וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית רובע 4 שתשנה את פני העיר תל אביב אושרה למתן תוקף

28.5.2018 / 11:22

ימים ספורים לאחר שאושרה על ידי הוועדה המקומית, הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית שצפויה לאפשר הקמה של כ-5,100 דירות חדשות באזור הרחובות אבן גבירול ושאול המלך

הילה ציאון מדברת על התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי/עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: כל מה שצריך לדעת על התחדשות עירונית)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון הודיעה היום (שני) כי אישרה למתן תוקף את תוכנית רובע 4 בתל אביב-יפו. זאת לאחר שביום חמישי האחרון היא אושרה על ידי הוועדה המקומית. מדובר בתוכנית המשתרעת על פני שטח של כ-2,825 דונם וצפויה לאפשר הקמה של כ-5,100 דירות חדשות במסגרת של התחדשות עירונית.

התוכנית ממוקמת בין הרחובות בני דן/הרב קוסובסקי בצפון; רחוב אבן גבירול במערב; רחוב שאול המלך בדרום ונתיבי איילון/דרך נמיר במזרח. יש לציין כי האזורים לאורך רחוב אבן גבירול אינם כלולים בתחומי תוכנית זו, אשר חלה על כל המבנים המיועדים למגורים שלא הוגדרו לשימור, ותוכנית עבורן תקודם בנפרד.

התוכנית מעודדת התחדשות עירונית וחיזוק מבנים, בהתאם לעקרונות שנקבעו בתמ"א 38, תוך התאמתם למאפייני המרקם הקיים; וקובעת זכויות והוראות בנייה לבניינים חדשים או לתוספות בנייה לבניינים קיימים - בהתאם לגודלו ומיקומו של המגרש, כמפורט במסמכי התוכנית. על מבנים הנמצאים בתחום אזור ההכרזה של אונסק"ו חלות הוראות נוספות.
כמו כן, התוכנית מחליפה תוכניות קודמות לתוספות בנייה שחלו על הרובע, ובכך מפשטות את הליכי המידע והרישוי.

בניין בניינים בנייה נדלן נדל"ן דיור תל אביב ת"א נוה צדק נווה צדק. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

במנהל התכנון מציינים כי "לתוכנית השפעה רבה על עיצוב פני העיר בעשורים הבאים, ולפיכך הושם דגש על שמירת צביון הרחובות הקיים ורוח המקום, ושיפורם על ידי שמירה על שטחים מגוננים ונטועים בזכות ייעול השימוש בתת-הקרקע".

יו"ר הוועדה המחוזית, דניאלה פוסק, ציינה: "התוכנית מהווה נדבך נוסף בתוכניות הרבעים, ומבטיחה את התחדשות המרקם העירוני של מרכז העיר תל אביב, בהתאם לתמ"א 38. התוכנית עושה את האיזון באופן השומר על אופי הרובע מחד, ומאידך מציעה היצע איכותי של יחידות דיור עבור עשרות אלפי תושבים אשר ייהנו מרמת שירותים גבוהה ונגישות מיטבית בלב המטרופולין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully