וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מטה הדיור: "יש מגמה של ירידות מחירים - אבל זה לוקח זמן"

25.4.2018 / 11:05

זאב בילסקי, שהחליף את אביגדור יצחקי, התייחס בהופעה פומבית ראשונה מאז נכנס לתפקיד לנתוני הלמ"ס שהצביעו על ירידה רצופה במחירי הדירות במשך 5 חודשים. בוועידת הנדל"ן של גלובס אמר כי "ספינת הדיור בדרך הנכונה - אבל עוד לא הגענו לנחלה"

יו"ר מטה הדיור זאב בילסקי. איל יצהר, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר מטה הדיור, זאב בילסקי/מערכת וואלה! NEWS, איל יצהר

"ניתן להבחין באופן ברור במגמת ירידה במחירי הדיור מזה 5 חודשים ברציפות, אבל הדברים לוקחים זמן ואלו תהליכים מאוד ארוכים". כך אמר הבוקר (רביעי) זאב בילסקי, יו"ר מטה הדיור הנכנס ולשעבר ראש עיריית רעננה, בוועידת הנדל"ן של "גלובס". בילסקי החליף בתפקידו את אביגדור יצחקי.

"הספינה הענקית הזאת, ספינת הדיור, ששנים שטה לכיוון אחד בלבד, ללא קברניט וללא מצפן, כבר שינתה כיוון", המשיך בילסקי, "לוקח זמן להסיט ספינת ענק מכיוון ההפלגה. לוקח זמן לשדד מערכות, לכוון את המצפן, לעצור את המנועים שהיו רגילים לפעול באותו אופן כבר שנים - ולגרום להם לפעול אחרת. אבל זה קורה. הספינה שינתה כיוון - והכיוון הוא נכון".

עוד אמר בילסקי: "עוד לא הגענו לנחלה. יש עוד הרבה מה לעשות. צריך להפיק לקחים, לבחון, לשפר ולשדרג. אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה. לקודמי בתפקיד שמורה מניית זהב. מניית יסוד חשובה בהפיכתו של רעיון ארגז הכלים מרעיון מופשט למטה חי ובועט. ויש גם שיגידו שלפעמים אפילו חזק מדי. אבל בצוק העתים ובמשבר, לפעמים אין ברירה. ואני מודה לו על כך".

עברו את יעדי התכנון בשנת 2017

בילסקי מנה את המהלכים שבוצעו עד כה על ידי מטה הדיור:
"שנת 2017 הסתיימה במספר שיא של למעלה מ-127 אלף יחידות דיור בכל רחבי הארץ, שתוכננו באמצעות הוועדות המחוזיות והותמ"ל, כאשר היעד הממשלתי עמד על 105 אלף יחידות דיור", אמר.

הוא הוסיף כי "אני יודע שבשנת 2018 המספר הזה לא יפחת. לצורך ההמחשה לפער שנוצר, בשנת 2011, עד לפני 7 שנים, מספר יחידות הדיור שתוכננו בשנה הסתכם בפחות מ-33 אלף יחידות דיור בלבד. זה לא מקרה. אין פה קסם. יש פה מדיניות שהשתנתה. יש פה דרך חדשה".

נושא נוסף אליו התייחס הוא שיווק קרקעות. "בשנת 2017 רשות מקרקעי ישראל שיווקה למעלה מ-69 אלף יחידות דיור, כאשר היעד הממשלתי עמד על 65 אלף יחידות דיור, ומספר העסקאות המאושרות חצה את רף 46 אלף יחידות הדיור. גם מספר זה מעל היעד שהציבה הממשלה לרשות מקרקעי ישראל", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully