וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילת מתרחבת צפונה: אושרה תוכנית ל-2,700 דירות ופארק גולף

28.5.2018 / 16:40

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום אישרה להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית של משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונת מגורים חדשה בחלק הצפוני של העיר, בסמוך לנחל רודד. תמהיל הבינוי יהיה מגוון ויכלול צמודי קרקע לצד בניינים בני 6-8 קומות

מערכת וואלה

(בווידאו: תוכניות בנייה חדשות באילת)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום שבמנהל התכנון אישרה היום (שני) להפקדה להתנגדויות הציבור תוכנית מגורים רחבת היקף בעיר אילת. מדובר בתוכנית שקודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון בהובלת השר יואב גלנט ובשיתוף עיריית אילת, הכוללת הקמה של שכונה חדשה שתיקרא "מתחם הגולף". השכונה צפויה לכלול לא פחות מ-2,700 יחידות דיור חדשות; אבל מה שבעיקר מעניין בה זו העובדה שהיא תיבנה סביב מתחם גולף יוקרתי.

במשרד הבינוי והשיכון מסבירים כי מדובר במתחם ראשון מתוך 4 מתחמי בנייה שמקודמים במסגרת תוכנית המתאר העירונית של העיר שנמצאת בשלביה האחרונים. התוכנית צפויה לכלול בינוי מגוון עם רמת צפיפות משתנה - מבתים צמודי קרקע בשיטת בני ביתך, שיזכו למבט ראשון לפארק הגולף; ועד לבניינים בבנייה רוויה מרקמית בגובה 6-8 קומות.

השכונה תוקם בצפון העיר בסמוך לנחל רודד, ותתחבר לשדרת התמרים - הרחוב המרכזי של העיר. הבנייה הרוויה צפויה לכלול גם חזיתות מסחריות, משרדים ותעסוקה. במשרד הבינוי מדגישים כי השכונה צפויה להיות מעורבת: צמודי הקרקע שיפנו אל פארק הגולף יקנו לה יוקרתיות, אולם הבניינים המרקמיים יהיו מיועדים לכלל הציבור.

חוף הים באילת. ShutterStock
מתרחבת צפונה. העיר אילת/ShutterStock

שימור ערכים נופיים וסביבתיים

התכנית משמרת ומפתחת ערכים נופיים וסביבתיים, ובה התייחסות לנחל רודד מצפון, "הגבעה השחורה" ואתר הגולף במרכז. כמו כן, היא מעגנת בתוכה אפשרות לפיתוח מוקד ארכיאולוגי חדש בתא שטח הקרוי "העפיפון"

המשך שדרות התמרים צפונה מהווה חיבור עורקי למרקם העירוני הקיים, וציר מרכזי של הרובע. התוכנית תכיל ציר תנועה נוסף בגבול המזרחי ודרך המחברת את החלק הדרומי עם החלק הצפוני, ותעבור בין אתר הגולף לבין יער הולנד. במערב התוכנית מתוכננות שתי דרכים נוספות, וביניהן מתוכננת טיילת להולכי רגל.

התכנית משמרת ומפתחת ערכים נופיים וסביבתיים, ובה התייחסות לנחל רודד מצפון, "הגבעה השחורה" ואתר הגולף במרכז. כמו כן, היא מעגנת בתוכה אפשרות לפיתוח מוקד ארכיאולוגי חדש בתא שטח הקרוי "העפיפון". היא כוללת טיילת, נקודות תצפית וכן אטרקציות תיירותיות על שפת נחל הרודד. עוד בתוכנית: הרחבת שטח פארק הנחל הצומח הקיים בגבולו הדרומי של האתר, הסדרת מערכת ניקוז ושתילת עצים ייחודית לאזור הדרום.

התוכנית מצטרפת לשורת צעדים שמקדם המשרד בעיר אילת, בהם שיווק ופיתוח שתי שכונת שחמון 11 ושחמון 2 וקידום שתי תב"עות (תוכניות בניין העיר) נוספות הכוללות מעל 2,000 יחידות דיור כל אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראיון של יואב גלנט לוואלה טוק 31 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully