וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל התכנון ימליץ על הקמת יישוב חדש בנגב - עיר אובות

22.5.2018 / 18:12

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים קיבלה את התוכנית של משרד הבינוי והשיכון - להקים יישוב קהילתי בערבה התיכונה שצפוי לכלול כ-500 משפחות. במועצה האזורית מתכננים להגדיל את האוכלוסייה בערבה מ-4,000 איש בלבד ל-15 אלף תושבים תוך עשור

הערבה התיכונה. יח"צ,
הערבה התיכונה/יח"צ

מנהל התכנון הודיע היום (שלישי) כי קיבל את בקשת משרד הבינוי והשיכון - וימליץ למועצה הארצית לתכנון ולבנייה על הקמת יישוב קהילתי חדש בנגב שייקרא "עיר אובות". זאת לאחר שוועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע), בראשות מנהלת מנהל התכנון דלית זילבר, קיימה דיון בנושא.

היישוב צפוי להיבנות במועצה האזורית ערבה תיכונה, וזאת חרף העובדה שבמנהל סבורים כי באופן כללי אין מקום להקמת יישובים חדשים וראוי לחזק ולעבות יישובים קיימים, בדגש על יישובים עירוניים. עם זאת, הוועדה השתכנעה כי ניתן להמליץ על התוכנית, בשל המרחק הרב של היישוב ממרכז מטרופולין באר שבע ולאור החשיבות למתן פתרון לאוכלוסייה בדואית במקום.

לאחר המלצת הולנת"ע, הנושא צפוי לעלות לדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה, בה יוחלט האם לאשר את הקמת היישוב החדש. התוכנית מתבססת על החלטת ממשלה משנת 1979 בנושא על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום, לבצע הרחבה קהילתית כפרית בערבה התיכונה.
במהלך הדיון הוצג תזכיר סביבתי להקמת היישוב, לפיו הוא יכלול בשלב הראשון כ-500 משפחות.

על פי התוכניות במועצה האזורית הערבה התיכונה, יחלו בשבועות הקרובים עבודות פיתוח ביישובים עידן וצוקים; וזאת לצד השלמת שלב הפיתוח ביישובים ספיר ועין יהב. כמו כן, בימים אלה מתבצע שיווק 88 מגרשים חדשים ביישוב חצבה. מטרת המועצה להרחיב את אוכלוסיית הערבה מ-4,000 תושבים ל-15 אלף תושבים בעשור.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר כי "עם כניסתי לתפקיד הוריתי לחדש באופן מיידי את תקציב התכנון לעיר אובות, ולקדם מול מוסדות התכנון את הקמתו של ישוב אסטרטגי זה. זאת מתוך הכרה והבנה של חשיבות יישובי הערבה והנגב. אנו פועלים במלוא המרץ להגדיל את מלאי הדירות ולספק פתרונות דיור ואיכות חיים למען הציבור בישראל. נמשיך לפתח, לחזק וליישב את הדרום בכלל והנגב בפרט".

ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, אייל בלום, ציין כי "אישור הוועדה מאפשר ליישם, סוף כל סוף, את החלטת הממשלה משנת 1979 ומהווה בשורה של ממש לערבה בפרט ומדינת ישראל בכלל. הישוב החדש 'עיר אובות' יהיה השמיני במספר בשטחי הערבה התיכונה ויאופיין כיישוב קהילתי, שיאפשר את המשך התרחבות אוכלוסיית הערבה לצד ההרחבות הקהילתיות בכל שבעת היישובים הקיימים".

פארק תעשייה חדשה בנגב בהשקעה של 70 מיליון שקל

בתוך כך, חנך היום שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, את תחילת עבודות התשתית לאזור תעשייה חדש בנגב - פארק התעשייה שוקת. הפארק החדש יכלול שטחי מסחר, ספורט, תעשייה ונופש בהשקעה של כ-70 מיליון שקל בשלב הראשון. הוא ישתרע על שטח של כ-4,145 דונם בצומת שוקת - מתחם שיהפוך בעתיד למחלף מיתר.

הפרויקט, שמתוכננים בו 600 דונם לשטחי תעשייה ו-160 דונם לשטחי ספורט ונופש, קודם על ידי המועצות האזוריות מיתר, בני שמעון, חורה ולקיה, יחד עם משרד הכלכלה. התוכנית צפויה לסייע בהגברת שיעור ההשתתפות של האוכלוסייה הבדואית בשוק העבודה, וכן לספק שירותים לקריית המודיעין שעתידה לקום בסמיכות.

סיגל מורן, ראש המועצה האזורית בני שמעון, מסרה כי "במציאות מורכבת ורגישה כשלנו, ראשי הרשויות בנגב, מוכיחים שוב ושוב שדרך הכרות, עשייה משותפת, ראייה מרחבית ושכנות טובה, האזור כולו משנה את פניו והופך מודל לחברה הרואה את השלם גדול מסך חלקיה. אני גאה ושמחה להתחיל מסע חדש, יחד עם השכנים שלנו, להקמת פארק תעשייה שיקדם תעסוקה בקרב אוכלוסיית הנגב, המשך פריחתה של הכלכלה באזור ויוזמות חברתיות".

אבנר בן גרא, ראש מועצת מיתר ויו"ר פארק תעשייה שוקת, הוסיף: "הפארק מחבר את חמש המועצות ומציע לתעשייה ולמפעלים שני יתרונות משמעותיים - הגישה לכביש שש, עורק התחבורה הראשי של ישראל, וכוח עבודה איכותי, יהודי ובדואי כאחד. באמצעות שיתוף הפעולה בין הרשויות נצליח להקים את פארק התעשייה המתקדם ביותר שייתן מענה תעסוקתי, תרבותי ומסחרי לכל אוכלוסיית צפון הנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully