וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמ"א 38, תוצרת יפן: תוכנית חדשה לחיזוק מבנים מרעידות אדמה

23.5.2018 / 14:20

שר הבינוי והשיכון מתכנן להפיץ "קול קורא" למשרדי הממשלה, לצורך גיבוש משלחת ליפן שתלמד שיטות בנייה חדשניות להקמת מבנים שיוכלו להתמודד עם רעשי אדמה בישראל

הילה ציאון מדברת על התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי/עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: כל מה שצריך לדעת על התחדשות עירונית)

תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה עדיין אינה מקיפה את היישובים על השבר הסורי-אפריקאי, כמו קריית שמונה, טבריה, בית שאן, צפת ואילת, בשל היעדר כדאיות כלכלית. פרויקטים רבים של תמ"א 38 מקודמים בעיקר במרכז הארץ, ונראה כי משמשים בעיקר להתחדשות פני הערים, היבט חשוב בפני עצמו, ופחות למיגון.

לוואלה! נדל"ן נודע כי תוכנית חדשה שמקדם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, המבקר בימים אלה בטוקיו, מבקשת להכשיר מהנדסים וגורמי מקצוע ממשלתיים להתמודדות עם רעידות אדמה בעזרת מומחים מיפן. בחודש הבא יפורסם קול קורא למשרדי הממשלה, לצורך גיבוש משלחת שתלמד שיטות בנייה חדשניות להקמת מבנים שיוכלו להתמודד עם רעשי אדמה.

בלשכת השר מסבירים כי יפן נחשבת למדינה מובילה בעולם בתחום הבנייה וההיערכות לרעידות אדמה ואסונות טבע, לאחר שפיתחה שיטות בנייה מתקדמות והכשירה צוותים מקומיים ובינלאומיים לנושא. לפיכך יצא לביקור רשמי ומקצועי ראשון במדינה.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט עם מקבילו היפני. משרד הבינוי והשיכון,
שר הבינוי והשיכון יואב גלנט עם מקבילו היפני/משרד הבינוי והשיכון

אתגרים משותפים ל-2 המדינות

"ביפן מתרחשות עשרות רעידות אדמה ביום אחד, חלקן קטנות מאוד, ובכל שנה-שנתיים רעש משמעותי. בממוצע פעם בעשור מתרחשת רעידה חמורה, כמו האחרונה ב-2011", אומר גלנט בשיחה עם וואלה! נדל"ן. "זאת הסיבה שכאן יודעים כיצד להתמודד עם מצבי אסון של רעשי אדמה עוד בטרם האירוע, בהיבט הבינוי, ולאחריו, בהיבט הפינוי והאספקה".

בין היתר סייר גלנט במכוני מחקר מתקדמים לחקר רעידות אדמה, במרכז החירום והבקרה של מטרופולין טוקיו ובמערכת תעלות הניקוז הרב ממדיות הגדולות בעולם למניעת הצפות ענק. בפגישה עם מקבילו היפני, Keiichi Ishii, דנו השניים על האתגרים המשותפים העומדים בפני המדינות - בנייה מותאמת למצבי חירום והתמודדות תוך כדי ולאחר מצבי חירום.

השרים סיכמו בפגישתם על תחילת שיתוף פעולה, שיכלול כאמור, יציאה של משלחת ישראלית מקצועית ממספר משרדי ממשלה עוד במהלך השנה הנוכחית, בהובלת משרד הבינוי והשיכון, לצורך לימוד ושיתוף פעולה בתחומים כגון בנייה בסטנדרטים שיאפשרו התמודדות עם רעידות אדמה בעתיד, טיפול במצבי חירום ובמצבי קיצון (נפגעים רבים, פגיעה בערוצי תקשורת, קשיים באספקה לאור פגיעה בתשתיות), ומציאת פתרונות לחיזוי מוקדם של רעידות אדמה על בסיס הניסיון היפני והחדשנות הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully