וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 4 חדרים חדשה במרכז הרצליה?

1.4.2018 / 8:00

ניתוח עסקה: דירת 102 מ"ר בפרויקט תמ"א 38 נמכרה במחיר מעט נמוך מזה שביקש הקבלן - אבל מחיר העסקה נחשב גבוה ביחס לממוצע בשכונה. בדיקת אתר מדלן לוואלה! נדל"ן

עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: המלון החדש שצפוי להיבנות במרינה הרצליה)

לפני כחודשיים נמכרה דירת 4 חדרים חדשה ברחוב השושנים 11 שבמרכז הרצליה ב-2.75 מיליון שקל, כאשר המחיר המבוקש עמד על 2.85 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח 102 מ"ר עם מרפסת שמש בשטח 12 מ"ר, הממוקמת בקומה ה-2 בבניין חדש בן 6 קומות עם מעלית. הבניין נבנה במסגרת תמ"א 38/2 (מסלול הריסה ובנייה) ובנייתו הושלמה ב-2017. הדירה בעלת 3 כיווני אוויר ויש לה חניה תת קרקעית ומחסן פרטי.

מחיר העסקה גבוה באופן ניכר מהמחיר הממוצע בשכונה לדירות 4 חדרים חדשות, העומד על כ-2.3 מיליון שקל. את הפער הזה ניתן לקשור קודם כל לכך כי מדובר בבניין חדש לגמרי, הנבנה במסגרת תמ"א 38/2 הריסה ובנייה. זאת, בעוד מרבית הדירות החדשות באזור נבנות במסגרת של תמ"א 38/1 חיזוק ותוספות בבניינים קיימים, על המגבלות הכרוכות בכך. גם העובדה כי מדובר בבניין קטן בן 12 דירות בלבד עם 3 כיווני אוויר משפיעה על המחיר. כך, הייחודיות של בניין חדש עם מעט דירות בלב העיר הוותיק מעלה את מחיר העסקה ביחס להיצע הנכסים באזור.

לדברי המשווק טל גלעדי ממשרד בוטיק נדל"ן הרצליה שסגר את העסקה, "הדירה הוצעה למכירה במחיר מבוקש של 2.85 מיליון שקל ונמכרה לאחר חודש ימים במחיר של 2.75 מיליון שקל. הדירה נרכשה על ידי משפחה שמגיעה מחוץ להרצליה - משפרי דיור שרכשו את הדירה למטרת מגורים. מדובר בבניין חדיש בסטנדרט בנייה גבוה, ייחודי בנוף של מרכז הרצליה".

גלעדי מוסיף כי "האזור של רחוב השושנים הפך למאוד מבוקש בשנים האחרונות בזכות הקרבה למרכז, מרחק הליכה מפארק הרצליה ונגישות נוחה ליציאות מהעיר. נוסיף לכך את העובדה שהדירה חדשה בתכנון אדריכלי מוקפד, יש בה חלוקה פנימית וכיווני אוויר מצוינים, שגרמו לכך שהיא התאימה לפלח שוק גדול יחסית הכולל משפחות צעירות, משפרי דיור וזוגות מבוגרים. המיעוט של נכסים דומים באזור הוביל למכירה מהירה של הנכס".

על הסביבה

ד"ר תמיר ארביב, חוקר שכונות באתר מדלן, מוסיף כי "רחובות האזור שקטים, ויחד עם זאת נמצאים בקרבה לרחוב סוקולוב המרכזי, שבו ניתן למצוא מגוון חנויות, מסעדות, בתי קפה ומוסדות תרבות ופנאי. בנוסף, בית הספר היסודי אלון, שדורג במקום הראשון בעיר בבחינות המיצ"ב, משרת את חלק מתושבי האזור. השילוב בין מגורים, מסחר ופנאי הופך את אזור מרכז העיר לפעיל ובטוח במהלך רוב שעות היממה. בנוסף, הקרבה אליו מפחיתה את התלות ברכב פרטי בחיי היומיום עבור התושבים".

עם זאת, הוא מדגיש כי "העירייה מתכננת לצופף את הבנייה ולהגדיל את מספר הדירות במרכז העיר עד פי 2 בשנים הקרובות. בין היתר, בכוונתה לאפשר בניית בניינים בגובה של עד 12 קומות ברחובות הפנימיים; ובגובה של עד 25 קומות לאורך הרחובות סוקולוב ושדרות בן גוריון. ראוי לציין כי בעקבות מאבקם המשותף של תושבי האזור עם תושבים מאזורים אחרים בעיר, החליטה עיריית הרצליה להקפיא את התוכנית ולקיים סדרת מפגשים במטרה לשתף את תושבי העיר בקבלת ההחלטות".

קצת נתונים על מרכז הרצליה: מחיר שכירות ממוצע לדירת 3 חדרים עומד על 4,600 שקל ולדירת 4 חדרים על 5,800 שקל. מעל ל-90% מהעסקאות במרכז הרצליה מתחילת 2017 בוצעו בפרויקטים של תמ"א 38, כאשר במהלך 2017 הוגשו בקשות להיתר של כ-15 פרויקטים שונים של תמ"א 38 בשכונה. במהלך אותה שנה ניתן היתר בנייה לכ-20 פרויקטים של תמ"א הכוללים תוספת של כ-280 דירות חדשות.

לאורך השנים, מרכז העיר בהרצליה הצליח לשמר את אופיו הפעיל כמוקד מסחר, תעסוקה ובילוי משמעותי לתושבים. בסוף יוני 2017 החלו עבודות הריסתה של התחנה המרכזית בצומת הרחובות בן גוריון והעצמאות. על השטח שיתפנה ייבנו 2 מגדלים בגובה 24 קומות ועוד 3 בניינים בגובה 10 קומות שיכילו 340 דירות חדשות, לצד גינה ציבורית ומבני ציבור.

מראה מהאוויר של העיר הרצליה. ShutterStock
הרצליה/ShutterStock

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב הס 32 דירת 3 חדרים יד שנייה בשטח 75 מ"ר ב-1.69 מיליון שקל. הדירה משופצת וממוקמת בקומה ה-2 מתוך 7 קומות.

ברחוב הבנים מוצעת למכירה דירת 4 חדרים בשטח 115 מ"ר ב-2.69 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומה הראשונה מתוך 3 בבניין העובר תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספות). במסגרת זאת, הדירה עתידה להתרחב ל-5 חדרים בשטח 130 מ"ר עם מרפסת, ממ"ד, מחסן וחניה.

ברחוב בן שלום מאיר מוצע למכירה קוטג' עם 6 חדרים יד שנייה בשטח 216 מ"ר תמורת 3.87 מיליון שקל. הבית במצב שמור, נמצא על מגרש בשטח 250 מ"ר עם גינה, עליית גג, מרתף ו-2 חניות.

אשר לעסקאות אחרונות בשכונה, לפי לוח מדלן, לפני כחודשיים נמכרה ברחוב בן סרוק 18 דירת 2 חדרים בשטח 65 מ"ר ב-1.25 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומה 1 מתוך 3 קומות בבניין משנות ה-50 של המאה הקודמת, שגם בו מקודמת תוכנית לתמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת) שטרם אושר.

בחודש שעבר נמכרה ברחוב השרון 18 דירת 4 חדרים יד שנייה בשטח 84 מ"ר ב-2.15 מיליון שקל. הדירה בקומה 1 מתוך 3 קומות בבניין שנבנה בשנות ה-80 של המאה הקודמת.

לפני כ-3 חודשים נמכרה ברחוב יהודה הלוי 32 דירת 5 חדרים חדשה בשטח 120 מ"ר ב-2.97 מיליון שקל. הדירה עתידה להיבנות בקומה 6 מתוך 6 קומות בבניין העובר תמ"א 38/1 חיזוק ותוספת.

מצב הנדל"ן במרכז הרצליה. עיבוד תמונה
מצב הנדל"ן במרכז הרצליה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully