירייה בשנה האחרונה, מנהל התכנון הודיע היום (שני) כי הוא תומך בהצעה להעביר הקמה של 4,000 דירות חדשות משכונת כפר סירקין בפתח תקווה - לשטחה המוניציפלי של העיר החרדית אלעד.

נזכיר כי ביוני 2017 החליט קבינט הדיור במשרד האוצר על אישור מהיר של 12 אלף יחידות דיור במתחם סירקין בפתח תקווה בשני מתחמים. המתחם הראשון, המכונה תוכנית "סירקין הקטנה", משתרע על שטח של כ-900 דונם וצפוי לכלול כ-4,000 דירות באזור הסמוך לשכונת עמישב בעיר, לצד שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים.

המתחם השני משתרע על שטח של כ-2,100 דונם וצפוי לכלול כ-8,000 יחידות דיור, שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר לצד שטחי ציבור. המתחמים נמצאים כעת בשימוש של מערכת הביטחון (מחנה סירקין), שצפוי להתפנות במסגרת ההסכם לפינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ לעיר הבה"דים בדרום. השלב הראשון של הפינוי צפוי עד סוף השנה.

עיריית פתח תקווה ותושבי העיר התנגדו בשנה האחרונה לתוכנית סירקין, לטענתם עקב מחסור חמור בתשתיות, הגדלת הצפיפות הצפויה ובעיקר עקב עומסי התנועה הצפויים, שכבר כיום קשים מאוד והתושבים נאלצים לבלות זמן רב בפקקים בכניסה וביציאה מהעיר. בחודשים האחרונים ניהלו התושבים מאבק נגד קידום התוכנית בהובלת ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן. במרץ השנה הוחלט להחזיר את תוכנית סירקין לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז.

"אלטרנטיבה מרכזית למצוקת הדיור החרדית והדתית"

במנהל התכנון הסבירו היום את השתלשלות האירועים, ללא התייחסות ישירה להתנגדויות התושבים: "מאחר שלא הייתה הסכמה בוועדה הגיאוגרפית לגבולות שיפוט על פתרון מוצע לבקשת עיריית אלעד לצירוף שטחים נוספים לתחומה, הוצע שמי שהופיע בפני הוועדה מטעם מנהל התכנון, ייפגש עם הגורמים השונים וינסה לגבש הצעה מוסכמת ורלוונטית. במסגרת פגישות אלו, עלתה האפשרות על צירוף תוכנית סירקין הקטנה לתחום אלעד. חלק מהגורמים תמכו בהצעה ואף מנהל התכנון הביע תמיכתו ברעיון. כיוון שתחום סירקין הקטנה לא נכלל במנדט הווועדה הגיאוגרפית, היא לא נדונה בה. בכל מקרה, תידרש הרחבה של מנדט הוועדה הגיאוגרפית כדי שתוכל לדון בהצעה".

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, אמר בתגובה כי "אני שמח שמדינת ישראל מבינה שיש עיר במרכז הארץ, שיכולה לשמש אלטרנטיבה מרכזית למצוקת הדיור החרדית והדתית. אנו מקווים שהתהליכים לא ימשכו זמן ארוך, משום שהביקוש לדיור גבוה והפתרון יכול לסייע מאוד. לאחרונה חתמנו על הסכם גג היסטורי, אשר צפוי להכפיל את אוכלוסיית העיר, אולם לשם כך עליה לקבל לידיה שטח עליו ניתן לבנות בטווח זמן מהיר".

ראש עיריית פתח תקווה ביקש להדגיש כי "השטח עליו מיועדות להיבנות 4,000 דירות שייך למועצת דרום השרון ולא לפתח תקווה. ההתנגדות לבנייה נבעה מכך שמדובר בשטחים חקלאיים שהיו נפגעים ממהלך זה. התנגדתי ואמשיך להתנגד לא לעצם הבנייה בסירקין אלא להיעדר טיפול בתשתיות הכבישים. כך או אחרת, מדובר בהחלטה תמוהה, שהרי ההחלטה שהתקבלה הייתה להעביר את התוכנית מהותמ"ל (הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור בהליך מזורז) לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully