וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הנכסים ההיסטוריים בראש פינה שיהפכו לבתי נופש

3.4.2018 / 8:00

קבוצת משקיעים רכשה 2 מבנים המיועדים לשימור באתר השחזור שבמושבה העתיקה בגליל העליון, שם לדבריהם לא בוצעו עסקאות מקרקעין מזה 60 שנה. לאחר עבודות שימור והשבחה, מתכננים היזמים להעמיד את הנכסים למכירה בשוק היוקרה

צילום: אבי כהן

(בווידאו: הצצה לתנופת הנדל"ן בעיר יקנעם)

עסקת נדל"ן באתר השחזור בראש פינה: קבוצת משקיעים שעוסקים ביזמות רכשה מכינוס נכסים 2 מבנים היסטוריים המיועדים לשימור במושבה העתיקה, והפכה אותם לבתי נופש לצורך מכירתם. המבנים הוקמו בשנת 1887 ונקראו "בית הנפח" ובית "עיבוד עורות", וממוקמים בסמוך לגני הברון ברחוב הנדיב באתר השחזור של ראש פינה.

לדברי היזמים, מדובר בעסקה ראשונה מזה 60 שנה באתר השחזור. ואולם, ביישוב עצמו בוצעו לא מעט עסקאות נדל"ן לאורך השנים. מתחילת 2018 נמכרו 2 בתים צמודי קרקע עם 5 חדרים בסכום ממוצע של כ-2.5 מיליון שקל. על פי מדד מדלן, מחירון למ"ר במושבה כ-13,425 שקל למ"ר.

אלא שהנכסים ההיסטוריים צפויים לקבל תג מחיר גבוה בהרבה - ולהימכר בשוק היוקרה. לדברי אביחי אמרוסי, שמוביל את קבוצת המשקיעים המונה 4 שותפים, בשנתיים האחרונות הקבוצה העסיקה קבלני שיפוץ ושימור במטרה להשביח את הנכסים ולהעמידם למכירה, כאשר על תכנונם הופקדה אדריכלית ומעצבת הפנים אירמה אורנשטיין, שמזוהה עם מיזמי דיור יוקרתיים.

פרויקט בתי הברון ראש פינה נדלן. הדמיה: טוטם הדמיות,
פרויקט בתי הברון/הדמיה: טוטם הדמיות

התאמות לשימור המחמיר ולדרישות של רשות העתיקות

תהליך השיפוץ והשחזור של הנכסים כלל עבודות חיזוק ושלד, ולאחריהן טיפול יסודי במעטפת הבניין, כאשר כל אבן מוספרה ותועדה

"רכשנו את הנכסים ממשרד כינוס נכסים בנהריה, לאחר שקבלן שרכש אותם בעבר ותכנן לשפץ אותם פשט את הרגל. היינו צריכים לבצע התאמות לשימור המחמיר ולדרישות של רשות העתיקות", הוא מספר בשיחה עם וואלה! נדל"ן, "מדובר בנכסים שהוקמו על ידי המתיישבים הראשונים בראש פינה, שהגיעו לשם בתמיכת הברון רוטשילד, וכעת האזור כולו מוגדר כמוזיאון פתוח".

הפרויקט, שנקרא "בתי הברון", כולל 2 נכסים - האחד משתרע על פני שטח של כ-380 מ"ר ומכיל 4 קומות עם 4 סוויטות וגג, ויוצע תמורת כ-15 מיליון שקל. הנכס השני קטן יותר וכולל כ-280 מ"ר, גם הוא משתרע על פני 4 קומות וכולל 4 חדרים. תג המחיר שלו - כ-13 מיליון שקל.

תהליך השיפוץ והשחזור של הנכסים כלל עבודות חיזוק ושלד, ולאחריהן טיפול יסודי במעטפת הבניין, כאשר כל אבן מוספרה ותועדה. פרטים חסרים פוסלו והושלמו וכן בוצע שימוש בחומרים טבעיים כגון עץ, אבן וברזל, ללא תוספות סינתטיות. לדברי אמרוסי, "יש כאן שילוב של יוקרה, היסטוריה וארכיאולוגיה".

ראש פינה נוסדה ב-1882, כהמשך לניסיון התיישבות קודם שהחל ב-1878, והוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1949. היא נחשבת לאחת המושבות היהודיות הראשונות שהוקמו בסוף המאה ה-19 בתקופת העלייה הראשונה. כיום מתגוררים בה כ-3,300 תושבים בתמהיל בנייה שכולל בעיקר בתים צמודי קרקע וקוטג'ים, לצד מעט בתים דו משפחתיים.

פרויקט בתי הברון ראש פינה נדלן. הדמיה: טוטם הדמיות,
פרויקט בתי הברון/הדמיה: טוטם הדמיות
פרויקט בתי הברון ראש פינה נדלן. הדמיה: טוטם הדמיות,
פרויקט בתי הברון/הדמיה: טוטם הדמיות
פרויקט בתי הברון ראש פינה. צילום: אסף פינצ'וק,
פרויקט בתי הברון/צילום: אסף פינצ'וק
פרויקט בתי הברון ראש פינה נדלן. צילום: אסף פינצ'וק,
פרויקט בתי הברון/צילום: אסף פינצ'וק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully