וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים והמושבים הגישו עתירה לפירוק הותמ"ל

24.4.2018 / 15:58

אחרי שבכנסת הוחלט להמשיך להשתמש בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, המאשרת תוכניות ענק בהליך מזורז, מבהירים העותרים כי ימשיכו להיאבק: "הליך לא ראוי"

עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: טיפים לרכישת קרקע חקלאית)

התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים, תנועת הקיבוץ הדתי ותנועת "אדמתי" הגישו היום (שלישי) עתירה כנגד הארכת חוק הותמ"ל. העתירה הוגשה בעקבות החלטת ועדת הפנים להאריך את הוראת השעה ולהמשיך להשתמש בכלי הותמ"ל לצורך פתרון מצוקת הדיור.

"הותמ"ל הוא חוק אלים ולא ראוי ומהווה כלי דורסני אשר פוגע בשטחים החקלאיים ובשטחים הפתוחים המהווים כריאה הירוקה", אמר מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור. "אנו נאבקים על הזכות שלנו להגן על השטחים החקלאיים. אבל לא רק. אנחנו נלחמים גם עבור שמירת הציביון של מדינת ישראל".

לדברי צור, "הצענו למדינה לא פעם ולא פעמיים פתרונות ריאליים למצוקת הדיור גם תוך כדי היעזרות בשטחים שלנו. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו עד שנעצור את ההליך הלא ראוי הזה".

קיבוץ. לע"מ קובי גדעון,
"בשלה העת לעתור לבג"ץ". קיבוץ/לע"מ קובי גדעון

"לתת הגנה מוגברת לקרקע חקלאית"

"הנזק שהותמ"ל גורם הוא רחב וחמור, לא רק לישובים שלנו ולשטחים החקלאיים, אלא גם לערים עצמן"

גם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הביע את התנגדותו לותמ"ל. "במירוץ המבוהל להישגים פוליטיים לכאורה, מחריבים את כל תכנון המדינה לטווח הארוך", אמר. "המהלך הזה חייב להעצר. אני מקווה שיעצורו את ההתנהלות הלא רציונליות הזו".

היועמ"ש ויו"ר אגף קרקעות בתנועת המושבים, עו"ד עמית יפרח, הסביר את עיתוי העתירה לבג"ץ. "כעת, לאחר מיצוי כל ההליכים המינהליים שביצענו הן מול המשנה ליועמ"ש והן בוועדת הפנים ולאור אישור הארכת הצו על ידי הכנסת, מבחינתנו בשלה העת לעתור לבג"ץ ואנו עושים זאת בלב כבד, אנו לא נגד בנייה ולא נגד תכנון דירות שיקלו על מצוקת הדיור אך לאור המלאי שכבר קיים והצהרות האוצר על ירידת מחירים ראוי כי בתחנה זו המדינה תחזור לתכנון שפוי ובמוסדות התכנון הרגילים. מבחינתנו ראוי לתת הגנה מוגברת לקרקע החקלאית ולשטחים הפתוחים בכל הליך תכנוני חיוני ככל שיהיה ועל כך אנו נאבק".

מנהל המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית, עו"ד מיכי דרורי, הדגיש את הנזק שגורמת הוועדה. "העיסוק במאבק בותמ"ל הוא משותף להרבה גורמים. הנזק שהותמ"ל גורם הוא רחב וחמור, לא רק לישובים שלנו ולשטחים החקלאיים, אלא גם לערים עצמן ולאותם אזרחים שיאלצו לגור במתחמים הבעייתיים שיוצר הותמ"ל".

לדבריו, "עד כה השקענו מאמץ רב ביצירת קואיליציות ופעילות משותפת עם גורמי תכנון, סביבה, מועצות אזוריות והערים עצמן. כמו כן, עשינו מאמצים רבים לסייע לישובים שלנו ולמועצות האזורית בכל מקום בו הונפה חרב הותמ"ל. בשלב זה אנו רוצים לשים על השולחן גם את התופעה של הפגיעה הרוחבית בישובים שלנו ובחבריהם, בזכויותיהם ארוכות השנים ובקניין שלהם. במסגרת זו מוגשת העתירה. אנו מרגישים שאנחנו חייבים להשמיע את קולנו ואנו מצטרפים ומעודדים את המאבק של הישובים והחברים בשטח כי ההליכים המשפטיים לבדם אין בהם די".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully