וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית אתא: אושרה תוכנית לבניית 4,000 דירות בהליך מזורז

21.3.2018 / 17:55

הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור אישרה תוכנית של רשות מקרקעי ישראל בעיר הצפונית, שתכלול לצד אלפי הדירות פארק בשטח 72 דונם ושטחי מסחר בהיקף 12 אלף מ"ר

צילום: אבי כהן

(בווידאו: חשיפה לצפון - תנופת בנייה ביקנעם)

הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, החליטה היום (רביעי) לאשר תוכנית למגורים בקריית אתא שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל. התוכנית כוללת כ-4,000 יחידות דיור, מתוכן כ-500 דירות קטנות ועוד 500 יחידות דיור שיוקצו עבור דיור מוגן לבני הגיל השלישי.

עוד כוללת התוכנית כ-12 אלף מ"ר של שטחי מסחר בשילוב עם מבני מגורים, שטחים למבנים ומוסדות ציבור, בנוסף לשטחים פתוחים. במנהל התכנון מסבירים כי מדובר בתוכנית המהווה המשך רציף לעיר הצפונית, הכוללת חיבורים אשר יקשרו את השכונה החדשה לעיר הוותיקה.

בלב התוכנית עובר כביש עוקף קריית אתא, ובו קו של המטרונית. כמו כן, יוקם פארק עירוני שישתרע על שטח של 72 דונם. הוועדה קיבלה חלק מהטיעונים שעלו במסגרת שלב ההתנגדויות, וביטלה כביש טבעת היקפי שתוכנן בשולי התוכנית, כך שתחום התוכנית צומצם.

תוכנית בנייה ותמ"ל קריית אתא בניה קרית אתא. צילום: אדריכל מאיר בוכמן ואדריכלית איילת הוקמן,
התוכנית בקריית אתא/צילום: אדריכל מאיר בוכמן ואדריכלית איילת הוקמן

"פיתוח שיהפוך את קריית אתא למוקד עירוני במטרופולין חיפה"

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ויו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, ציין כי "המדינה וקריית אתא מגבשים בימים אלו את סל הכלים המשלימים, אשר יתמכו בפיתוח האינטנסיבי המתרחש בקריית אתא כמוקד עירוני במטרופולין חיפה. התוכנית תסייע במשיכת אוכלוסייה צעירה, ומוסיפה אלפי יחידות דיור לקריית אתא, כמו גם תחבורה ציבורית, אזורי תעסוקה, מסחר, חינוך ושטחים פתוחים - תוך שמירה על צביון האזור".

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, הוסיף כי "מדובר בתוכנית המהווה חלק ממארג תכנוני כולל לכ-20 אלף דירות, אשר בין היתר מסדיר תשתיות תומכות עירוניות וארציות. התוכנית מייצרת פוטנציאל משמעותי, המאפשר מתיחת אזור הביקוש וחיזוקה של קריית אתא כמוקד כלכלי ועירוני במרחב, ותוספת משמעותית של יחידות דיור למגורים".

מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו, ציינה כי "לצד הפעילות השוטפת של הוועדה, ניתן לראות התמקדות הן במתן מענה למגוון אוכלוסיות, בשילוב הפתרונות הנדרשים אשר יבטיחו את איכות חייהם של התושבים; והן בפעילות הגוברת בתחום ההתחדשות העירונית, אשר צפויה להיות חלק משמעותי מפעילות הוועדה ל-2018". התוכנית תוכננה על ידי אדריכל מאיר בוכמן ואדריכלית איילת הוקמן ועל הניהול הופקד אורי הורביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully