וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרות: נחתם הסכם גג לבנייה של כ-6,000 יחידות דיור חדשות

9.4.2018 / 19:00

משרדי האוצר והשיכון חתמו על הסכם לבנייה של כ-5,300 דירות, להן עשויות להתווסף עוד 1,200 יחידות דיור באישור הוועדה המקומית. היקף התקציב - כ-1.8 מיליון שקל

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: תום זואילי

(בווידאו: סיור באתרי בנייה של תוכנית מחיר למשתכן)

משרדי האוצר והשיכון חתמו היום (שני) על הסכם גג עם עיריית שדרות לבנייה של למעלה מ-5,300 יחידות דיור בעיר. על פי ההסכם שמוביל משרד הבינוי והשיכון, במהלך השנים 2017-2019 ישווקו בעיר הדרומית כ-400 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה ב-8 מתחמים בקרקעות מדינה.

במסגרת ההסכם, ל-5,300 הדירות עשויות להתווסף באישור הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה עוד כ-1,193 דירות מכוח תקנות התכנון והבנייה, כך שסך הכל צפי הדירות שישווקו בשנים אלה יעמוד על כ-6,493.

בנוסף ליחידות הדיור החדשות, יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור ובהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל, מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ-1.5 מיליארד שקל, עלות מוסדות הציבור מוערכת בכ-220 מיליון שקל ולעבודות שדרוג ישן מול חדש הוקצו כ-85 מיליון שקל.

רחוב בן יהודה שדרות. google street view, צילום מסך
שדרות/צילום מסך, google street view

"ככל שתוקפים אותנו יותר זה הסימן שאנחנו מצליחים יותר"

לדברי שר האוצר, משה כחלון, "הסכמי הגג הם השיטה הטובה ביותר לפתרון משבר הדיור. רק כך מוסדות החינוך, התרבות, הכבישים והתשתיות מחכים לתושבים ולא להיפך. אנחנו כבר עומדים על 450 אלף דירות בהסכמי גג. מי שמבקר אותם לא קרא הסכם גג מימיו. אנחנו רואים וקוראים את ההתקפות המתגברות על תוכנית מחיר למשתכן. ככה זה ברפורמות, ככל שתוקפים אותנו יותר זה הסימן שאנחנו מצליחים יותר".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הוסיף: "אנו מביאים היום הסכם גג היסטורי, שיאפשר לעיר להמשיך להתפתח ולקלוט תושבים חדשים ולהקים מרכזי מסחר ותעסוקה נוספים אשר ישפרו ויקדמו את אורח החיים והכלכלה בעיר. אנו פועלים במלוא המרץ להגדיל את מלאי הדירות ולספק פתרונות דיור ואיכות חיים למען הציבור בישראל, בין היתר באמצעות חתימה על הסכמי גג נוספים וקידום התחדשות עירונית בערים השונות".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, ציין כי "הסכם הגג עם שדרות מרחיב את היצע הדיור בדרום ומאפשר לזוגות צעירים ומחוסרי דיור הזדמנות אטרקטיבית לקורת גג נאותה. רמ"י פועלת להגביר את שיווקי הדיור בכל מקום אפשרי, הן בלב אזורי הביקוש והן בצפון ובדרום. ההסכם מצטרף להסכמים הנוספים בדרום הארץ; אופקים, נתיבות, דימונה ואילת".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, סיכם: "ההסכם הוא המשך ישיר להשקעתם של ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון בעיר שדרות. בעבודה על הסכם הגג, ראינו לנגד עינינו רק דבר אחד - את עתידם של תושבי שדרות. מרכיב מרכזי בהסכם הוא הדאגה לשכונותיה הוותיקות בעיר, ובזכות ההסכם נמשיך בעבודתנו לטיפוח שכונות אלו. בנוסף, דאגנו להגדלת ההכנסות העצמאיות של העיר באמצעות אזורי תעשייה, מסחר ותעסוקה, מה שייתן מענה לתעסוקה עבור התושבים החדשים שייקלטו בעיר".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שר האוצר, משה כחלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון. ששון תירם,
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שר האוצר, משה כחלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון/ששון תירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully