וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 8 שנים: מגדלים יוקמו באשדוד למרות התנגדות התושבים

27.5.2018 / 8:30

בית המשפט דחה באחרונה עתירה שהגישו תושבים נגד פרויקט הכולל שני מגדלי מגורים בני 34 קומות כל אחד במערב העיר. בכך הגיעה לקיצה מסכת של דחיות ועיכובים באישור התוכנית על ידי ועדות התכנון, שהדיונים בה החלו עוד בשנת 2010

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

(בווידאו: תושבי אשדוד מתנגדים לפרויקט המגדלים)

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע דחה באחרונה ניסיונות לעכב אישורים להקמת פרויקט מגדלי מגורים בעיר אשדוד - והורה לקיים דיון בתוכנית בניגוד לדרישת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום. כך נודע לוואלה! נדל"ן.

מדובר בבקשה לאישור תוכנית המתעכבת בוועדה המחוזית מזה 8 שנים, מאז שנת 2010. חברת הבנייה י.לי-דה, בשליטת הקבלן יהודה אמסילי, הגישה בקשה לתוספת אחוזי בנייה וקומות בפרויקט של 2 מגדלים בגובה 34 קומות כל אחד, הכוללים 236 דירות בשטח ממוצע של 180 מ"ר עם מרפסת בשטח 25 מ"ר.

בשלב הראשון הורתה הוועדה המחוזית, שאמורה הייתה לדון באישור התוספות, כי יש לאשר קודם תוכנית לאזור בו אמורים הבניינים לקום. תחילה הייתה אמורה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באשדוד לאשר את התוכנית תוך 3 חודשים - אולם הליכי האישור התמשכו ל-3 שנים. לאחר שאושרה, דרשה הוועדה המחוזית לדחות את האישור הסופי עד לאישור תוכנית נוספת כוללת לכל האזור - מע"ר (מרכז עירוני ראשי) דרום במערב העיר.

אשדוד. ShutterStock
אשדוד/ShutterStock

היזמים ניסו לזרז תהליכים, ועדות התכנון התעכבו

לאחר אישור התוכנית על ידי הוועדה המקומית, קיוו היזמים שהוועדה המחוזית תאשר במהירות את התוכנית; אולם זו החליטה להפקיד את התוכנית שהוגשה על ידי הוועדה המקומית להתנגדויות הציבור - ולדחות למועד בלתי ידוע את אישורה

בשלב הזה החליטו היזמים לעתור לבית המשפט נגד הוועדה המחוזית, בדרישה לזרז את ההליכים ולאשר את התוכנית שהגישו - מבלי להתחשב בתכנון האזורי הכולל. בעקבות העתירה, הורה בית המשפט לוועדות לזרז את הליכי האישור ולהגיש בהקדם את התוכנית הכוללת. אולם למרות שהוועדה המחוזית קצבה לוועדה המקומית 6 חודשים לאישור התוכנית, ארך אישור התוכנית הכוללת לא פחות משנה.

לאחר אישור התוכנית על ידי הוועדה המקומית, קיוו היזמים שהוועדה המחוזית תאשר במהירות את התוכנית; אולם זו החליטה להפקיד את התוכנית שהוגשה על ידי הוועדה המקומית להתנגדויות הציבור - ולדחות למועד בלתי ידוע את אישורה.

היזמים עתרו נגד העיכוב הנוסף בהליכי האישור, אולם הוחלט על הפקדת התוכנית להתנגדויות ועל דיון בהתנגדויות. התנגדויות התושבים, הטוענים שבניית המגדלים הגבוהים תפגע באיכות חייהם, נדחו - והוועדה השלימה את אישור התוכנית. אך התושבים לא הרפו ועתרו שוב לבית המשפט, כשהם מעלים טענות לאי סבירות החלטת הוועדה ולאי חוקיותה של ההחלטה. אלא שכעת, כאמור, דחה בית המשפט את העתירה והורה לאשר את התוכנית. חברת י.לי-דה יוצגה בהליכים המשפטיים על ידי עורכי הדין רון צין וסלאם חאמד ממשרד שביט בר און גלאון צין ויתקון ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully