וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום אזה"ת המוזנח: 1,400 דירות בעיר הכי צפופה במטרופולין ת"א

29.5.2018 / 8:00

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בבני ברק, במקום אזור התעשייה המוזנח, בקרבת מתחם התעסוקה BBC ולא רחוק מפארק הירקון. בנוסף אושרה תוכנית לקידום תמ"א 38 בעיר, כולל הריסה ובנייה מחדש

בני ברק ממעוף הציפור. ראובן קסטרו
בני ברק/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון החליטה אמש (שני) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית של רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת 1,400 יחידות דיור בבני ברק, דרומית לאזור פארק הירקון.

התוכנית משתרעת על פני שטח של 104 דונם וממוקמת מדרום לרחוב הירקון, בחלק הצפון-מערבי של שכונת פרדס כץ וממזרח למתחם התעסוקה של בני ברק BBC. היא מציעה לפנות את אזור התעשייה של העיר, המהווה כיום מעין "שטח הפקר" לא מוסדר ונמצא במצב תחזוקתי ירוד, לטובת כ-1,380 יחידות דיור שיוקמו בכ-50 מבני מגורים בני 7 קומות. כ-20% מכלל הדירות יהיו קטנות בשטח כולל של 75 מ"ר לטובת צעירים ומשפחות בתחילת דרכן.

שכונת המגורים החדשה תכלול שני פארקים בשטח כולל של כ-12 דונם ובהם יוקמו שבילי הליכה שיחברו ביניהם. בנוסף, כוללת התוכנית שטחים בהיקף של כ-55 אלף מ"ר שיוקצו עבור מבני ציבור, בהם מוסדות חינוך, רווחה ובריאות. בקומות הקרקע של מבני המגורים יוקמו 28 גני ילדים, בהתאם למדיניות עיריית בני ברק. כמו כן, הרחובות הירקון ואבו חצירא יחודשו על ידי תוספת חזיתות מסחריות לאורכם, נטיעות עצים, הקצאת נתיבי תחבורה ציבורית וחיבור המתחם לרכבת הקלה.

מתווה תמ"א 38 בתחומי בני ברק

הוועדה אישרה להפקדה תוכנית מסגרת תכנונית בבני ברק, שמטרתה לעודד מימוש תמ"א 38 בתחומי העיר, לרבות התחדשות עירונית, במסלול הריסה ובנייה מחדש

בתוך כך, הוועדה אישרה להפקדה תוכנית מסגרת תכנונית בבני ברק, הקובעת הנחיות ליישום תמ"א 38 על תיקוניה, בהתאם להנחיות סעיף 23 לתמ"א. מטרת התוכנית היא לעודד מימוש תמ"א 38 בתחומי העיר, לרבות התחדשות עירונית, במסלול הריסה ובנייה מחדש.

התוכנית מציעה מנגנון ייחודי ליישום תמ"א 38/3/א, הכולל תוספת שטחי ציבור בקומת הקרקע של המבנים המתחדשים, אשר ייתן מענה עבור שימושים ציבוריים עירוניים, בדגש על הצורך בגני ילדים בקרבת מהבית. זאת, על רקע הצורך המיידי של העיר לספק שטחי ציבור עבור האוכלוסייה ההולכת וגדלה, בעיר הצפופה ביותר במטרופולין תל אביב; ומנגד, לשמור על בנייה למגורים עד לגובה של 6.5 קומות מעל הקרקע.

יו"ר הוועדה המחוזית, דניאלה פוסק, ציינה: "בעיר בני ברק מוטלת חובה להוסיף שטחים לצרכי ציבור במרחב העירוני, באופן שמחד יצור פיזור של הצרכים הקהילתיים בשכונות, ומאידך, יתרום לתהליכי התחדשות עירונית, פיתוח המרחב העירוני וחזות הרחוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully