וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חדרים בת"א או 6 דירות בקריות: כמה עולה לגור ברחוב משה שרת

5.6.2018 / 8:13

איפה יותר משתלם לקנות דירה ובאיזו עיר מחירי השכירות הכי נמוכים? מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2 בדק את מחירי הדירות מיד שנייה ברחוב ע"ש רה"מ השני של מדינת ישראל

מערכת וואלה!

(בווידאו: מחירי הדירות מקום המדינה ועד היום)

במסגרת מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2, החלטנו לבדוק את מחירי הדירות ברחוב ע"ש משה שרת, ראש הממשלה השני ושר החוץ הראשון של מדינת ישראל. המטרה היא לבחון את השוני במחירים, בזהות השכנים ובסביבה, ברחוב שהוקדש לזכרו בכל רחבי הארץ. אז כמה עולה דירה ברחוב המוכר? השאלה היא באיזו עיר.

3.7 מיליון שקל לדירה לעומת סכום של 625 אלף

מהבדיקה עולה כי פערי המחירים ברחוב משה שרת ברחבי הארץ משתנים בהתאם לעיר בה ממוקם הרחוב. הסקירה, המבוססת על מודעות למכירה המתפרסמות בלוח, מצביעה על כך שהמחירים ברחוב משה שרת בישראל נעים בין כ-625 אלף שקל לדירת 3 חדרים בקריית ים לכ-3.7 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בתל אביב. למעשה, במחיר דירה ברחוב משה שרת בתל אביב ניתן לרכוש כ-6 דירות ברחוב משה שרת בקריית ים.

מחירי הדיור ברחוב משה שרת בעיר ללא הפסקה הם הגבוהים ביותר מבין כל הערים שנבדקו. הרחוב ממוקם בצפון העיר בסמוך לכיכר המדינה, ולפי בדיקת יד2, מחיר דירת 3 חדרים באזור מתחיל, כאמור, בכ-3.7 מיליון שקל. מחיר דירת 4 חדרים עומד על יותר מ-4 מיליון שקל.

מי שהתקציב שעומד לרשותו נמוך בהרבה ועדיין מעוניין להתגורר במרכז הארץ, יכול לחפש דירה בפתח תקווה או ברמת גן. בהשוואה לתל אביב, מחירי דירות 3 חדרים ברחוב משה שרת בפתח תקווה, הממוקם בשכונת רמת ורבר בעיר, נמוכים בעשרות אחוזים ועומדים על כ-1.25 מיליון שקל בממוצע.

ברמת גן, רחוב משה שרת ממוקם במרכז העיר בסמוך לרחוב בן גוריון ומחירי הדירות בו גבוהים יותר. דירת 3 חדרים ברחוב משה שרת בעיר עומד על כ-1.7 מיליון שקל בממוצע. מי שמחפש דירת מגורים גדולה יותר באותו הרחוב, ייאלץ להוסיף עוד כחצי מיליון שקל כדי לרכוש דירת 4 חדרים, אשר מחירה הממוצע עומד על כ-2.2 מיליון שקל. לשם השוואה, מחיר זה נמוך בכ-90% לעומת המחירים שנמדדו באותו הרחוב בתל אביב.

עוד באותו נושא

לחיות בעצמאות: בדקנו את מחירי הדירות ברחוב "העצמאות" בערים שונות בארץ

לכתבה המלאה
רחוב משה שרת תל אביב רמת גן נדלן. מקור: אתר יד2,
מחירי הדירות ברחוב משה שרת בתל אביב ורמת גן/מקור: אתר יד2

פערי מחירים גם בשכר הדירה החודשי

מי שמוכן להתרחק ממרכז הארץ, יכול למצוא ברחוב משה שרת בשכונה י"א בבאר שבע דירת 3 חדרים במחיר ממוצע של כ-660 אלף שקל; ודירת 4 חדרים במחיר של כ-805 אלף שקל. גם בחיפה ובאשקלון הדירות ברחוב משה שרת זולות יחסית.

דירת 4 חדרים בחיפה עולה בממוצע כמיליון שקל לעומת כ-1.3 מיליון שקל בממוצע לדירה דומה באשקלון. דירות 5 חדרים מגיעות למחיר ממוצע של כ-1.4 מיליון שקל ברחוב משה שרת בחיפה, ולמחיר ממוצע של כ-1.6 מיליון שקל לדירה דומה באותו הרחוב באשקלון.

מי שמעוניין לשכור דירה ברחוב משה שרת במרכז הארץ, כדאי שישים לב לפערי המחירים. דירת 3 בתל אביב-יפו עולה מדי חודש החל מ-6,100 שקל, לעומת 2,200 שקל בחודש לדירת 3 חדרים בקריית ים או 2,500 שקל בחודש לדירת 3 חדרים בבאר שבע.

כאשר מדובר בדירות גדולות יותר, בנות 4 חדרים, מחירי השכירות עדיין נמוכים מאלו שנמדדו בתל אביב. כך למשל, ברחוב משה שרת בחיפה שכר דירה של דירת 4 חדרים עומד על 3,400 שקל בחודש ועל 3,300 שקל בחודש באשקלון.

רחוב משה שרת חיפה באר שבע נדלן יד 2. מקור: אתר יד2,
מחירי הדרות ברחוב משה שרת בחיפה ובבאר שבע/מקור: אתר יד2

הנאים השכנים ברחוב משה שרת בעיניכם?

בחיפה, באר שבע, קריית ים ואשקלון שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם הוא מהגבוהים שנרשמו. באשקלון מדובר ב-90%, בחיפה, באר שבע וקריית ים מדובר ב-80%

בחיפה, באר שבע, קריית ים ואשקלון שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם הוא מהגבוהים שנרשמו. באשקלון מדובר ב-90%, בחיפה, באר שבע וקריית ים מדובר ב-80%. לעומת זאת, בתל אביב כ-53% מהתושבים באזור רחוב משה שרת מתגוררים בשכירות. מדובר בשיעור הגבוה ביותר בקרב הערים שנבחנו. גם ברמת גן מספר התושבים המתגוררים בשכירות ברחוב משה שרת בעיר גבוה יחסית ועומד על כ-40%.

מנתוני מדד הנדל"ן של אתר יד2 עולה כי 60% מהתושבים המתגוררים באזור רחוב משה שרת בתל אביב הם רווקים. ברחוב משה שרת ברמת גן מתגוררים כ-55% רווקים. לעומת זאת, בחיפה, באר שבע, קריית ים, אשקלון ופתח תקווה נרשם רוב של נשואים ברחוב משה שרת, בשיעור ממוצע שנע בין כ-55% נשואים בפתח תקווה לכ-60% נשואים באשקלון.

ברחוב משה שרת בחיפה, באר שבע ופתח תקווה, כ-45% ממשקי הבית מהוות משפחות עם ילדים עד גיל 17. בבאר שבע כ-50% ממשקי הבית מהוות משפחות עם ילדים מתחת לגיל 17, מתוכם כ-70% עם ילד אחד או שניים. גם פתח תקווה רושמת נתונים גבוהים בקטגוריה זו - כ-73% ממשקי הבית מהוות משפחות עם ילדים, מתוכם 93% עם ילד אחד או שניים.

לעומת זאת, בתל אביב כ-80% ממשקי הבית באזור רחוב משה שרת מהוות משפחות ללא ילדים. שיעור גבוה של משקי בית ללא ילדים נמדד גם בקריית ים עם 75%, וברמת גן נרשם שיעור דומה.

רחוב משה שרת אשקלון פתח תקווה יד2 נדלן. מקור: אתר יד2,
מחירי השכירות ברחוב משה שרת בפתח תקווה ואשקלון/מקור: אתר יד2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully