וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון פרסם את המכרז לבניית קריית המודיעין בנגב

9.5.2018 / 16:00

5 קבוצות נדל"ן יתמודדו במכרז לבניית ותפעול הבסיס ליד צומת שוקת אליו יעברו אנשי המודיעין של צה"ל. הקרייה תתפרש על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ-350 אלף מ"ר בנוי

באדיבות משרד הביטחון

(בווידאו: סרטון של משרד הביטחון על עיר הבה"דים ומעבר צה"ל לנגב)

משרד הביטחון פרסם היום (רביעי) את המכרז להקמת קריית המודיעין, שתקום בסמוך לצומת שוקת בנגב. הקרייה תתפרש על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ-350 אלף מ"ר בנוי. המכרז פורסם במסגרת פרויקט העברת צה"ל לדרום והוא המכרז הגדול והמורכב ביותר במסגרת זו.

המכרז מתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי. שיתוף הפעולה כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופת זכיינות של 26 שנים. עלות הקמת קריית המודיעין מוערכת במיליארדי שקלים. בתום תהליך מיון מוקדם, ישתתפו במכרז 5 קבוצות: אלקטרה ומינרב, שיכון ובינוי, אפריקה-ישראל, שפיר ואשטרום. הזכיין צפוי להיבחר במהלך שנת 2020.

הקרייה תיבנה כ"בסיס חכם" בעל תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית. לבסיס יעברו יחידות אגף המודיעין, שיפנו שטחים באזורי ביקוש בגוש דן. הקמת הקרייה צפויה להוביל לפיתוח כלכלי באזור - יותר מ-800 עובדים יועסקו בה באופן ישיר ואלפי מקומות עבודה נוספים צפויים להיווצר בעקבות פעילותה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר הבה"דים בנגב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מעבר צה"ל לנגב צפוי לפנות קרקע באזורי הביקוש. עיר הבה"דים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
"העברת רוב משרתי אמ"ן מאזור המרכז דרומה, ואחריהם עשרות חברות הייטק וסייבר ישנו את פני הנגב"

כמו כן, צפוי המהלך להביא לנגב את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל אשר ישולבו באקדמיה, בפרויקטים משותפים עם תעשיית ההייטק - ויהווה בסיס לשיתופי פעולה בין החברה הצבא והאקדמיה. שיתופי פעולה עלה צפויים לחזק את מטרופולין באר שבע, כמרכז טכנולוגי חדש בישראל, עם דגש מובהק לתחום הסייבר.

יש לציין כי טרם נמצא פיתרון תחבורתי של רכבת ישירה לבסיס ופיתרון לצורכי הדיור של משרתי הקבע. על מנת שלא לעכב את הפרויקט נקבע במערכת הביטחון כי סוגיות אלה ייפתרו במהלך התקדמותו - פיתרונות אלה יהיו תנאי לאיכלוס הקרייה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "אמ"ן הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. החלטנו לפרסם המכרז בעת הזאת מתוך אחריות לאומית. זאת למרות שטרם סוכם פתרון תחבורתי של רכבת ישירה ומעטפת לשימור משרתי הקבע שיעברו לדרום. העברת רוב משרתי אמ"ן מאזור המרכז דרומה, ואחריהם עשרות חברות הייטק וסייבר ישנו את פני הנגב. אני מקווה שעד להשלמת המכרז יימצא הפתרון שיבטיח את הצלחת המהלך".

ראש המנהל לפרויקטים לאומיים במשרד הביטחון , תא"ל (במיל') איציק כהן אמר כי "בימים אלה אנחנו מנהלים ארבעה מכרזי ענק תשתיתיים בשיטת ה-PFI, כאשר קריית המודיעין היא הפרויקט הגדול והמורכב ביותר במסגרת המהלך הלאומי שאנו מקדמים. המטרה שלנו בראש ובראשונה היא לפעול לשיפור היכולות המבצעיות של צה"ל, תוך פינוי קרקעות באזורי הביקוש במרכז הארץ. הצלחת מעבר אמ"ן לנגב מחייבת את התגייסותם של כלל משרדי הממשלה לגיבוש פתרונות בתחומי התחבורה והדיור, הן למשרתי הקבע ובני משפחותיהם - כמו גם לכלל תושבי הנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully