וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזם בפרויקט פינוי בינוי יחויב להציע לקשישים חלופות דיור

8.5.2018 / 16:50

ועדת הרפורמות של הכנסת דנה בחוק דייר סרבן, במסגרתו קבלנים יציעו לקשישים שאינם מוכנים לפנות את דירתם מספר חלופות. בין היתר מדובר במעבר לדיור מוגן, רכישת דירה שוות ערך מחוץ לפרויקט, דירה קטנה יותר עם תשלום מזומן משלים או 2 דירות קטנות

הילה ציאון מדברת על התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי/עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: כל מה שרציתם לדעת על התחדשות עירונית)

תקנות חדשות במסגרת חוק הדייר הסרבן: בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הרפורמות של הכנסת, בראשות ח"כ רחל עזריה (כולנו), הוצגו על ידי משרדי הממשלה פתרונות בדבר קשישים המהווים דיירים סרבן בפרויקטים של פינוי-בינוי.

משרדי הממשלה העלו כי באחריות היזם להציע לקשיש המסרב לפרויקט מספר חלופות: מעבר לדיור מוגן; רכישת דירה שוות ערך מחוץ לפרויקט; דירה קטנה יותר עם תשלום מזומן משלים; או 2 דירות קטנות.

משרד המשפטים והרשות להתחדשות עירונית הסבירו כי בעת סירוב, יהיה מחויב היזם להציע את אחת החלופות, באופן המותנה בשיעור הקשישים בדירה.

נציגי משרדי הממשלה הסכימו במהלך הדיון כי נטל הצעת החלופות הוא על היזם; ועליו לברר מיהם הדיירים הקשישים בבניין, כך שאם ירצה לנקוט בהליכים - יוכל לעשות זאת רק לאחר הוכחה שהוצעו חלופות ראויות.

בדיון נשמעו דעות נוספות, ונקבע כי יש צורך בדיון המשך בין משרדי הממשלה בהגדרה מי הוא קשיש; והאם יש צורך בגורם נוסף, חיצוני ליזם ונטול אינטרסים, לתווך לקשיש את הנעשה ולוודא כי הדברים נעשים בתום לב.

לדברי ח"כ עזריה, "אנו מודעים לצרכים המיוחדים שיש לקשישים בפינוי בינוי, ולכן חשוב לוודא שהיזמים יספקו חלופות מתאימות. בשבועות הקרובים נבחן את הקלות המס בחלופות אלה, ונתקן את החוק כך שלא יפגע באוכלוסיות חלשות".

אתר בנייה. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully