וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה בת"א שווה 4 דירות בנתיבות: כמה עולה לגור ברחוב בן גוריון

15.4.2018 / 8:00

לכבוד יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, מדד וואלה! נדל"ן ויד2 בדק את מחירי הדירות מיד שנייה ברחוב אחד חוצה ערים - דוד בן גוריון. כמה עולה נכס ברחוב על שם רה"מ הראשון?

הילה ציאון מדברת על התחדשות עירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי/עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: כל מה שרציתם לדעת על התחדשות עירונית ושכחתם לשאול)

השבוע נציין את יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. במסגרת מדד וואלה! נדל"ן ואתר יד2, החלטנו לבדוק את מחירי הדירות ברחוב על שמו של ראש הממשלה הראשון, שר הביטחון הראשון וממנהיגי תנועת העבודה. המטרה היא לבחון את השוני במחירים, בזהות השכנים ובחינוך ברחוב שהוקדש לזכרו של דוד בן גוריון. אז כמה עולה דירה ברחוב המוכר?

כמה עולה לגור ברחוב בן גוריון אשקלון נתיבות. יד2,
מצב הנדל"ן ברחוב בן גוריון/יד2

דירה בתל אביב במחיר של יותר מ-4 דירות בנתיבות

מהבדיקה עולה כי פערי המחירים ברחוב בן גוריון ברחבי הארץ משתנים בהתאם לעיר בה ממוקם הרחוב. הסקירה, המבוססת על מודעות למכירה המתפרסמות בלוח, מצביעה על כך שהמחירים נעים בין 665 אלף שקל לדירת 3 חדרים בנתיבות ועד ל-3.1 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בתל אביב. למעשה, במחיר דירה ברחוב בן גוריון בעיר ללא הפסקה, ניתן לרכוש יותר מ-4 דירות ברחוב בן גוריון בנתיבות.

מחירי הדיור ברחוב בן גוריון בתל אביב הם הגבוהים ביותר מבין כל הערים שנבדקו. הרחוב ממוקם בשכונת הצפון הישן המבוקשת, ולפי בדיקת יד2, מחיר דירת 2 חדרים באזור מתחיל ב-2.5 מיליון שקל. מי שעדיין מעוניין לרכוש דירת 3 חדרים במרכז הארץ, אך התקציב העומד לרשותו נמוך בהרבה, יכול לחפש דירה בהרצליה או בבת ים.

בהשוואה לתל אביב, מחיר דירת 3 חדרים ברחוב בן גוריון בהרצליה נמוך בשיעור של 45% ועומד על כ-1.7 מיליון שקל בממוצע. מי שמחפש דירה גדולה יותר ברחוב בן גוריון בהרצליה, המהווה רחוב ראשי העובר דרך מספר שכונות בעיר, יכול למצוא דירות 4 חדרים ב-2.1 מיליון שקל בממוצע ודירת 5 חדרים ב-3 מיליון שקל בממוצע.

בבת ים מחירי הדירות ברחוב בן גוריון, הממוקם במערב העיר ומקביל לקו החוף, זולים אף יותר. כך למשל, מחיר דירת 3 חדרים עומד על 1.4 מיליון שקל בממוצע - נמוך ב-55% ממחיר דירה דומה ברחוב בן גוריון בתל אביב; ובשיעור של 20% פחות מהמחיר בהרצליה. גם מחיר דירת 4 חדרים באזור רחוב בן גוריון בבת ים נמוך בכ-20% מדירה דומה בהרצליה, ועומד על כ-1.7 מיליון שקל בממוצע.

עוד באותו נושא

מיליון שקל לחדר: בדקנו כמה עולה לגור ברחוב יהודה הלוי - בכל הארץ

לכתבה המלאה
כמה עולה לגור ברחוב בן גוריון תל אביב רמת גן. יד2,
מצב הנדל"ן ברחוב בן גוריון/יד2

רוצים דירה בפחות ממיליון שקל ברחוב בן גוריון? סעו לדרום

אשר למחירי השכירות, שכר דירה חודשי לדירת חדר בשטח 25 מ"ר בתל אביב מתחיל ב-3,000 שקל. באותו מחיר ניתן למצוא דירת 2 חדרים להשכרה ברחוב בן גוריון ברמת גן, הרצליה ובת ים

מי שמחפש דירה לרכישה ברחוב בן גוריון בפחות ממיליון שקל ברחבי הארץ, יכול למצוא נכס באשקלון ובבאר שבע. באשקלון, רחוב בן גוריון מאופיין כרחוב ארוך, היוצא מכביש 4 במזרח ומגיע למרינה הממוקמת במערב העיר. הרחוב חוצה מספר שכונות ולכן קיימת שונות ברמות המחירים של דירות 3 חדרים בסביבה. עם זאת, בשכונות מסוימות, דירות 3 חדרים מוצעות למכירה בלוח יד2 בפחות ממיליון שקל, כמו למשל בשכונת גבעת ציון.

בבאר שבע, הרחוב ממוקם בשכונה ג' שממזרח לשכונות א' ו-ב' בעיר ומצפון למרכז האזרחי. בשנות ה-50 של המאה הקודמת הוקמה השכונה כשיכון הקולט עולים מרומניה, מעיראק, ממרוקו, מלוב ומתוניס. בשנות ה-80 נקלטו בה עולים רבים מאתיופיה ובשנות ה-90 עולים רבים מברית המועצות. לאור קרבתה של השכונה לאוניברסיטת בן גוריון, סטודנטים רבים מתגוררים באזור.

למרות הפוטנציאל, מבדיקת אתר יד2 עולה כי מחירי הדיור באזור נמוכים משמעותית בהשוואה לאלו במרכז הארץ ואף נמוכים ממיליון שקל. כך למשל, מחיר דירת 2 חדרים ברחוב בן גוריון בבירת הנגב עומד על 595 אלף שקל בממוצע, דירת 3 חדרים על 705 אלף שקל בממוצע ודירת 4 חדרים על 830 אלף שקל בממוצע.

אשר למחירי השכירות, שכר דירה חודשי לדירת חדר בשטח 25 מ"ר בתל אביב מתחיל ב-3,000 שקל. באותו מחיר ניתן למצוא דירת 2 חדרים להשכרה ברחוב בן גוריון ברמת גן, הרצליה ובת ים. בחינת שיעור הבעלות על דירות מעלה כי בנתיבות, חדרה, אשקלון ופתח תקווה שיעור התושבים המתגוררים בדירה בבעלותם ברחוב בן גוריון הוא מהגבוהים שנרשמו. באשקלון מדובר בשיעור של 80%, בנתיבות בשיעור של 74%, בחדרה בשיעור של 73% ובפתח תקווה בשיעור של 70%.

כמה עולה לגור ברחוב בן גוריון בת ים רחובות. יד2,
מצב הנדל"ן ברחוב בן גוריון/יד2

הנאים השכנים בעיניך ברחוב בן גוריון?

בבאר שבע 90% מהתושבים באזור רחוב בן גוריון גרים בשכירות - הנתון הגבוה ביותר בקרב הערים שנבחנו, כנראה בשל המספר הרב של הסטודנטים. גם בתל אביב מספר התושבים המתגוררים בשכירות ברחוב בן גוריון בעיר גבוה יחסית ועומד על שיעור של כ-60%.

מהבדיקה עולה עוד כי כ-70% מהתושבים המתגוררים באזור זה בתל אביב הם רווקים. גם ברחוב בן גוריון ברמת גן ובבאר שבע שיעור הרווקים גבוה בהשוואה לערים שנבדקו ועומד על כ-60%. לעומת זאת, בפתח תקווה, חיפה, נתיבות, רחובות ואשקלון שיעור הנשואים ברחוב בן גוריון גבוה ונע בממוצע בין כ-65% נשואים בפתח תקווה לכ-55% נשואים ברחובות ונתיבות.

ברחוב בן גוריון באשקלון, למעלה מ-60% ממשקי הבית הם משפחות עם ילדים עד גיל 17, מתוכם כ-70% עם ילד אחד או שניים. עוד ערים עם שיעור גבוה של משקי בית עם ילדים ברחוב בן גוריון הן נתיבות, פתח תקווה, רחובות, חדרה והוד השרון.

לעומת זאת, ברחוב בן גוריון ברמת גן, הממוקם במרכז העיר ועובר ב-6 שכונות, כ-90% ממשקי הבית הם ללא ילדים (עד גיל 17). שיעור דומה של משקי בית ללא ילדים נרשם ברחוב בן גוריון בבאר שבע. גם בחיפה ובתל אביב נרשם שיעור נמוך של משקי בית עם ילדים.

כמה עולה לגור ברחוב בן גוריון חדרה באר שבע. יד2,
מצב הנדל"ן ברחוב בן גוריון/יד2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully