וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בתאונות הבנייה: משרד העבודה יפעיל רחפנים

25.4.2018 / 12:03

מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה מקדם מהלך לאיתור הפרות בטיחות באתרי בנייה ברחבי הארץ, במסגרתו 4 חברות יספקו טכנולוגיות לצילום אווירי ולצילומי קרקע. המטרה: לאסוף נתונים כדי לייעל את עבודת הפיקוח על הפרות בטיחות באתרי בנייה

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: רחפן למעקב אחרי הפרות בטיחות באתרי בנייה בפעולה)

מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה הודיע היום (רביעי) על קידום מהלך חדש לאיתור הפרות בטיחות באתרי בנייה, זאת בצל הנתונים הקשים בענף. מדובר בפיילוט שיחל בחודש מאי הקרוב, במסגרתו מנהלים של כ-400 אתרי בנייה ברחבי הארץ ישתמשו בטכנולוגיות חדשות לאיתור הפרות בטיחות.

במסגרת המהלך, בשיתוף עם המשרד לשוויון חברתי, כל ספק טכנולוגיה יפקח על 100 אתרי בנייה שונים בעזרת צילומי אוויר (רחפנים) וקרקע, שיסייעו באיסוף נתונים, ניתוחם ועיבודם; כאשר על בסיס זה יבחרו הטכנולוגיות המוצלחות להטמעה קבועה בעבודת הפיקוח על רמת הבטיחות באתרי הבנייה.

הטכנולוגיות החדשות יסופקו על ידי החברות מ.נ.מ אפליקשנס בע"מ, גיאוכום בע''מ, סייפגארד, ג'סט מאנאג' בע''מ וחדשנות יישומית בע''מ שזכו במכרז בנושא. המטרה היא ליצור מאגר מידע דיגיטלי לחמ"ל האכיפה, שהוקם על ידי המשרד בינואר השנה, ומעניק תמונת מצב על אתרי הבנייה השונים.

רחפן לאיתור עבירות בנייה. אמבר גרופ,
רחפן לאיתור הפרות בטיחות באתרי בנייה/אמבר גרופ

המטרה: להגביר את ההרתעה

"באמצעות הרחפנים נוכל לבקר ביותר אתרים, מבלי הכנה מראש תוך תיעוד בזמן אמת של הליקויים עם מיקום מדויק"

במשרד העבודה והרווחה מפרטים את רשימת מפגעים הנדרשים לזיהוי על ידי המערכות הטכנולוגיות. בין היתר מדובר בעבודה על הגג ללא גידור ובלי רתמות בטיחות; פיגומים שאינם מורכבים כראוי או היעדר פיגומים; חוסר שימוש בציוד מגן אישי (דוגמת קסדות, נעלי בטיחות ועוד); היעדר גידור למניעת נפילת אדם/חפץ; חוסר שילוט באתר; וכדומה.

במשרד מציינים כי ננקטות פעולות נוספות על מנת להגביר את ההרתעה מפני הפרת בטיחות באתרים, בין היתר באמצעות עיצומים כספיים (קנסות והתראות לכל קבלן שמפר את חוקי הבטיחות); כאשר לצדם מבוצעות פעולות הסברה בשפות שונות לפועלים ולמנהלי העבודה בשטח. כמו כן, מנהל הבטיחות הכשיר באחרונה מפקחי בטיחות נוספים.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, מסר כי "2018 היא שנת תפנית בתחום הבטיחות באתרי הבנייה. לאחר שבצעד תקדימי התחלנו להשית קנסות אישיים על קבלנים רשלניים, אנו מגייסים את האמצעים הטכנולוגיים המשוכללים ביותר לייעול עבודת הפיקוח והעמקת ההרתעה".

לדבריו, "באמצעות הרחפנים נוכל לבקר ביותר אתרים, מבלי הכנה מראש תוך תיעוד בזמן אמת של הליקויים עם מיקום מדויק. במקביל, ניצור מאגר מידע דיגיטלי שיקל על ניתוח הנתונים מה שיסייע לנו בריכוז המאמצים באתרים הנחשבים ליותר מסוכנים".

רחפן לאיתור עבירות בנייה. אמבר גרופ,
רחפן לאיתור הפרות בטיחות באתרי בנייה/אמבר גרופ
רחפן למעקב אחרי הפרות בטיחות באתרי בנייה. אמבר גרופ,
רחפן לאיתור הפרות בטיחות באתרי בנייה/אמבר גרופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully