וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל דייר סרבן אחד: פרויקט תמ"א 38 בר"ג בוטל סופית

28.3.2018 / 16:00

אחרי מאבק משפטי סבוך שנמשך 5 שנים בוועדות התכנון והבנייה השונות - קבעה ועדת הערר המחוזית בתל אביב כי פרויקט חיזוק ותוספת לא יצא לפועל. זאת לאחר שדחתה ערר שהגיש היזם נגד החלטת הוועדה המקומית - שלא להנפיק היתר בנייה לפרויקט

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מה קרה לבניין שעבר פרויקט תמ"א 38 בת"א?)

בגלל התנגדות של דייר אחד - פרויקט תמ"א 38/1 ברמת גן בוטל סופית. לוואלה נדל"ן נודע כי ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל אביב דחתה באחרונה ערר שהגיש יזם נדל"ן לגבי ביטול פרויקט תמ"א 38 בעיר. מדובר בבניין מגורים בן 3 קומות עם 18 דירות ברחוב עלומים, אשר על פי התוכנית היה אמור לעבור הליך של מסלול חיזוק ותוספת.

במסגרת זאת תוכנן כי לבניין יתווספו 2.5 קומות, עוד 20 דירות חדשות וכן חניון תת קרקעי רובוטי עם 30 מקומות חניה.
תחילת הפרשה באפריל 2012, אז הגיש היזם לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ברמת גן בקשה לקבלת היתר בנייה, זאת לאחר שהחתים 17 מתוך 18 בעלי הדירות בבניין על הסכם התחדשות עירונית. יצוין כי אחת הדירות שבעליהן חתמו על ההסכם נמצאת בבעלות אמו של ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר.

ואולם, אחד הדיירים סירב לחתום על ההסכם, ובאמצעות עורכי הדין רענן בר-און וורד כהן הגיש ערר על החלטת הוועדה המקומית, בטענה שהתוכנית מקפחת את הדיירים ויש בה כשלים מהותיים. עורכי הדין טענו אז כי "היזם עשה לביתו על חשבון זכויות המקפחות את הדיירים, שיקבלו מעט מאוד בהשוואה לרווחי היזם, וכי בתוכנית יש כשלים קונסטרוקטיביים, ללא פתרון חניה ראוי".

מתחם הבורסה ברמת גן 8 במאי 2017. ראובן קסטרו
רמת גן/ראובן קסטרו

מאבק משפטי מאז שנת 2012

בהחלטתה קבעה הוועדה כי כאשר חלפו שנתיים מאז ניתנה ההחלטה המאפשרת ליזם לקבל היתר בנייה, פקע תוקף ההחלטה. במועד זה לא עמד היזם בתנאים להוצאת ההיתר

בינואר 2015 החליטה ועדת הערר בהרכבה הקודם לדחות את הערר בחלקו, ובעקבות זאת הגישו עורכי הדין עתירה מנהלית בנושא. ביולי באותה השנה הוחלט כי היזם יגיש תוכנית מתוקנת לפרויקט, אולם עורכי הדין לא הסתפקו בהסדר פשרה והגישו עתירה מנהלית נוספת, הפעם לבית המשפט המחוזי בתל אביב, במרץ 2016. בעתירה נטען כי היזם לא קיים את הסדר הפשרה שניתן לו תוקף פסק דין.

במסגרת המאבק המשפטי מצד הדייר נטען כי היזם לא השלים את התנאים המתחייבים מהחלטת הוועדה המקומית, ולכן לא ניתן להנפיק היתר בנייה. עוד נטען בעתירה האחרונה שהוגשה לפני כשנתיים כי החלטת הוועדה המקומית בדבר הנפקת היתר בנייה לתוקף של שנתיים פקעה - ולכן לא ניתן להוציא מכוחה היתר, וגם לא ניתן להאריך אותה עוד.

בשעתו, קיבלה הוועדה המקומית את טענות הדייר כי פג תוקף ההחלטה ולא ניתן להוציא היתר בנייה, אולם היזם הגיש ערר לוועדת הערר המחוזית ביוני 2016. בערר נטען כי "היה על הוועדה המקומית לעצור את מרוץ הזמנים משהוגשו העתירות המנהליות". אלא שכאמור, ועדת הערר דחתה בשבועות האחרונים את הערר.

בהחלטתה קבעה הוועדה כי כאשר חלפו שנתיים מאז ניתנה ההחלטה המאפשרת ליזם לקבל היתר בנייה, פקע תוקף ההחלטה. במועד זה לא עמד היזם בתנאים להוצאת ההיתר. כך, תקופה של שנתיים לא הספיקה ליזם על מנת לעמוד בתנאים להוצאת היתר בנייה, ולא ניתן להאריך תקופה זו. לפיכך, בוטלה ההחלטה שמאפשרת ליזם לקבל היתר בנייה לפרויקט - והוא בוטל סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully